افتتاح تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان

‌تیر الکترونیکی گمرکات زمینی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا افتتاح شد.

افتتاح تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان

‌به گزارش مستقل آنلاین مهدی میراشرفی، رئیس گمرک ایران در آئین افتتاح این پروژه بیان کرد: «تیر الکترونیکی» تسهیل ترانزیت، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و جلوگیری از جعل اسناد را در مراودات ترانزیتی فیمابین در پی دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از این طرح مذکور را با کشور ترکیه اجرایی کرده است و هم اکنون فاز نخست این طرح با کشور جمهوری آذربایجان در مرز آستارا راه اندازی شد.

وی گفت: هم اکنون مسئولان حاضر در این مراسم، آستارای ایران را جهت برگزاری نشست مرزی و جمع بندی مباحث مرتبط با امورات گمرک به سمت آستارای آذربایجان ترک می‌کنیم.

 این مراسم با حضور «مهدی میراشرفی» رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران و «صفر مهدی اف» رئیس گمرک جمهوری آذربایجان و سایر مسئولان بلند پایه دو کشور در هتل بین المللی اسپیناس آستارا برگزار شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و مرز زمینی آن از لحاظ تردد کامیون‌ها، پر ترددترین مرز شمال کشور محسوب می‌گردد.

آستارا از طریق مرز زمینی با کشور جمهوری آذربایجان، مرز دریایی با کشورهای حوزه دریای خزر و راه آهن با کشورهای آذربایجان، روسیه و سایر کشورهای اروپایی مراودات اقتصادی و تجاری دارد.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها