واکنش «هوشنگ گلمکانی» به درخوست کارگردان «آشغال‌های دوست‌داشتنی»/ باوجود اجرایی نشدن، مهم نفس درخواست حضور «بهروز وثوقی» است

هوشنگ گلمکانی منتقد سینمایی نسبت به درخواست محسن امیریوسفی برای حضور بازیگر قبل از انقلاب در فیلم‌ آشغال‌های دوست‌داشتنی اصل واکنش نشان داد.

واکنش «هوشنگ گلمکانی» به درخوست کارگردان «آشغال‌های دوست‌داشتنی»/ باوجود اجرایی نشدن، مهم نفس درخواست حضور «بهروز وثوقی» است

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: هوشنگ گلمکانی منتقد، روزنامه‌نگار و مترجم سینما و یکی از سه بنیانگذار و دبیر فعلی شورای نویسندگان مجله فیلم قدیمی‌ترین مجله فیلم پس از انقلاب در ایران است.

علاوه بر ساخت مستند معروف گنگ خواب‌دیده، به عنوان یکی از هیئت داوران در چند فستیوال معتبر نیز شرکت کرده است.

 گلمکانی در صفحه شخصی خود نسبت به درخواست کارگردان آشغال‌های دوست‌داشتنی اصل برای حضور «بهروز وثوقی» روی پرده سینماها در اینستاگرام نوشت:

نامه محسن امیریوسفی به هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، ابراز چندباره یک مطالبه فرهنگی و یادآوری یک اجحاف اجتماعی است. به قول امیر پوریا مهم نیست که تقاضای یک فیلم‌ساز برای صدور مجوز حضور بهروز وثوقی بر پرده سینما به جایی نمی‌رسد؛ مهم نفس طرح این درخواست است. محسن امیریوسفی می‌داند که هیات انتخاب جشنواره فجر نه مرجع صدور چنین مجوزی‌ست و نه حتی واسطه طرح چنین خواسته‌ای. این فقط یک بهانه است و مخاطب قرار گرفتن هیات انتخاب جشنواره هم می‌تواند طنزی به سبک محسن امیریوسفی تلقی شود.
همه می‌دانند که به چنین درخواستی پاسخ مثبت (یا حتی منفی) داده نمی‌شود اما می‌توان آن را باز هم تکرار کرد تا حافظه تاریخی جامعه از یاد نبرد که در چند دهه «مصلحتی سیاسی» بر قانون ترجیح داده شد. طبق قانون اساسی نمی‌توان مانع اشتغال شهروندان به کار مورد علاقه‌شان شد؛ فرقی نمی‌کند که «مطرب»های محبوبی مانند جواد یساری و عباس قادری باشند یا هنرمندان بزرگی چون بهروز وثوقی و محمدرضا شجریان.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها