گزارش مستقل‌آنلاین از چهارمین روز جشنواره سینما حقیقت؛

استقبال چشمگیر تماشاگران از فیلم‌های روز چهارم جشنواره سینما حقیقت

گزارش مستقل‌آنلاین از چهارمین روز جشنواره بین‌المللی حقیقت را در ادامه بخوانید:

استقبال چشمگیر تماشاگران از فیلم‌های روز چهارم جشنواره سینما حقیقت

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

در چهارمین روز از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت بیش از 50 فیلم ایرانی و خارجی در بخش‌های رقابتی، جنبی و خارج از مسابقه به نمایش درآمدند. 

به گزارش مستقل‌آنلاین، تعدادی از فیلم‌هایی که امروز چهارشنبه به نمایش درآمدند به این شرح است:

«خورشید در شرق غروب می‌کند» اثر الکساندر بلینسکی و آگنه دوویدایتیته در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشورهای بالکان و بالتیک  ، «درد از آن من است» ساخته فرشید اخلاقی و «نیاز فوری به تازه کار» اثر عثمان چاکر و «زخم‌ها» به کارگردانی دیدیه کروس، «کابل، شهری در باد» اثر ابوذر امینی در سانس 16، «راننده‌ی ذاتی» اثر دنیل فاره ، «آندری تارکوفسکی. یک نیایش سینمایی»  اثر آندری تارکوفسکی در بخش پرتره که امسال از پربیننده‌ترین بخش‌های جشنواره بود،  و «به سودوم خوش آمدید » ساخته کریستین کرونس و فلوریان وایگن‌زامر در بخش آینه یک جشنواره: جشنواره مستند میلینیوم بلژیک.

 «قُرقبان» به کارگردانی فتح‌الله امیری و نیما عسگری که در نمایش دوم خود با استقبال بسیار خوب بینندگان مواجه شد، «کرّار» اثر محسن عقیلی و «گلوله‌باران» ساخته مرتضی پا‌یه‌شناس و حسین مومن. «خسوف» ساخته محسن استادعلی در بخش مسابقه ملی در سالن اصلی چارسو به نمایش درآمد و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت اما انتظارها را برآورده نکرد.

«خانه سنگی» ساخته محمد‌علی یزدان‌پرست، «آنها» اثر رضا عبیات که فیلمی در باره ناشنوایان است و مورد استقبال خوبی از سوی بینندگان قرار گرفت. «قیچی » به کارگردانی الناز دیبافر در بخش مسابقه ملی، «آشو» ساخته جعفر نجفی و «واکَس چه» اثر کامران حیدری.

سینما حقیقت

کارگردان «شیب تند» : سعی کردم وکیل مدافع اهالی روستای فیلم باشم

لقمان خالدی کارگردان «شیب تند» در نشست مطبوعاتی فیلمش گفت:سعی کردم در «شیب تند» منطق تماشاگر را بیشتر برانگیزم تا احساس او را. می خواستم وکیل مدافع اهالی آن روستا باشم ولی به تدریج خودم به یکی از اهالی آنجا تبدیل شدم. آن ها مقابل دوربین بسیار راحت بودند و همه درد و دل هایشان را مطرح کردند. در تدوین نیز طرف هیچ کس را نگرفتم.

سینما حقیقت

 کارگردان «جایی برای فرشته‌ها نیست»: تلاش کردیم مخاطب عام را با مستند آشتی دهیم

سام کلانتری کارگردان فیلم پرمخاطب «جایی برای فرشته‌ها نیست» در خصوص ایده‌ فیلمش  گفت: سرمربی تیم هاکی دختران و شوهر او از دوستان من هستند و وقتی برای اولین بار بچه‌های این تیم را دیدم با خودم گفتم چه‌قدر پتانسیل ویژه‌ای دارند و بامزه‌اند و به عنوان بازیکنان تیم ملی ورزشی که مهجور است دنیای خاصی دارند.  احساس کردم که اگر بتوان یک پازلی برقرار کرد و این آدم‌ها را به هم مرتبط کرد، اتفاق جالبی از آن بیرون می‌آید.تکلیف ما از ابتدا مشخص بود می خواستیم بتوانیم مستندی داشته باشیم که گرامر روایی‌اش بتواند مخاطب عام را با مستند آشتی دهد.

سینما حقیقت

داور بخش مسابقه بین الملل سینماحقیقت: سطح جشنواره سینما حقیقت بسیار بالاست

در دومین روز نشست های بازار مستند، کارول پیکارشیک برنامه ریز و هیات انتخاب جشنواره مستند داکس ایگینس گراوینی لهستان و داور بخش مسابقه بین الملل سینماحقیقت، به بحث و گفت و گو با حاضران پرداخت و گفت: باید از دست اندرکاران جشنواره تشکر کنم، کسانی که به جشنواره های مستند در دور دنیا رفته اند می دانند که تا چه حد سینماحقیقت در سطح بالایی برگزار می شود. این جشنواره بسیار حرفه ای، بخش بازار فعال و فضا صمیمی و با محبت است.

استقبال بسیار خوب تماشاگران از روز چهارم جشنواره

با گذشت 4 روز از جشنواره و با رسیدن تعطیلات آخر هفته تماشاگران از جشنواره استقبال خوبی به عمل آوردند و صف‌های طولانی در ورودی سالن‌های سینماهای چارسو تشکیل شد. علیرغم تاخیر در شروع سانس‌های پرمخاطب که عمدتا به‌دلیل ازدحام جمعیت بود جشنواره از نظم و ترتیب قابل‌قبولی برخوردار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها