روز جهانی موسیقی

ویژه‌برنامه‌های «ارغنون» رادیو درباره موسیقی اصیل ایرانی

فرهاد دهنوی تهیه‌کننده برنامه "ارغنون" رادیو اعلام کرد به بهانه روز جهانی موسیقی دو ویژه‌برنامه با محوریت موسیقی اصیل ایرانی پخش می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های «ارغنون» رادیو درباره موسیقی اصیل ایرانی

 تهیه‌کننده برنامه "ارغنون" شبکه رادیویی گفت‌وگو، موسیقی را برداشتی از رخدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوامع دانست و گفت: این هنر مهمترین دریچه برای کشف نشانه‌شناسیِ اندیشه فرهنگی هر جامعه است.

فرهاد دهنوی روز سه‌شنبه پیرامون این موضوع گفت: موسیقی تنها هنری است که بی واسطه ترین پل ارتباطی را میان خالق و مخاطب برقرار می‌کند. همچنین افزوده: به همین سبب موسیقی در کنار، زبان جهان شمول و فراگیرش در ارتباط گیری با مخاطب یکی از مهمترین اشکال هنری در شکل نماد شناسی و نشانه شناسیِ اندیشه و آرای فرهنگی هر جامعه به شمار می‌رود.

تهیه کننده برنامه موسیقایی «ارغنون» خاطرنشان کرد: ما در مجله موسیقایی ارغنون که پنج شنبه شب‌ها مهمان خانواده‌های هنردوست و هنرمند ایرانی می‌شود تلاش کرده‌ایم در کنار رویکرد و نگاه تخصصی جاری در این هنر در راستای نماد شناسی، نشانه‌شناسی و الگوهای آن در تمام قالب ها به سهم خود گامی برداریم.

دو برنامه به مناسبت روز جهانی موسیقی

دهنوی با اشاره به آنکه در تقویم رویدادهای جهانی روز بیست و یکم ژوئن (۳۱ خرداد) به عنوان روز جهانی موسیقی نامگذاری شده است تصریح کرد: به همین سبب برنامه ارغنون در راستای رسالت بنیادی خود در همراهی با موضوعات ملی و بین المللی حوزه موسیقی، دو برنامه ویژه را ششم و سیزدهم تیرماه با محوریت موسیقی اصیل، سنتی و ردیفی - دستگاهی ایران با حضور کارشناسان و منتقدان و مؤلفان تدارک دیده است. به همین دلیل در این دو ویژه برنامه با محوریت «بداهه نوازی در موسیقی ایران» تلاش می‌کنیم سفری به درازنای تاریخ موسیقی ایرانی و آنچه امروز به عنوان موسیقی ردیفی - دستگاهی و اصالت هنر موسیقایی ایران شناخته می‌شود به مخاطبان ارائه دهیم.

برنامه ارغنون از تولیدات گروه فرهنگ و تاریخ شبکه رادیویی «گفت و گو» با محوریت مرور، رصد و مداقه بر مهمترین اتفاقات حوزه موسیقی کشور، پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۱ از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها