رابرت داونی جونیور:

هیچوقت فکر نمی‌کردم سینمای مارول به بزرگی که الان رسیده تبدیل شود.

رابرت داونی جونیور بازیگری که شخصیت مرد آهنی را بازی می‌کند نسبت به صحبت‌های اسکورسیزی، گفت من به نظر او احترام می‌گذارم.

هیچوقت فکر نمی‌کردم سینمای مارول به بزرگی که الان رسیده تبدیل شود.

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: رابرت داونی جونیور بازیگر و خواننده آمریکایی است که توانست در سنین جوانی به موفقیت دست پیدا کند و به بازیگری محبوب تبدیل شود.

در حالی جونیور درصدر فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گرفته‌است و بخاطر بازی در پنج فیلم که نقش مرد آهنی را بازی کرده است به پولدارترین بازیگر هالیوودی تبدیل شده است؛ که مرد آهنی در گیشه فروشی بالغ بر 5 میلیارد دلار داشته است.

اما اینروزها کارگردان «ایرلندی‌ها» در مصاحبه‌ای با مجله امپایر ضمن تشبیه فیلم‌های ابرقهرمانی به پارک‌های موضوعی عنوان کرده بود: " من این فیلم‌ها را تماشا نمی‌کنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلم‌ها هر چقدر هم خوب ساخته شود و بازیگران در آن بهترین عملکرد خود را نیز داشته‌باشند، از نظر من شبیه به پارک‌های موضوعی است. این سینمای انسان‌ها نیست که در 
آن برای رساندن و انتقال احساسات و عواطف، تجارت روانشناختی با دیگر انسان‌ها تلاش می‌شود."

باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص به نقل از هالیوود ریپورتر، رابرت داونی جونیور در برنامه زنده هاوارد استرن اعلام کرد تصمیم گرفته از هرگونه رقابت در جوایز اسکار برای ایفای نقش در لباس تونی استارک (مرد آهنی) دوری کند.

او همچنین در این برنامه نسبت به صحبت‌های اخیر مارتین اسکورسیزی، کارگردان فیلم «مرد ایرلندی» که گفته بود، فیلم‌های مارول سینما نیستند و بیشتر به پارک‌های موضوعی شباهت دارند، واکنش نشان داد.

مجری برنامه به او گفت: اعتقاد دارد که کارگردان «راننده تاکسی» این فیلم‌ها را نمی‌بیند و افراد زیادی در این صنعت همین ایده را دارند و به همین خاطر است که داونی تا کنون برای ایفای نقش تونی استارک نامزد اسکار نشده است. رابرت داونی جونیور هم در این باره گفت: خوشحالم که این موضوع را بیان کردی؛ چون که صحبت‌های زیادی در مورد ایجاد کمپین اسکار برای این نقش بود و من گفتم بهتر است این کار را نکنیم.

او در واکنش به مارتین اسکورسیزی گفت: این نظر اوست. منظور من این است که این فیلم‌ها در سینما‌ها اجرا می‌شوند. من نظر او را تحسین می‌کنم، ما همه نظرات مختلف را نیاز داریم تا به یک مرکزیت برسیم و شروع به حرکت کنیم. یک حقیقتی را به شما می‌گویم، هیچگاه فکر نمی‌کردم که سینمای مارول به بزرگی که الان رسیده تبدیل شود.

داونی، البته برای دیگر کار‌های خود مثل فیلم «چاپلین» در سال ۱۹۹۲ نامزد بهترین بازیگر مرد و در سال ۲۰۰۸ نیز با فیلم تندر استوایی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها