مروری بر موفق‌ترین فیلم‌های تارانتینو از نگاه منتقدان ورایتی / داستان‌های عامه پسند در صدر فهرست

منتقدان سایت معتبر ورایتی ۹ فیلمی را که تاکنون توسط این کارگردان ساخته شده به همراه «روزی روزگاری در هالیوود» طبقه بندی کرده‌اند.

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: فیلم جدید تارانتینو به نام « روزی روزگاری در هالیوود » بزودی در سینماهای جهان به اکران عمومی در می‌آید.  منتقدان سایت معتبر ورایتی در روز‌هایی که به اکران فیلم جدید تارانتینو نزدیک است، ۹ فیلمی که تاکنون توسط این کارگردان ساخته شده (به گفته خود تارانتینو فیلم سینمایی « بیل را بکش ۱ » و « بیل را بکش ۲ »‌یک  فیلم به حساب می‌آید) به همراه «روزی روزگاری در هالیوود» طبقه بندی کرده است. این رتبه بندی به شرح زیر است:

۱۰) هشت نفرت انگیز (۲۰۱۵)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

هشت نفر انگیز فیلمی در ژانر وسترن مدرن است که خود تارانتینو کارگردانی و نویسندگی آن را انجام داده است این فیلم داستان مربوط به دوران جنگ داخلی آمریکا و زمانی که هنوز جنگ و درگیری‌های نژادی ادامه داشته مربوط می‌شود. در این فیلم هشت نفر به صورت اتفاقی مجبور هستند در یک مهمانسرا بمانند که در نهایت منجر به وجود آمدن داستان‌های جالبی می‌شود. پیتر دبروج منتقد سایت ورایتی می‌گوید: این فیلم را بیشتر از هر فیلم دیگری دوست دارم، باید اقرار کنم که با این فیلم می‌توانم زندگی کنم.

 

۹) بیل را بکش ۲ (۲۰۰۴)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

این فیلم ادامه داستان بیل را بکش یک و داستان یک زن را روایت می‌کند که قصد دارد انتقام خود را از چندین نفر که آخرین آن‌ها نامش بیل است را بکشد. او در این مسیر که در قسمت یک شاهد آن هستیم تمرینات زیاد و طاقت فرسایی را بر هدف خود انجام می‌دهد. همانطور خشونت و خونریزی از شاخصه فیلم‌های تارانتینو محسوب می‌شود این فیلم نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از منتقدان این سایت نوشت: اگرچه نسخه اولی این فیلم اصلا مناسب نبود، اما قسمت دوم نقص‌های نسخه ابتدایی را کامل کرد. گفتنی است بیل را بکش ۱ رتبه بهتری را نسبت به قسمت دوم آورده است.

 

۸) روز و روزگاری در هالیوود (۲۰۱۹)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

روز و روزگاری در هالیوود که داستان آن در سال ۱۹۶۹ شهر لس آنجلس رخ می دهد و روایتگر ماجرای دو شخصیت به نام‌های ریک دالتون بازیگر فیلم‌های وسترن و بدلکار وی به نام کلیف بوث است. دالتون شخصیتی است که در حال از دست دادن محبوبیتش است و به کمک همراه خود به دنبال احیای شهرت است. نظر منتقدان نیز به این گونه است که این تنها فیلم تارانتینو است که مخاطب را به خود جذب می‌کند. چرا که حال و هوای دهه شصت هالیوود را به خوبی به تصویر کشیده است.

 

۷) جانگوی زنجیر گسسته (۲۰۱۲)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

موفق‌ترین فیلم تارانتینو از جنبه مالی بعد از فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» فیلم جانگوی زنجیر گسسته است. نقش اصلی این فیلم را در ابتدا قرار بود ویل اسمیت بازی کند، اما در نهایت این نقش به جیمی فاکس رسید این فیلم داستان یکی از بردگان سیاه پوست را روایت می‌کند که در تلاش برای فرار است. نظر منتقد به این صورت است که این فیلم دوران برتری نژادی سفید پوست‌ها را روایت می‌کند که با وجود نقص‌هایی که دارد در روایت داستان بسیار تمام عیار است.

 

۶) ضد مرگ (۲۰۰۷)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

ضد مرگ فیلم اکشنی است که داستان یک شخص را روایت می‌کند که به علت‌های نامعلوم دختر‌هایی را که با آن‌ها بر خورد می‌کند به قتل می‌رساند، اما در یک مورد به گروهی بر می‌خورد که بدلکار هستند و با ماشین او که ضد مرگ نام دارد مقابله می‌کنند. منتقد نیز در رابطه با آن نوشته است: سی دقیقه پایانی این فیلم و زمانی که به نتیجه میرسد واقعا دوست داشتنی است.

 

۵) جکی براون (۱۹۹۷)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

این فیلم داستان زنی به نام جکی براون را روایت می‌کند که مدتی طولانی در خطوط بین المللی فعالیت کرده است، اما به یکباره به دلیل نامناسب بودن شرایط کارش به فکر همکاری با گروه‌های مواد مخدر و قاچاقچی‌های اسلحه می‌افتد که در نهایت دستگیر می‌شود و بر سر دوراهی لو دادن شریک‌های خود یا گرفتن باج از آن‌ها گیر می‌افتد.

 

۴) بیل را بکش ۱ (۲۰۰۳)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

این روز‌ها طرفداران تارانتینو سال‌های زیادی را بین فیلم‌های تارانتینو صبر کرده اند، اما در سال ۲۰۰۳ تاخیری ۶ ساله بین آخرین فیلم تارانتینو کمی مخاطبان را نگران کرد. این فیلم داستان بئاتریس کیدو ملقب به عروس بعد از سپری کردن ۴ سال در کما تصمیم گرفته از کسانی که شوهرش را به قتل رسانده اند انتقام بگیرد.

 

۳) حرامزاده‌های لعنتی (۲۰۰۹)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

این فیلم سینمایی داستانی تخیلی از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۷۸ را روایت می‌کند که گروهی سرباز آمریکایی ماموریت پیدا کرده اند تا برای قتل آلمان‌های نازی نقشه بکشند. نقشه آن‌ها با نقشه یک دختر سینما دار که قصد دارد هیتلر را در آن بکشد همزمان می‌شود و داستان‌های جذابی را رقم می زند. منتقدان نیز گفته اند: اگرچه این فیلم بهترین سکانس‌ها از فیلم تارانتینو را شامل می‌شود، اما اشتیاق من نسبت به کل فیلم کمتر است.

 

۲) سگ‌های انباری (۱۹۹۲)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

اولین فیلم کوئنتین تارانتینو است که داستان شش سارق را به تصویر می‌کشد که توسط یک گانگستر برای سرقت از یک فروشگاه الماس فروشی استخدام می‌شوند. نکته جالب این فیلم آن است که صحنه سرقت این فیلم به هیچ وجه نشان داده نمی‌شود و مخاطب تنها شاهد اتفاقات قبل و پس از سرقت است. خود تارانتینو در این فیلم ایفای نقش می‌کند تا دیالوگ‌های سرنوشت ساز آن را خودش به زبان بیاورد.

 

۱) داستان‌های عامه پسند (۱۹۹۴)

رتبه بندی فیلم‌های سینمایی تارانتینو

در نهایت در این رتبه بندی فیلم داستان‌های عامه پسند بهترین فیلم تارانتینو در طول فعالیت حرفه‌ای او محسوب می‌شود. این فیلم داستان چندین شخصیت را و موضوع را روایت می‌کند که به صورت زنجیره وار به هم وصل هستند و داستان زندگی شخصیت‌ها در جایی بر روی یکدیگر اثر می‌گذارد. داستان از بازی با کلمات به بازی با اسلحه میرسد. لحظه لحظه این فیلم شما را به لحظه‌هایی می برد که هیچ فیلمی توانایی آن را ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها