روایتی از یک اثر سینمایی در ادبیات

رمانی جنایی از فیلم «مخمصه» به نویسندگی «مایکل مان» وارد بازار کتاب می‌شود

مایکل مان که به خاطر ساختن فیلم «مخمصه» تحسین شده بود، در توئیتی از مکتوب کردن فیلم‌اش در قالب رمان جنایی خبر داد.

روایتی از یک اثر سینمایی در ادبیات

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: بعد از اینکه لس‌آنجلس تایمز خبر داد، مایکل مان می‌خواهد رمانی با اقتباس از فیلم مخمصه توسط هارپر کالینز وارد بازار کتاب کند، خود این کارگردان نیز در توئیتی این خبر را تایید کرد و به علاقمندان ژانر جنایی گفت که سال بعد منتشر خواهد شد.

مان در سال 2016 از برگردان فیلم مخمصه در قالب رمان خبر داده بود.  او نویسنده آثار جنایی است و از مدت‌ها پیش حال نوشتن این رمان است.

مان بیش از همه با مجموعه رمان‌هایش معروف شد که در آن شخصیتی به نام مو پراگِر بعنوان  یک افسر سابق پلیس نقش اصلی داستان‌های او را بازی می‌کرد.

فیلم مخمصه به کارگردانی مایکل مان داستان یک مامور پلیس لس‌آنجلسی با بازی آلپاچینو است، که به دنبال یک باند بزرگ دزدان حرفه‌ای به سرکردگی رابرت دنیرو وقایعی را شکل می‌دهد.

این فیلم در سال 1995 جز پرفروش‌ترین آثار بود که نظر منتقدان سینمایی را به خود جلب کرد. این فیلم جز بهترین آثار دهه 1990 نیز معرفی شد.

یکی از زیباترین قسمت‌های فیلم که بیشتر منتقدان آن را بهترین سکانس در فیلم می‌دانند، زمانی است که آل پاچینو و رابرت دنیرو در رستوران بعنوان یک دزد و پلیس در حالیکه هیچ‌کدام دروغ نمی‌گویند از یکدیگر تعریف می‌کنند. آنها به هم نشان می‌دهند که از کشتن یکدیگر هیچ ابای ندارند.

کنت توران منتقد تایمز در مقاله‌ای به نقد مثبت  این فیلم گفت: در این فیلم از لوکیشن‌های لس‌آنجلس بسیار عالی بهره گرفته شد، شدت خشونت  کنترل شده است و قدرتمندها بدون ترس عمل می‌کنند. دیالوگ‌های به شکلی بیان می‌شود، که شنونده اغلب صدای قدرت به گوشش می‌رسد.

در خصوص عنوان رمان اقتباس شده از فیلم مخمصه و زمان دقیق انتشار آن هنوز خبری منتشر نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها