گزارش مستقل‌آنلاین از دومین روز جشنواره سینماحقیقت؛

نمایش 40 فیلم مستند ایرانی و خارجی در دومین روز جشنواره / «قرقبان» فیلم برتر از نگاه تماشاگران تا پایان روز نخست شد

دومین روز از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در پردیس سینمایی چهار سو برگزار شد و بیش از 40 فیلم مستند در شش سالن این پردیس سینمایی از صبح امروز سه شنبه 9 آذر روی پرده رفتند.

نمایش 40 فیلم مستند ایرانی و خارجی در دومین روز جشنواره /  «قرقبان» فیلم برتر از نگاه تماشاگران تا پایان روز نخست شد

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

فیلم‌های نمایش داده شده در روز دوم جشنواره به شرح زیر است:

سالن شماره یک

فیلم مستند «قرقبان» ساخته فتح‌الله امیری از فیلم‌های پرمخاطب روز قبل دوباره به نمایش در آمد. «ناگفته‌های شهر شلوغ» ساخته بابک گودرزی‌نژاد، «بر فراز صخره‌های مرتفع» اثر علی احمدی زرین‌کلایی، «اسفوماتو» به کارگردانی امیرعلی میردریکوند، «پنهان» ساخته شیرین برق نورد و «رویای سیاه» به کارگردانی ارد عطارپور ، «صحنه‌هایی از یک جدایی» اثر وحید صداقت، «روایت رهبری» ساخته مهدی در بخش مسابقه ملی و «خانواده پریماورا» ساخته والنتینا پریماورا در بخش نمایش‌های ویژه در سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو نمایش داده شد.

سالن شماره دو

برنامه سالن شماره دو به این شرح بود: رونمایی از کتاب «پژوهش سینمایی» تالیف محمد تهامی‌نژاد ساعت، «سقوط » اثر بهراد مهرجو در بخش خارج از مسابقه و «بازی‌های خانگی» به کارگردانی آلیزا کوالنکو در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشورهای بالکان و بالتیک .

سالن شماره سه

فیلم‌های «تمشک‌های وحشی» به کارگردانی ماریانا واس، هدا بدنارشکی و «تجدید نسل» ساخته امیر کاپتانوویچ در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشورهای بالکان و بالتیک، «زمین بازی پنجشنبه‌ها» ساخته هری زرنیکی و «حیوانات از نفس افتاده» به کارگردانی لی لی در بخش مسابقه بین‌الملل، «سلفی» اثر نایرا  فوئنتس، «آنچه که رخ داد» به کارگردانی محمد کسابی و «قاشق» ساخته لایلا پاکالنینیا در بخش مسابقه بین‌الملل، «سوی دیگر همه چیز» ساخته میلا تورایلیچ در بخش آینه یک جشنواره: جشنواره مستند میلینیوم بلژیک و «روستای رو به زوال» ساخته لو فیفانگ در بخش مسابقه بین‌الملل در سالن شماره سه نمایش داده شد. فیلم «فلینی: ابدی» ساخته یوجینو کاپوچو در بخش پرتره نیز به نمایش درآمد و با استقبال گسترده تماشاگران روبرو شد.

سالن شماره چهار

برنامه سالن شماره چهار نیز به این شرح بود: مستند «جملیه» ساخته محمدباقر شاهین از فیلم‌های پرمخاطب روز اول، «امید شهر خسته» اثر مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی در بخش خارج از مسابقه، «دموکراسی» ساخته تورج کلانتری و «چشم‌ها و دست‌ها» به کارگردانی پناه برخدا رضایی در بخش مسابقه ملی، «هم نفس» اثر محمدحسن دامن زن و «مهمانشهر» ساخته مهدی سقطچی در بخش مسابقه ملی ، «بوکس برای صلح» به کارگردانی محسن جهانی و «زندگی میان پرچم‌های جنگی» ساخته محسن اسلام زاده در بخش جایزه شهید آوینی، «مادر جبهه ها» ساخته شهرام میراب اقدم و «مرهم» به کارگردانی مسعود زارعیان در بخش جایزه شهید آوینی.

سالن شماره پنج

فیلم‌های «ناجی کرونر» ساخته مسعود کارگر و «پریدن از روی دیوار آتش» به کارگردانی محمد صنگوری در بخش مستندهای کارآفرینی  ، «بافندگان خیال» اثر سیدمحمدصادق جعفری و «رویای آب» ساخته محمد واعظی در بخش مستندهای کارآفرینی  ،  «مخترع آهنی» اثر محمدجواد رئیسی و «با صبر زندگی» ساخته وحید فراهانی در بخش جایزه شهید آوینی  ، «کاست» به کارگردانی حامد سعیدی راد و «نبرد امواج» ساخته وحید فرجی در بخش جایزه شهید آوینی  و «به سلامتی» به کارگردانی برونلا فیلی در بخش نمایش‌های ویژه   در سالن شماره پنج روی پرده می‌روند.

سالن شماره شش

در سالن شماره شش هم مستند «بانو عصمت» ساخته محمد حبیبی منصور از فیلم های پرمخاطب روز قبل  ، «دیوارهای نخی» به کارگردانی عباس عمرانی بیدی و «خانم و آقای تامپ» اثر فرهاد ورهرام در بخش مسابقه ملی  ، «پروژه ازدواج» ساخته مشترک حسام اسلامی و عطیه عطارزاده در بخش مسابقه ملی  ، «کارواش» ساخته محسن سخا و «خط بغض» به کارگردانی مختار عبداللهی در بخش مسابقه ملی  ، «قاب های گمشده» ساخته حسن نقاشی و «عالیجناب» به کارگردانی سجاد ایمانی در بخش مسابقه ملی و «نت‌های مسی یک رویا» ساخته رضا فرهمند در بخش مسابقه ملی  نمایش داده شدند.

سینما حقیقت

معرفی فیلم‌های برتر آرای مردمی روز اول جشنواره

سه فیلم برتر از نگاه تماشاگران جشنواره سینماحقیقت تا پایان روز نخست جشنواره، توسط شورای سیاست‌گذاری بخش آراء مردمی به این شرح اعلام شد:

رتبه اول: «قرقبان»، کارگردان: فتح الله امیری و نیما عسگری

رتبه دوم: «همه‌چیز درباره آرزو» کارگردان: کتایون جهانگیری

رتبه سوم: «جمیله»، کارگردان: محمدباقر شاهین

این نتایج مجموع آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره است و این آمار به صورت روزانه اعلام می‌شود. جایزه تماشاگران سینماحقیقت از سوی انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران و با نظارت نماینده خانه سینما به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اعطا می‌شود , تنها فیلم‌های بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت در این نظرسنجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سینما حقیقت

اعلام پرفروشترین فیلم‌های روز اول جشنواره

 به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در پایان اولین روز کاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت سه فیلم «قصه دختران فروغ»، «قرقبان» و «جمیله» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم پرفروش‌ترین آثار نمایش داده شده در این روز را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است این آمار صرفا مربوط به بلیت های فروخته شده آثار در سامانه سینماتیکت است و شامل اهالی رسانه و کسانی که با رزرو بلیت رایگان به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند، نمی‌شود.

افزایش استقبال تماشاگران از روز دوم جشنواره

 به گزارش مستقل‌آنلاین، روز دوم جشنواره با  استقبال بهتری از سوی تماشاگران مواجه شد و سالن‌ها در بیشتر سانس‌ها خصوصا فیلم‌های بخش مسابقه ملی و بین‌المللی و پرتره نسبتا پرتماشاگر بود. پیش‌بینی می‌شود با گرم شدن جشنواره و فرارسیدن تعطیلات پایان هفته این استقبال بیشتر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها