40 حقیقت جذاب درباره زندگی و کارنامه سینمایی برد پیت بازیگر موطلایی هالیوود + تصاویر

برد پیت بازیگر و تهیه کننده مشهور آمریکایی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هالیوود در دنیا به حساب می‌آید. در عین حال زندگی او همواره پر از حواشی جذاب نیز بوده است. نگاهی داریم به نکات جالب از زندگی او.

برد پیت

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

1- ویلیام بردلی پیت معروف به برد پیت در سال ۱۹۶۳ در شهر شانی در ایالت اوکلاهامای آمریکا و در یک خانواده مذهبی‌ای چشم به جهان گشود. خانواده او عضو فرقه باپتیست بودند.

نوزادی برد پیت
نوزادی برد پیت

2- بعد از پایان دوران مدرسه، برد پیت در کالج در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و تبلیغات خواند، اما هرگز فعالیتی در این رشته نکرد. او تنها با ۳۲۵ دلار رهسپار هالیوود شد. تقریباً در همان دوران بود که اسم قبلی‌اش را کنار گذاشت و به نام برد پیت شناخته شد. او در آن دوران در خانه «ملیسا اتدریچ» خواننده مشهور آمریکایی می‌خوابید.

3- برد پیت پیش از تبدیل شدن به یک ستاره، مدتی بارکشی و رانندگی می‌کرد و حتی با یک لباس عروسکی برای یک فست فود زنجیره‌ای به تبلیغ پرداخت. او برای تأمین هزینه دوره‌های بازیگری و اجاره خانه‌اش به پول نیاز داشت؛ اما به‌زودی موردتوجه فیلم‌سازان ‌هالیوودی واقع شد و پیشنهاد بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی دریافت کرد.

4- برد پیت یک برادر کوچک‌تر به نام داگلاس و یک خواهر کوچک‌تر به نام جولی نیل دارد. علیرغم اینکه او در خانواده‌ای سنتی و مذهبی پرورش یافت اما به گفته خودش چندان رابطه خوبی با مذهب ندارد.

5- برد پیت او در دوران مدرسه شاگرد فعالی بود و در گروه‌ها و فعالیت‌های مختلفی شرکت داشت. او نتوانست به تیم بسکتبال مدرسه‌اش راه یابد، به همین خاطر خودش تیمی تشکیل داد و پدرش «بیل پیت» به مربی تیم شد.

6- او پیش از ورود به در حرفه بازیگری، کارهای مختلف و اغلب کم درآمدی را تجربه کرد. به‌عنوان مثال پوشیدن لباس عروسکی برای تبلیغ رستوران‌ها، تمیز کردن استخرها و رانندگی برای رقاصان. خودش دراین‌باره می‌گوید: «مجبور بودم لباس خروس به تن کنم و برای جلب‌توجه مردم در مقابل یه رستوران برقصم. بعد از چهار سال درس خوندن در کالج این‌گونه متوجه سازوکار تبلیغات شدم.»

7- در دوران دبیرستان به او لقب برد پیت‌بول داده بودند. پیت‌بول نام یک نژاد سگ است.

8- مادرش، «جین پیت» مشاور یک مدرسه بود و پدرش صاحب شرکت حمل‌ونقل بود.

9- او پس از اتمام دبیرستان به تحصیل در دانشگاه میسوری مشغول شد. او می‌توانست با ادامه دادن درسش خبرنگار شود اما تنها دو هفته پیش از فارغ‌التحصیلی دانشگاه را رها کرد.

برد پیت در فیلم تروا
برد پیت در فیلم تروا

10- برد پیت در سال 1987 نقشی به‌عنوان سیاهی‌لشکر در فیلم «کمتر از صفر» (Less Than Zero) پیدا کرد. او نقش کسی را بازی می‌کرد که در یک مهمانی تنها برای لحظه‌ای مقابل دوربین ظاهر می‌شود و با کسی مشغول دعوا می‌شود. «رابرت داونی جونیور» و «جیمز اسپیدر» نیز در این فیلم بازی می‌کردند. فیلم‌نامه فیلم با اقتباس از کتابی اثر «برت ایستون الیس» نوشته شده است.

11- برد پیت در سال 1989 در فیلم تبلیغاتی چیپس پرینگل بازی کرد.

12- برد پیت تنها پس از گذشت هفت ماه از آمدن به لس‌آنجلس توانست برای خودش یک مدیر برنامه پیدا کند.

13- نزدیک بود برد پیت بازی فیلم «تلما و لوئیز» را از دست بدهد. تلما و لوئیز فیلمی بود که پیت با بازی در آن مشهور شد. شانس او این بود که بیلی بالدوین از بازی در فیلم انصراف داد تا بتواند در فیلم «بازافروختگی» (Backdraft) ساخته «رآن‌ هاوارد» در کنار «کرت راسل» به ایفای نقش‌ بپردازد.

14- برد پیت به خاطر بازی در فیلم «هفت سال در تبت» سال‌ها اجازه ورود به کشور چین را نداشت. بااین‌حال، گفته می‌شود او اخیراً سفری به این کشور داشت و به طرفداران چینی خود هم امضا داد.

بردپیت در فیلم باشگاه مشت زنی
بردپیت در فیلم باشگاه مشت زنی

15- پیت اصلاً دلش نمی‌خواست پدر و مادرش فیلم باشگاه مشت‌زنی را تماشا کنند، برای همین برای راضی کردن آن‌ها صحنه‌ای که تایلر دست جک را می‌سوزاند را نشانشان داد.

16- برد پیت برای اینکه خودش را آماده بازی در برای فیلم «دوازده میمون» کند، یک روز کامل را در یک بیمارستان روانی در فیلادلفیا گذراند.

17- برد پیت حرفه‌اش را بسیار جدی می‌گیرد و حاضر است هر کاری برای بهترشدن بازی‌اش انجام دهد. او با تصمیم خودش برای ایفای نقش تایلر داردن در فیلم «باشگاه مشت‌زنی» به دندان‌پزشک مراجعه کرد و از او خواست تا دندان جلویش را مانند آنچه در فیلم دیدیم بشکند. پس‌ازاینکه فیلم‌برداری تمام شد دوباره دندان پیت درست شد.

18- اولین فیلم بلند سینمایی که برد پیت در آن بازی کرد «نیمه تاریک خورشید» بود که ۱۰ سال پس از پایان فیلمبرداریش به نمایش درآمد. چون بخشی از نگاتیوهای فیلم هنگام فیلم‌برداری گم شده بود.

19- یکی از اولین فیلم‌های پیت در هالیوود، یک فیلم نامتعارف به نام «دنیای باحال» بود که در آن هم‌زمان از بازیگران واقعی و شخصیت‌های کارتونی استفاده شده بود. این فیلم در گیشه موفقیتی به دست نیاورد.

به شهرت رسیدن برد پیت

20- او بعد از بازی در فیلم موفق «مصاحبه با خون‌آشام» بود که مشهور شد. همبازی‌های او در فیلم دو بازیگر مشهور دیگر یعنی آنتونیو باندراس و تام کروز بودند. بعدازاین فیلم برد در فیلم‌های موفق زیادی مانند «افسانه‌های پاییز»، «هفت» و «با جو بلک آشنا شوید» بازی کرد.

21- برد پیت در مصاحبه‌ای گفته از راهب‌های بودائی آموخته است که سه تا از بدترین اتفاق‌هایی ممکن است برای یه نفر پیش بیاید زیبایی، شهرت و ثروت است

22- برد پیت تا حد زیادی به زبان ژاپنی مسلط است.

23- برد پیت برای بازی در نقش «آشیل» در فیلم «تروا» به بدن‌سازی و عضله سازی پرداخت و وزنش را حدود ۱۰ کیلوگرم افزایش داد. شرایط عجیب و غریب این فیلم باعث شد در طی بازی در یکی از صحنه‌ها به تاندون آشیل پایش واقعاً آسیب برسد.

برد پیت و عنوان جذاب‌ترین مرد دنیا

24- برد پیت تنها مردی در دنیا است که تاکنون دو بار به‌عنوان جذاب‌ترین مرد زنده‌ی دنیا دست یافته است.

برد پیت در فیلم هفت
برد پیت در فیلم هفت

ناکامی برد پیت در اسکار

25- برد پیت با وجود اینکه ۳ بار نامزد دریافت جایزه بازیگری اسکار شده اما هنوز موفق به دریافت هیچ جایزه بازیگری اسکاری نشده است. اولین نامزدی‌اش در سال ۱۹۹۶، برای بازی در نقش مکمل فیلم «دوازده میمون» بود. دفعه بعد او در سال ۲۰۰۹ برای نقش اصلی فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» نامزد اسکار شد.

26- سه سال بعد، او در یک سال نامزد دو جایزه اسکار شد، یکی به‌عنوان تهیه‌کننده بهترین فیلم و دیگری در برای بهترین بازیگر مرد در فیلم «مانیبال» که هیچ‌کدام را نبرد. او فقط یک‌بار توانست به جایزه اسکار برسد، در سال ۲۰۱۴ پیت به‌عنوان تهیه‌کننده برای فیلم «دوازده سال بردگی». آن سال تنها مرتبه‌ای بود که در مراسم اسکار به میهمانان پیتزا داده شد. این کار ایده الن دی جنرس، مجری برنامه بود. از قرار معلوم برد پیت عاشق پیتزاست و گفته می‌شود انعام زیادی به پیک آورنده پیتزا داده بود.

27- در هالیوود نظریه‌ای وجود دارد به نام «زنجیره پیت-هنکس» درباره اینکه چرا برد پیت تابه‌حال هرگز موفق به دریافت جایزه اسکار بازیگری نشده. بر اساس این تئوری، بازیگرها به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول آن‌هایی که شبیه برد پیت هستند و دسته‌ی دوم هم آن‌هایی که شبیه تام هنکس هستند. بازیگران دسته برد پیت سال‌ها با زحمت توانایی‌های خود در بازیگری را به معرض نمایش در می‌آورند اما هرگز توسط آکادمی اسکار دیده نمی‌شوند؛ اما بازیگران تام هنکسی تنها برای بازی در اولین کار موفقشان اسکار می‌گیرند.

28- یکی از اعضای سایت Reddit به‌تازگی تحقیق جالبی انجام داده است. او میزان غذایی که برد پیت در هر یک از فیلم‌هایش خورده را حساب کرده. به گفته این کاربر، برد پیت در مجموع در طی دوران بازیگری‌اش، حدوداً ۴۹۸۶ کالری بر پرده‌ی سینما به بدنش رسانده است. بیشترین کالری او مربوط به فیلم «مانیبال» بوده. بر اساس تحقیقات این کاربر، برد پیت در 5 فیلم از مجموعه فیلم‌هایش بوقلمون خورده است.

برد پیت و گوئینیت پالترو
برد پیت و گوئینیت پالترو

زندگی شخصی برد پیت

29- پیت در دوران جوانی‌اش قلب آدم‌های زیادی را شکسته است. در سال 1980 او با رابین گیونز، سوپر مدل مشهور و همسر بعدی مایک تایسون، بوکسور جنجالی در رابطه بود.

سپس او مدت کوتاهی با کریستینا اپل گیت، بازیگر آمریکایی، در رابطه بود. رابطه عاشقانه آن‌ها وقتی به پایان رسید که اپل گیت در جریان مراسم MTV، درملأعام اعلام کرد از برد پیت جدا شده است.

در طی فیلم‌برداری فیلم «هفت»، برد با گوئینت پالترو بازیگر مشهور رابطه عاشقانه برقرار کرد. آن دو باهم نامزد کردند اما پس از مدتی کوتاه بدون هیچ توضیحی از یکدیگر جدا شدند.

آشنایی پیت با جنیفر آنیستون، بازیگر مشهور سریال دوستان در موقعیت عجیبی رقم خورد. مدیر برنامه‌های هردوی آن‌ها (که کارشان انتخاب نقش‌ها و پیشنهاد به کارگردان‌ها یا استودیوهای فیلم‌سازی است) بدون آنکه پیت و آنیستون از همدیگر شناخت قبلی داشته باشند، یک قرار آشنایی برای آن دو ترتیب دادند. آن دو به هم علاقه‌مند شدند و در سال ۲۰۰۰ با یکدیگر ازدواج کردند، اما این ازدواج هم ۵ سال بیشتر طول نکشید و آن دو از هم جدا شدند.

بااین‌وجود، پیت و آنیستون در سال ۲۰۰۱ با شراکت یکدیگر یک کمپانی فیلم‌سازی موفق به نام Plan B تأسیس کردند. تعدادی از فیلم‌های موفق هالیوود مانند «تروا»، «جدا مانده»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «مهتاب» (Moonlight)، «جنگ جهانی زد» در این کمپانی ساخته شدند.

برد پیت و آنجلینا جولی
برد پیت و آنجلینا جولی

ماجرای آشنایی برد پیت و آنجلینا جولی

30- برد پیت و آنجلینا جولی در جریان فیلم‌برداری فیلم «آقا و خانم اسمیت» با هم آشنا شدند و به‌سرعت رابطه‌شان شکل جدی گرفت. این زوج مشهور و جذاب اولین فرزند خود را یک سال بعد در نامیبیا به دنیا آوردند. سپس صاحب یک دوقلو شدند. جولی از قبل چند فرزندخوانده هم داشت. پیت و جولی در مجموع ۳ دختر و ۳ پسر دارند که اسم فامیل همه آن‌ها جولی-پیت است.

نظر برد پیت درباره پدر بودن

31- برد پیت: «پدر بودن بهترین کاریه که تا حالا توش شرکت داشتم. این کار دیدت رو تغییر میده. تو میتونی کتاب بنویسی، فیلم بسازی یا تابلو بکشی، ولی بچه داشتن عجیب‌ترین کاریه که تا حالا انجام دادم.»

32- پیت و جولی بعد از ۱۰ سال رابطه، بالاخره ازدواج رسمی‌کردند. طراحی حلقه‌ی نامزدی جولی بر اساس ایده و طرح برد پیت ساخته شد و یک سال زمان برد تا جواهرسازان کار ساخت آن تمام کنند.

33- قرارداد ازدواج آن دو شامل ۱۰۱ صفحه بود. در این قرارداد آمده بود در صورت طلاق، ثروت شخصی هنگفت پیت و جولی که مربوط به قبل از ازدواجشان بوده، محفوظ خواهد ماند و آن دو حضانت فرزندانشان را به‌طور مشترک بر عهده خواهند داشت.

34- این زوج پیش از جدایی از یکدیگر، در فیلمی به نام «کنار دریا» (By the Sea) با یکدیگر بازی کردند. این فیلم داستان زن و شوهری است که تلاش می‌کنند زندگی مشترک خود را حفظ کنند؛ اما متأسفانه این روش درمانی هم جواب نداد و نه‌تنها فیلم واکنش‌های منفی دریافت کرد بلکه باعث شد جولی و پیت هم از یکدیگر جدا شوند. برد پیت درباره جدایی‌شان چنین گفته: «همه ما یه موقعی همدیگه رو ترک می‌کنیم. ما بچه هامونو، عزیزانمونو ترک خواهیم کرد. من واقعاً از مرگ می‌ترسم. ولی ترسی از زندگی ندارم.»

35- برد پیت همچنین علاقه فراوانی به معماری دارد. او در گذشته دوره طراحی با کامپیوتر را گذرانده و در نوشتن پایان‌نامه‌ای با موضوع خانه قدیمی Robert Roe Blacker هم مشارکت داشته است.

36- در سال ۲۰۰۶، پیت یک صندوق سرمایه به راه انداخت که در پروژه‌های خانه‌سازی مقرون به‌صرفه در ایالت نیواورلئانز آمریکا برای قربانیان توفان کاترینا مشارکت داشت.

37- برد پیت: «یه چیزی هست که بعد از چهل‌سالگی بهش می‌رسی. اینکه اشکالی نداره از دنیا برای رسیدن به هدف هات استفاده کنی و هدف اصلی هم اینه که برای این دنیا مفید باشی.»

38- در سال ۲۰۱۸، پیت در یک مزایده‌ی خیریه که به نفع صندوق کمک به هائیتی (Haiti Relief Fund) برگزار شده بود، تلاش کرد با پیشنهاد مبلغ ۱۲۰ هزار دلار، «یک‌بار ملاقات» با امیلیا کلارک، بازیگر مشهور را خریداری کند، اما این مزایده را به شخص دیگری که ۱۶۰ هزار دلار پیشنهاد داد، باخت. امیلیا کلارک بعدها اذعان کرد افسوس خورد که برد پیت این مزایده را برنده نشده بود.

برد پیت و جرج کلونی
برد پیت و جرج کلونی

سرگرمی‌های برد پیت

39- برد پیت شیفته موتورسیکلت است. او یک کلکسیون شخصی و بسیار جذاب از موتورسیکلت هم دارد.

برد پیت دراین‌باره گفته: «من عاشق موتورسواری هستم. موتورسواری یه حسی از آزادی داره. می‌تونی صدای رادیوی ماشین‌ها رو بشنوی و زیر کلاه کاسکتت، خود خودت باشی.»

40- برد پیت مالک یک کارخانه شراب سازی در منطقه‌ی پراونس ِ فرانسه است. شراب گل رز تولیدی این کارخانه با برند Miraval در دنیا مشهور است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها