چرا کنسرت سیروان خسروی در اهواز لغو شد؟

کرونا، ترافیک، شلوغی، عدم کنترل جمعیت، عدم رعایت پروتکل‌ها، از جمله دلایلی است که باعث لغو کنسرت سیروان خسروی شد. امید هلالی روزنامه‌نگار می‌پرسد: نکند آن افراد با آن وانت‌ها و بلندگو و... که جلوی ورودی سالن در برگزاری کنسرت مجوزدار اخلال کردند ماموران نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند؟!

حجم ویدیو: 8.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

روز ۲۹ تیرماه تصاویر و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شد که از اختلال در برگزاری کنسرت سیروان خسروی در اهواز خبر می‌داد.

مجوزِ اجرای کنسرت، از سوی ارشاد خوزستان صادر شده بود، پس اولین کنسرت پس از رایزنی‌ها به روی صحنه رفت اما در ادامه سیروان خسروی پُستی در حساب رسمی خود در اینستاگرام منتشر کرد که خبر از لغو دو اجرای شب‌های ۳۰ و ۳۱ تیر ماه می‌داد.

سیروان خسروی در صفحه خود نوشت: 

 

از اینکه نمیتونم مردم عزیز خوزستان رو بعد از اینهمه مدت ببینم عمیقا ناراحتم ولی دوست دارم اینو بدونین که تا آخرین لحظه برای لغو نشدن کنسرت تلاش کردیم. 

 

دیروز (چهارشنبه) حدود ساعت ۱۶ به من اطلاع دادن که باید ۶ سانس کنسرت اهواز رو کنسل کنم و از من درخواست اعلام این موضوع رو داشتن.

با توجه به اینکه تیم ۲۲ نفره ما از شب قبل کنسرت مشغول آماده‌سازی (سازه، استیج، نور، صدا، LED و …) بود و از اون طرف ۵۰۰۰ مخاطب از یک‌هفته پیش بلیتهای کنسرت رو خریداری کرده بودن و برای حضور در این اجرا لحظه‌شماری میکردن و از اونجا که دلیل قانونی ای برای لغو این کنسرت وجود نداشت زیر بار کنسل کردن کنسرت نرفتم و اعلام کردم که کنسل شدن کنسرت باید فقط با نامه کتبی و از طریق نهاد قانونی اعلام بشه. برای من مهمترین نکته، اجرا برای مردمی بود که ۵ سال برای دیدن این کنسرت صبر کرده بودن. 

از یک ساعت قبل از اجرا و در گرمای ۴۸ درجه اهواز، افرادی که مشخص نبود از چه ارگانی هستن از ورود مردم به سالن جلوگیری کردن که البته با پیگیریها و تلاش تیم برگزاری، در نهایت مردم با یک ساعت تاخیر موفق به حضور در سالن شدن.

ناگفته نماند که اتفاقات عجیبی که مقابل سینما هلال افتاد و شرایط پر تنش و نا امنی که برای گروه و مردم بوجود اومده بود قابل توصیف نیست. 

 

امروز (پنجشنبه) از طرف ارشاد خوزستان به ما اعلام شد که مجوز کنسرت لغو شده و اجازه برگزاری کنسرت امشب و فردا شب (۳۰ و ۳۱ تیر) رو‌ نداریم. 

 

مساله اینه که چطور علیرغم داشتن مجوز‌ از طرف دولت و ارگانهای مرتبط، کنسرت بدون اعلام هیچ دلیلی میتونه لغو شه و دولت توانایی ایستادن پای مجوزی که خودش صادر کرده رو نداره؟ یعنی قدرت یک وانت و چند بلندگو از مجوز قانونی کشور بیشتره؟

در قبال توهینها و مزاحمت فیزیکی ای که برای مردم ایجاد شد چه کسی قراره پاسخگو باشه؟

 

بماند که تبعات دیگه این اتفاق از جمله نبودن بلیت برگشت به تهران تا ۳ روز دیگه و ضرر و زیان تهیه کننده و گروه و زمان از دست رفته هنوز دامنگیر ماست.

 

تمام تلاشم رو‌کردم ولی نشد. متاسفم و ازتون عذر میخوام.

این خواننده موسیقی پاپ در ادامه مطلبش، تصویری را منتشر کرد که نشان می داد، روز پنجشنبه مدیر کل ارشاد خوزستان در نامه ای خطاب به انجمن موسیقی خوزستان، لغو مابقی روزهای کنسرت را ابلاغ کرده است.

نامه مدیر کل ارشاد خوزستان

ایسنا گزارش داده بر این اساس، در تماسی با حجت‌الاسلام کلاه کج ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ـ علت را جویا شدیم.

حجت‌الاسلام کلاه کج در گفت و گویی با ایسنا ماجرای لغو کنسرت ها را اینگونه شرح داد: «مجوز این کنسرت‌ها کاملا قانونی بوده و ارشاد هم از مجوز خود حمایت کرده و محکم هم پای مجوز خود ایستاده و با هر مشکلی که بوده این کنسرت شب اول به روی صحنه رفته است. ولی با مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز که ارشاد هم عضو آن شورا نیست، کنسرت ها لغو شده است. این شورا بالا دستی است و مصوبات آن برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها لازم‌الاجرا است.»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با ابراز ناراحتی از شرایط پیش آمده، در این زمینه تصریح کرد: ما از این شرایط پیش آمده ناراحتیم چون مجوز داده بودیم، بلیط فروشی شده بود و لغو کنسرت موجبات دلخوری مردم را فراهم کرد؛ ولی این امر در ید و اختیارات ما نبود و دلیل لغو برگزاری را نمی‌دانیم. امیدواریم دیگر از این اتفاقات در اهواز رخ ندهد.

از او سوال کردیم که ارشاد اهواز این مساله را پیگیری نکرده است؟ گفت: قطعا پیگیری کرده‌ایم و نامه می‌زنیم ولی چون نامه‌ها محرمانه است امکان انتشار ندارد.

 

در ادامه مجوز و مدارکی که سیروان خسروی برای اجرای اهواز منتشر کرده مشاهده می‌کنید: 

مجوز کنسرت سیروان خسروی

مجوز سیروان خسروی

 

مجوز اداره اماکن _ اجرای سیروان خسروی

در همین رابطه پست توئیتری امید هلالی نویسنده و روزنامه نگار اهوازی را می‌خوانیم که ضمن انتقاد به لغو کنسرت و حواشی آن نوشته است: 

لغو کنسرت سیروان خسروی

 

۶ سانس کنسل شد

 

 ‏عده ای در محل کنسرت سیروان خسروی در اهواز با وانت و بلندگو ایجاد اخلال کردند. 

جامعه ۲ سال زیر فشار کرونا بوده و مردم خوزستان نیز با گرمای محیطی ۵۰ درجه و زیستن در هجوم ریزگردها عملن زندانی منازل خود هستند. کنسرت مجوز داشته، ایام عید و شادی است. پس اینها چکاره اند؟ ۶ سانس کنسل شد! 

 

قاطبه مردم از محدودیت های کرونا و گرما و ریزگرد و گرانی هر روزه افسرده شده اند.

 آمارها را بگذارید روی میز تا داوری و کارشناسی شود. گیریم موسیقی دوایی برای این جامعه خسته و افسرده است برای شادابی و دلخوشی‌شان. چرا آن را سد و دریغ می‌کنید؟ خسته نشدید از این بامبولک بازی‌ها و لجاجت؟

 

‏توجیه با نمک! فرمانداری اهواز برای لغو کنسرت :

به علت تجمع و ترافیک شدید در درب ورودی سینما هلال در ساعات اجرای کنسرت و به دنبال آن اعتراض رانندگان و شهروندان، پلیس راهنمایی و رانندگی خواستار تصمیم گیری در این خصوص شد. همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در اجرای کنسرت ...

 

نکند آن افراد با آن وانت‌ها و بلندگو و... که جلوی ورودی سالن در برگزاری کنسرت مجوزدار اخلال کردند ماموران نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند؟!

 

در گرمترین شهر دنیا، در ریزگردانه‌ترین استان کشور، در یکی از ۳ استان دارای بیشترین نرخ بیکاری و میل به مهاجرت. لااقل صادق باشیم!

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها