28 نکته جذاب از زندگی و کارنامه بازیگری رابرت دنیرو که جالب است بدانید

رابرت دِنیرو به عنوان از بزرگ‌ترین و افسانه‌ای‌ترین بازیگران تاریخ سینما شناخته می‌شود. وی تاکنون در بیش از نود فیلم در طول دوران فعالیتش ظاهر شده‌است. نگاهی داریم به زندگی و نکات جالبی از کارنامه حرفه‌ای او.

رابرت دنیرو 4

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: رابرت دِنیرو ‌(متولد ۱۷ اوت ۱۹۴۳) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی است. از اولین فیلم‌های مهم او می‌توان به فیلم خیابان‌های پایین شهر اشاره کرد.

همکاری وی با مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور آمریکایی، از فیلم خیابان‌های پایین شهر شروع شد و بعد از آن این دو چندین فیلم دیگر را نیز با کمک یکدیگر ساختند که از آن جمله می‌توان به فیلم گاو خشمگین اشاره نمود، نقشی که رابرت بخاطر بازی در آن موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شد. از دیگر فیلم‌های این دو فیلم‌هایی همچون راننده تاکسی و تنگه وحشت است که بخاطر بازی در هردوی آن‌ها وی نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم شکارچی گوزن نیز وی را نامزد دریافت جایزه اسکار نمود. کارگردان این فیلم، مایکل چیمینو بود.

او در ماه مه سال ۲۰۱۵ به عنوان برترین بازیگر تاریخ سینما از لحاظ تعداد نقش‌های کلیدی ایفا شده برگزیده شد.

رابرت دِنیرو همچنین نامزدی دریافت چهار جایزه گلدن گلوب را بخاطر بازی در فیلم‌های نیویورک، نیویورک (۱۹۷۷)، فرار نیمه‌شب (۱۹۸۸)، اینو ببین (۱۹۹۹) و ملاقات با والدین (۲۰۰۰) شد. در سمت کارگردانی نیز اثری همچون چوپان خوب از وی وجود دارد.

در ادامه 28 نکته جذاب درباره زندگی او را خواهید خواند که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.

1- در کودکی به خاطر رنگ سفید پوستش به رابرت دونیرو لقب بابی میلک دادند.

رابرت دنیرو

نیویورک محل تولد رابرت دونیرو

2- رابرت دنیرو که به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران زمان خود شناخته شده است در سال ۱۹۴۳ در نیویورک متولد شد. پدر و مادر او هر دو هنرمند بودند.

3-پدر و مادر وی زمانی که آقای دنیرو تنها سه سال داشت، از یکدیگر طلاق گرفتند. او در کنار مادرش بزرگ شد، اما بیشتر وقت خود را با پدر خود می‌گذراند و به دیدن فیلم با او علاقه زیادی داشت. هنگامی‌که آن‌ها در کنار هم بودند، وقتشان را به این کار اختصاص می‌دادند.

4- پدر دنیرو یک نقاش امپرسیونیست بود به همین مناسبت پسر بازیگر وی یک جایزه ۲۵ هزار دلاری به نام رابرت دنیرو برای تجلیل از نوآوری در نقاشی آمریکایی از سال ۲۰۱۱ ایجاد کرد. مادر دنیرو نیز نقاش بود.

5- او اولین نقشش را وقتی ۱۰ سال داشت در نقش شیر بزدل «جادوگر آز» در مدرسه ایفا کرد.

رابرت دنیرو 5

تحصیلات بازیگری رابرت دونیرو

6-دنیرو در هنرستان STELLA ADLER و همچنین در یک کارگاه هنری آمریکایی آموزش بازیگری دید. بازیگری را نیز زیر نظر استلا آدلر و لی استراسبورگ آموخت.

دوستی جدانشدنی دنیرو و اسکورسیزی

7-در فیلم خیابان‌های پایین‌شهر (مارتین اسکورسیزی، ۱۹۷۳) تبه‌کار ساده‌لوح پیش‌پاافتاده‌ای را به طرز درخشانی به تصویر درآورد. نقش‌آفرینی‌اش در این فیلم سرآغاز رابطه‌ای طولانی بود بین دنیرو و اسکورسیزی و هر یک تصویرگری دیگری را از زندگی ایتالیایی - آمریکایی به منتهی درجه کمال رساند.

8-او در سال ۱۹۶۳ در نخستین فیلم خود به نام «جشن عروسی» بازی کرد، اما فیلم شش سال بعد به نمایش درآمد. در سال ۱۹۷۳، دنیرو توانست با بازی در نقش یک بازیکن بیس بال در حال مرگ در فیلم «طبل را آهسته بزن» نظرات را به سمت خود جلب کند.

9-در ابتدا به خاطر فیلم طبل را آهسته به صدا دربیاور به شهرت نسبی رسید ولی شهرت و اعتبار اصلی را به‌عنوان بازیگر حرفه‌ای در فیلم کوچه کثیف در سال ۱۹۷۳ به دست آورد.

10-تکامل بازیگری و آغاز شهرت بی‌نظیر او با ایفای نقش «تراویس بیکل» در فیلم «راننده تاکسی» انجام شد.

11-دنیرو در سال ۱۹۷۴ جایزه آکادمی اسکار را برای بهترین بازیگر نقش دوم در فیلم پدرخوانده ۲ به دست آورد. همچنین او برنده جایزه آکادمی به‌عنوان بهترین بازیگر اصلی در فیلم‌های راننده تاکسی (۱۹۷۶)، شکارچی آهو (۱۹۷۸)، دماغه وحشت (۱۹۹۱) و گاو خشمگین (۱۹۸۰) شد.

12-رابرت دنیرو اخیراً ریاست شرکت تولید فیلم خود یعنی استودیوی تریبکا TRIBECA را به عهده گرفته است. او همچنین مؤسس اولین فستیوال TRIBECA در ماه می سال ۲۰۰۲ است.

13-او دومین بازیگری است که به خاطر ایفای نقش VITO CORLEONE برنده جایزه اسکار شد. نفر اول مارلون براندو بود که برای ایفای همین نقش جایزه اسکار را از آن خود کرد. رکورد اضافه‌وزن او برای ایفای نقش در فیلم گاو خشمگین (۱۹۸۰) ۶۰ پوند (حدود ۲۷ کیلوگرم) بود ولی ۷ سال بعد VINCENT D’ONOFRIO با اضافه کردن ۷۰ پوند (حدود ۳۲ کیلوگرم) رکورد او را برای ایفای نقش در فیلم کت تمام فلزی شکست (۱۹۸۷).

14-دنیرو برای آموزش زبان سیسیلی به خاطر نقش VITO CORLEONE در فیلم پدرخوانده، چهار ماه آموزش دید، تقریباً تمام دیالوگ‌های ویتو به زبان سیسیلی بود.

15-رابرت دنیرو به‌عنوان دومین ستاره تمام دوران در کانال ۴ بریتانیا انتخاب شد. بد نیست بدانید که او در این برنامه رقابت نزدیکی با آل ‌پاچینو داشت.

رابرت دنیرو در گاو خشمگین
رابرت دنیرو در گاو خشمگین

زندگی شخصی رابرت دنیرو

16-دنیرو در سال ۱۹۷۶ با دیان ابوت ازدواج کرد که حاصل آن یک پسر بود. آن‌ها در سال ۱۹۸۸ از یکدیگر جدا شدند. در سال ۱۹۹۷، او با گریس هایتاور ازدواج نمود. این زوج یک پسر داشتند اما دو سال بعد کارشان به جدایی کشید؛ هرچند که طلاق آن‌ها هیچ‌گاه نهایی نشد و سال ۲۰۰۴ بار دیگر به هم پیوستند.

17-رابرت دنیرو شخصیتی کمال‌گرا دارد و این خصیصه را از پدرش به ارث برده است. دنیروی بزرگ نقاشی کمال‌گرا بود که به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه می‌کرد و چندین بار کارهایش را مورد بررسی قرار می‌داد.

18-رابرت دنیرو برای بازی در فیلم «تنگه وحشت» ۲۰ هزار دلار به یک دندان‌پزشک پرداخت کرد تا دندان‌هایش را به هم بریزد. وی بعدها مجبور شد پول بیشتری برای برگرداندن آن‌ها به حالت عادی خرج کند.

اتهام فساد رابرت دنیرو

19-در سال ۱۹۹۸ هنگام فیلم‌برداری در کشور فرانسه، او به خاطر فساد مورد بازخواست پلیس قرار گرفت. رابرت دنیرو اتهامات را انکار کرد و گفت که دیگر به فرانسه بازنمی‌گردد.

رابرت دنیرو 3

عقاید سیاسی رابرت دنیرو

20-وی همواره از حزب دموکرات حمایت کرده است. دنیرو در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ از افرادی مانند جان کری و باراک اوباما حمایت کرده است. او حتی برای انتخاب مجدد اوباما کمک‌هایی نیز جمع‌آوری نمود.

21-او دو رستوران بهنام‌های «Ago» و «Nobu» دارد. وی همچنین همراه با فرانسیس فورد کاپولا و رابین ویلیامز، رستوران رابیکون را اداره می‌کند.

22-دنیرو برای فیلم گاو خشمگین تقریباً ۲۷ کیلوگرم اضافه کرد تا بتواند نقش شخصیت «جیک لاموتا» را بازی کند. او برای این کار به خوردن اسپاگتی و بستنی روی آورد.

همکاری دنیرو و مارلون براندو

23-مارلون براندو و رابرت دنیرو همکاری‌های متعددی با یکدیگر داشته و توانسته‌اند جوایز متعددی را از آن خود کنند. اولین آن‌ها به بازی دنیرو در نقش دوران جوانی ویتو کورلئونه بازمی‌گردد.

24-دنیرو در سال ۲۰۰۳ دریافت که به سرطان پروستات مبتلا شده است. جراحی که وی در دسامبر همان سال انجام داد، موفقیت‌آمیز بود.

رابرت دنیرو و مارلون براندو
رابرت دنیرو و مارلون براندو

الگوهای دنیرو در بازیگری

25-مونتگومری کلیفت، رابرت میچام و مارلون براندو، از اصلی‌ترین الگوهای رابرت دنیرو بودند. این مسئله در انتخاب نقش‌های او نیز کاملاً نمایان بود.

26- دنیرو که در دهه‌های اخیر برای هر فیلم حداقل ۲۰ میلیون دلار دستمزد می‌گیرد، سال ۱۹۷۶ برای «راننده تاکسی» ‌تنها ۳۵ هزار دلار دستمزد گرفته بود.

27-او در میان همه بازیگران مریل استریپ را بیشتر دوست دارد. آن‌ها در چهار فیلم با هم بازی کرده‌اند.

رابرت دنیرو 2

نظر رابرت دنیرو درباره ترامپ

28-در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دنیرو از ترامپ به‌عنوان یک فرد «به‌شدت احمق» یاد کرد و گفت: دوست دارم یک مشت بخوابانم توی صورتش.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها