فیلم انگل شگفتی‌ ساز اسکار 2020

فیلم سینمایی انگل برای اولین بار توانست احتمالا بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ آکادمی اسکار را بدست آورده است. این فیلم جایزه بهترین فیلم بلند اسکار 2020 را بدست آورد.

فیلم انگل شگفتی‌ ساز اسکار 2020

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: فیلم سینمایی انگل ساخته کشور کره جنوبی در حالی جایزه بهترین فیلم سال در اسکار 2020 معرفی شد که این اولین بار است یک فیلم غیر انگلیسی زبان این جایزه را به خود اختصاص داده است. 

فیلم انگل ساخته بونگ جون هو علاوه بر فیلم سال، همچنین جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بلند خارجی و بهترین فیلمنامه تالیفی را دریافت کرده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در این خصوص نوشتند: در حضور مارتین اسکورسیزی و کوئنتین تارانتینو و تاد فیلیپس و سم مندس، یک آسیایی اسکار بهترین کارگردان را برد؛ آقایان، خانم‌ها، معرفی می‌کنم: بونگ جون-هو خالق انگل. این احتمالا بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ آکادمی اسکار است.

کاربر دیگری نوشته است: یه فیلم به زبان کره‌ای از کشور کره همه جوایز اصلی اسکار را درو کرد و یه خبرنگار آمریکایی نپرسید چرا باید در کشور انگلیسی زبان ما که ابرقدرت جهانیم یه فیلم کره‌ای برنده بشه.

کاربر دیگری اضافه کرده بود جوایز سیاسی اسکار2020 به فیلم انگل نمونه‌ای کامل برای اثبات تنیده شدن سیاست و هنر در یکدیگر بود.آنوقت ما هنوز می‌گوییم هنر برای هنر و سینما صنعت است یا هنر و... حالا هی با اهمیت دادن به فیلمهای هنر و تجربه ای که تهشان میرسد به تابلوی هنر برای هنر، سینمایمان را بیشتر ببریم ته چاه.

این فیلم یک هزل اجتماعی درباره زندگی دو خانواده از دو طبقه خیلی متفاوت است؛ یکی در فقر در واحدی زیرزمینی زندگی می کند و دیگری ثروتمند است و در یک خانه بزرگ سکونت دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها