معاونت صدای رسانه ملی اعلام کرد

دست پر «رادیو» درفصل تابستان / معرفی برنامه‌های تابستانی رادیو

معاونت صدا، معاون صدای رسانه ملی در توضیح و تشریح برنامه بخش‌های مختلف، اوقات فراغت و تابستان را در رادیو پربار معرفی کرد. وی با بیان کامل برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی رادیو گفت که در اکثریت برنامه‌های رادیوها به موضوع تابستان پرداخته می‌شود.

دست پر «رادیو» درفصل تابستان /  معرفی برنامه‌های تابستانی رادیو

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: حمید شاه‌آبادی معاونت صدای سازمان صدا و سیما در تشریح برنامه‌های رادیو در فصل تابستان و اوقات فراغت بیان کرد: شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۳ هزار و ۱۹۹ برنامه، ۱۵۶ عنوان و به مدت ۲ هزار و ۱۲۸ ساعت به این موضوع می‌پردازد.

به گزارش مستقل‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، معاون صدای رسانه ملی در توضیح و تشریح برنامه بخش‌های مختلف، اوقات فراغت و تابستان را در رادیو پربار معرفی کرد. وی با بیان کامل برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی رادیو گفت که در اکثریت برنامه‌های رادیوها به موضوع تابستان پرداخته می‌شود.

رادیو ضمن آشنا کردن آحاد مردم با فرهنگ اوقات فراغت، تعمیق روحیه نشاط خودباوری، اطلاع رسانی در خصوص مراکز برگزاری کلاس‌های و مسائلی از این قبیل را در دستور کار خود قرار داده است. برای نمونه می‌توان به "صبح صبا" مجله صبحگاهی شاد و طنز با آیتم‌های متنوع یا به برنامه «عصرمن» رادیو جوان، استفاده و توجه به فرهنگ و هنر، موسیقی در تابستان و اوقات فراغت جوانان اشاره کرد.

شاه‌آبادی ضمن اشاره به برنامه‌های شبانه رادیو برای اوقات فراغت جوانان، درباره "گپ آهنگ" جنگ شبانگاهی رادیو ورزش در فصل تابستان با رویکرد اطلاع رسانی- خبری، تحلیلی - ورزشی هم توضیحاتی داد.

معاون رسانه صدای ملی در خصوص برنامه‌های فرهنگ کتابخوانی رادیو در تابستان امسال افزود: در" تالار آیینه" رادیو ایران کتاب‌های خوب و مناسب برای اوقات فراغت معرفی می‌شود. ضمن اینکه رادیو سلامت در «کافه سلامت» به اوقات فراغت و کتابخوانی، کلاس‌های آموزشی و اوقات و سفر می‌پردازد؛ "راه شب" بامداد دوشنبه‌های رادیو ایران نیز مشتمل بر قصه، حکایت، معرفی کتاب و موسیقی است. همچنین "من می‌نویسم" رادیو فرهنگ نیز به آموزش داستان نویسی با هدف پر کردن اوقات فراغت می‌پردازد. «صبا هنگ» پخش موسیقی مورد علاقه مخاطبان و تعامل با آن‌ها از طریق پیامک است.

به گفته شاه‌آبادی: رادیو ایران در "کافه هنر" به معرفی موضوعات حوزه فرهنگ و ادب و سینما متناسب با تابستان و اوقات فراغت می‌پردازد. در "حوض نقره" نیز فیلم‌های روز در حال اکران بنا به فراخور فصل تابستان معرفی می‌شود. در «آپاراتچی» رادیو فرهنگ نه تنها منتخبی از فیلم‌های سینمایی کمدی ایران و جهان پخش بلکه معرفی هم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رادیو فرهنگ در "با فرهنگ سفر کنیم" به بیان فرهنگ سفر، ایمنی و سلامت در سفر و جهان از نگاه گردشگران دوچرخه سوار می‌پردازد. همچنان "مجله پزشکی" معرف خوراکی ها و نوشیدنی‌های تابستانی، میوه‌های تابستانی و نحوه استفاده از مواد غذایی در سفر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها