خروج ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فیلم فجر حیرت آور است؟

فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از فیلم‌های است که توسطه موسسه اوج حمایت می‌شود. این فیلم بنا بر قول منتقدین اثر دیگری از حاتمی کیا است که شگفتی می‌آفریند.

خروج ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فیلم فجر حیرت آور است؟

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: عده‌‌ای از منتقدین سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا را کارگردانی می‌دانند که با هر اثری که در مقام فیلمساز خلق می‌کند سینما ایران را یک قدم جلو در بعد تکنیکی می‌برد.

خروج ابراهیم حاتمی‌کیا در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر

در تاریخ سینمای هر کشور فیلمسازهای هستند که در خلق یک اثر علاوه از بکارگیری از جلوه‌های خاص ماننده استفاده خلاقانه از نور، زاویه جدید در فیلمبرداری و تکنیک‌های صدابرداری، فیلم‌نامه‌ای جدید و بازی‌های متفاوت را نیز به سینما عرضه می‌کنند. تعدادی از منتقدین ابراهیم حاتمی‌کیا را از جمله این کارگردانان می‌دانند. 

کارگردان فیلم سینمایی خروج فعالیت سینمای‌اش را با ساخت فیلم و مستندهای کوتاه در ارتباط با دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شروع کرد. بعد از آن سه بار موفق به کسب سه سیمرغ برای کارگردانی آثاری مانند آژانس شیشه‌ای، به وقت شام و به رنگ ارغوان شده است. او را جزو پنج کارگردان تاثیر گذار و برتر بعد از انقلاب می‌دانند.

این‌بار خروج ابراهیم حاتمی‌کیا نماینده این کارگردان بعد از دو سال در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر است. البته دریافت سیمرغ در دو دوره قبل برای ساخت به وقت شام انتقادات زیادی را برای او به همراه داشت. خروج امسال در جشنواره نمایش داده می‌شود. فیلمی که براساس مستنداتی که منتشر کرده، یک فیلم جاده‌ای به حساب می‌آید و بعید نیست که حاتمی‌کیا در این اثر نیز همچون روال چند اثر گذشته‌اش سعی کند مخاطبان سینمای ایران را با سکانس‌هایی نفس‌گیر و منحصر به فرد، غافلگیر سازد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها