کپشن های طولانی یا کوتاه داشته باشیم؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام در ابتدا با هدف انتشار تصاویر جالب و دیدنی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر نیز انتشار تصاویر و آپلود ویدئو در اولویت های آن قرار دارد.

کپشن های طولانی یا کوتاه داشته باشیم؟

با این حال همه ما می دانیم شبکه اجتماعی که در آن خبری از محتوای متنی از متن سنگین برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب گرفته تا تبلیغات و بازاریابی نوشتاری نباشد نمی تواند نظر مثبت همه کاربران خود را جلب کند.

اینستاگرام برای این منظور امکان قرار دادن کپشن یا زیرنویس برای تصاویر و ویدئوها را فراهم کرده و امروزه کاربران با انتخاب متن زیبا برای پست های خود، به توصیف اجمالی یک تصویر پرداخته، جرقه یک گفتگو را می زنند یا مخاطب را به اقدام خاص از لایک کردن گرفته تا شرکت در نظر سنجی یا ورود به سایت خود ترغیب می کنند.

ما از کپشن ها استفاده می کنیم چون ...

کپشن ها در درجه اول برای افزودن توضیحات مورد نیاز درباره تصویر یا ویدئوی به اشتراک گذاشته در یک پست استفاده می شوند که در صورت انتخاب درست و به جا باعث جذابیت بیشتر محتوا شده و ذهن مخاطب را درگیر خواهند کرد.

یک کپشن جالب ابزاری قدرتمند است که می تواند مخاطب را به لایک کردن، گذاشتن نظر یا حتی بازدید از وب سایتی تشویق کرده، تعامل و رابطه قوی با مخاطبان برقرار کند و در حالت ایده آل نظر موتورهای جستجو را به خود جلب کرده و در میان صفحات جستجو ظاهر شود.

کپشن یکی از بهترین روش ها برای معرفی یک برند یا خدمت خاص به دیگران و شناخته شدن در میان انبوهی از کاربران است.

بهترین طول کپشن چقدر است؟

کپشن هایی که در اینستاگرام منتشر می شوند ممکن است در اندازه های مختلف از یک ایموجی یا کلمه تنها تا داستانی به بلندای یک رمان کوتاه باشند با این حال طول کپشن یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در میزان جذابیت آن محسوب می شود.

این که گذاشتن ایموجی ماه به عنوان کپشن توسط یک سلبریتی جذابیت زیادی داشته است دلیل نمی شود یک بازاریاب یا فرد معمولی نیز بتواند با همان کپشن به نتایج عالی دست پیدا کند، این افراد برای تحقق اهداف خود به کپشن های طولانی تر از ماه و ستاره! نیاز دارند.

ناگفته نماند خصوصیات ظاهری آن چه به عنوان کپشن منتشر می کنید (از جمله طول کپشن) در واقع به محتوایی که به اشتراک گذاشته اید بستگی دارد. به عنوان مثال اگر پست شما مطلبی ساده درباره سبک زندگی است یک کپشن کوتاه احتمالا بهترین گزینه خواهد بود.

اما در مورد تبلیغات یک برند یا بازاریابی، کپشن های طولانی تر کمک می کنند تا مخاطب با هدف و ویژگی های برند شما بیشتر آشنا شود.

آمار و ارقام طی سال های گذشته نشان داده به مرور زمان کپشن های طولانی تر جذابیت بیشتری پیدا کرده و تمایل کاربران اینستاگرام به سمت این کپشن ها سوق پیدا کرده است.

گفته شده متوسط طول کپشن ها در پست های منتشر شده از سال 2016 تاکنون بیش از دو برابر شده و در حال حاضر بهترین طول کپشن به صورت میانگین شامل 405 کاراکتر - به طور متوسط بین 65 تا 70 کلمه - می باشد.

با این حال نمی توان گفت کپشن های با طول بیشتر از این تعداد جذابیت کمتری داشته اند، به عنوان مثال سارا نیکول از جمله افراد فعال در اینستاگرام است که کپشن های هر پست او معمولا بیش از 100 کلمه می باشد و توانسته تعداد دنبال کنندگان خود را در عرض یک سال از 80 هزار به 740 هزار دنبال کننده افزایش دهد!

او علت این رشد عظیم را صرف زمان کافی برای ایجاد کپشن های طولانی و جذاب می داند. به گفته خودش در گذشته همواره به عکس اهمیت می داد و سعی می کرد کپشن های کوتاه داشته باشد اما نمی توانست حرفش را در قالب کلمات کوتاه بیان کند، به همین دلیل تصمیم گرفت شیوه مقابل آن را انتخاب کند و هر زمان که حس نوشتن داشت شروع به خلق کپشن های طولانی نمود.

در واقع کپشن های طولانی - در صورتی که وقت کافی صرف آن ها شود - امکان تعامل بیشتر با مخاطب را فراهم کرده و تعامل بیشتر، علاوه بر جذب مخاطب باعث می شود پست های شما بیشتر و بیشتر توسط دیگران دیده شده، در فیدهای دنبال کنندگان جایگاه بالاتری داشته باشد و در نهایت به احتمال بیشتر روی صفحات جستجو ظاهر شود.

از کجا شروع کنیم؟

اگرچه کپشن های کوتاه و جذاب در جایگاه خود محبوب هستند اما همان طور که گفتیم کپشن های طولانی تر حرف بیشتری برای گفتن دارند و بی شک اینستاگرام مکانی فراتر از صرفا انتشار عکس و لایک کردن آن ها می باشد.

ما نمی گوییم هر کپشن باید یک رمان باشد زیرا گاهی اوقات یک کپشن کوتاه تمام چیزی است که شما نیاز دارید و طول ایده آل کپشن حقیقتا به هدف، برند و محتوایی که به اشتراک می گذارید بستگی دارد اما با توجه به تجزیه و تحلیل ها، داده های موجود و نظارت بر روند کلی اینستاگرام به نظر می رسد در حال حاضر بهترین طول کپشن ... طولانی است!

بنابراین اگر قصد نوشتن یک کپشن دارید و نمی دانید طول آن چقدر باشد، بهتر است از حداقل 70 کلمه شروع کنید و دقت کنید مخاطبان تا چه حدی با پست شما ارتباط برقرار می کنند.

به مرور با توجه به بازخوردها و میزان دیده شدن پست های خود می توانید تصمیم بگیرید طول کپشن ها را افزایش دهید یا خیر. اگر با طولانی کردن کپشن ها احساس کردید تعاملات شما با مخاطب افزایش نیافته یا رو به کاهش است حداقل متوجه می شوید کپشن های کوتاه تر برای کاربرانی که شما را دنبال می کنند جذاب تر است.

منابع: later socialmediacollege

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها