فخرالسادات محتشمی‌پور: هیچ خبری از همسرم ندارم

محتشمی‌پور می‌گوید: متاسفانه، من هیچ خبری از همسرم ندارم و به رغم گذشت حدود یک هفته از بازداشت ایشان، خودشان و خانواده از حق بدیهی و قانونی کسب اطلاع از وضعیت او محروم مانده‌ایم. در حال حاضر در نگرانی، اضطراب و بی خبری به سر برده و نمی‌دانیم که ایشان در کدام محل نگهداری می‌شود. 

فخرالسادات محتشمی‌پور: هیچ خبری از همسرم ندارم

امتداد نوشت: چند روزی از بازداشت سیدمصطفی تاج‌زاده گذشته و انتقادات گسترده افکار عمومی در پی این اقدام، همچنان نقل محافل رسانه‌ای و عمومی است. اتفاق غیرمنتظره‌ای که هنوز پاسخ روشنی از دلایل آن به صورت رسمی به اطلاع مردم نرسیده است. 

فخرالسادات محتشمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و همسر سیدمصطفی تاج‌زاده در گفتگویی با امتداد، ضمن اعلام بی‌خبری و نگرانی از وضعیت این زندانی سیاسی، اظهار داشت: متاسفانه، من هیچ خبری از همسرم ندارم و به رغم گذشت حدود یک هفته از بازداشت ایشان، خودشان و خانواده از حق بدیهی و قانونی کسب اطلاع از وضعیت او محروم مانده‌ایم. در حال حاضر در نگرانی، اضطراب و بی خبری به سر برده و نمی‌دانیم که ایشان در کدام محل نگهداری می‌شود. 

 

وی افزود: روزی که من برای پیگیری این مسئله و تحویل داروهای همسرم مراجعه داشتم، درخواست ملاقات را مطرح کردم که در پاسخ گفتند؛ آقای تاج‌زاده اینجا نیستند! به نظر می‌رسید که این افراد از نیروهای اطلاعات سپاه هستند و هیچ جواب روشنی به من ندادند. 

محتشمی‌پور، تصریح کرد: به شخصه نمی‌توانم به پاسخ این افراد اعتماد کنم و تا زمانی که همسرم نگوید که در کجا نگهداری می‌شود، این نگرانی ادامه دارد. ضمن اینکه، حتی وکلا هم نتوانستند با مصطفی تاج‌زاده ارتباط بگیرند تا حداقل در جریان وضعیت پرونده قرار داشته باشند. 

 

بعد از ۷ سال حبس همسرم، دو پرونده جدید برای او از سال ۹۶ تشکیل داده‌اند

 

همسر تاج‌زاده در ادامه با اشاره به پرونده‌سازی‌ها برای این زندانی سیاسی، بیان داشت: به من گفته شد همسر شما دو پرونده باز از سال ۹۶ دارد! یعنی آقایان بعد از ۷ سال زندان- یک سال به انضمام ۶ سال حکم اولیه- همسرم، پرونده جدیدی برای او تشکیل داده‌اند. تصور ندارم که مصطفی تاج‌زاده از ناحیه تشکیل این پرونده‌ها، هیچ‌گاه احضاریه‌ای از دستگاه قضائی دریافت کرده باشد. اگر پرونده، همان پرونده‌های سابق است که خب! وکلا باید به دادگاه مراجعه کرده و با مطالعه آن در جریان جزئیات پرونده قرار بگیرند.

 

طرح تهمت و افترا از سوی برخی از اشخاص درباره جزئیات پرونده همسرم را قانونا پیگیری می‌کنیم

 

وی، اضافه کرد: درباره اتهامات انتسابی به همسرم، متاسفانه کسانی در این زمینه اظهار نظر می‌کنند که ذیصلاح نیستند. وقتی وکیل از پرونده مطلع نبوده و خانواده نمی‌دانند داستان از چه قرار است، آقایانی که به نیروهای امنیتی متصل هستند، اظهار نظر کرده و موارد اتهامی را طرح می‌کنند که به طور طبیعی نباید اطلاعی در این زمینه داشته و آن را مطرح کنند!

 

بازجوها صراحتا به من گفتند که ما برای دستگیری تاج‌زاده تحت فشار بودیم!

 

این فعال سیاسی، همچنین تصریح کرد: آنچه نگران کننده بوده، این است که حواشی حول این پرونده زیاد بوده و افرادی در تلاش هستند تا در این زمینه مداخله کنند. خود بازجوها صراحتا به من گفتند که ما برای دستگیری تاج‌زاده تحت فشار بودیم! من نمی‌دانم که چرا گروه‌های فشار، آقایان را تحت فشار قرار نمی‌دهند تا اختلاسگران، جاسوسان و مخلین امنیت ملی از طرق مختلف را بازداشت کنند؟ 

محتشمی‌پور در ادامه با اشاره مجدد به اظهار نظر برخی از افراد درباره عناوین اتهامی منتسب به تاج‎زاده، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که این تهمت و افتراهای مطرح شده به لحاظ حقوقی، قابلیت پیگرد قضائی داشته باشد.

از وکلای همسرم می‌خواهم که حتما این مسئله را بررسی کنند. کما اینکه در سال ۸۸ هم شاهد این دست تهمت‌افکنی‌ها بودیم و شخصا هم از خبرگزاری ایرنا و هم خبرگزاری فارس در آن برهه شکایت کردم.

پس از این شکایت بود که خود آقایان و وکلای آن‌ها به من مراجعه کرده و خواستار بازپس‌گیری شکایت شدند! گفتم که چرا شما نشر اکاذیب دارید، اما چون به قدرت متصل هستید، دیگران را به همین اتهام متهم کرده و برای آن‌ها شرایط سخت و زندان را فراهم می‌کنید. 

وی، تاکید داشت: بنابراین، من حتما از وکلای همسر می‌خواهم تا این مسئله را بررسی کرده و اجازه ندهند تا هرکسی، هرچه دلش خواست مطرح کند. آقایانی که با همین دست اظهار نظرها، یک زندانی سیاسی را که زندگی منزهی داشته به یک زندانی امنیتی بدل و او را از حقوق حقه خود محروم کنند.

همسر مصطفی تاج‌زاده در ادامه، اشاره‌ دوباره‌ای به مرجع تصمیم‌گیری درخصوص بازداشت این زندانی سیاسی داشت و خاطرنشان کرد: مصطفی تاج‌زاده همیشه می‌گفت که پرونده من، مستقیما زیر نظر  ... است و به همین دلیل نیز در مکاتباتم، ایشان را مخاطب قرار می‌دادم. الان من دچار تردید هستم. چرا که این بازداشت؛ خیلی غیرمنطقی بود و همه را متحیر کرد.

در شرایطی که کشور ما، این همه مشکلات جدی داشته و تا این میزان با التهابات و بحران‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند، این برخورد، خیلی غیرعاقلانه و غیرمدبرانه‌ای بوده است. 

وی، ادامه داد: از این جهت، تصور کردم که شاید آن‌ها در جریان نیستند و از جهت دیگر، گفتم که مسئولیت هر سه قوه و کل امور کشور بر عهده ... است. همسرم در کلیه گفتگوها و بیان مواضع خود در فضاهای مختلف، همین استدلال را داشته و می‌گفت که همه نهادهای انتخابی و انتسابی به نوعی بر عهده ... قرار گرفته و طبعا، مسئولیت آن نیز بر عهده ... خواهد بود. 

این فعال سیاسی، اضافه کرد: وقتی همسرم در اختیار ... قرار گرفته، طبعا مسئولیت این بازداشت نیز بر عهده مقام ارشد این دستگاه بوده و ایشان باید پاسخگوی آن باشند. حق من است که بدانم، همسرم در کدام محل نگهداری می‌شود و با او گفتگو کنم. از آن جا که سابقه روزه‌داری‌های اعتراضی همسرم را در ذهن دارم، این حق من است که به طور مشخص بدانم که چه وضعیتی را دارد. سوال اینکه آیا همسرم، تن به بازجویی داده یا خیر؟ چون او همه این روش‌ها را غیرقانونی می‌داند و اینکه سپاه، زندان و سلول انفرادی در اختیار داشته و شخص متهم از نظر خودش را از حقوق اولیه محروم کند به هیچ عنوان مبنای قانونی نخواهد داشت. 

محتشمی‌پور، بیان داشت: مصطفی تاج‌زاده‌ای که در قواره کاندیدای ریاست جمهوری در این مملکت مطرح بوده، حالا علاوه بر ردصلاحیت، بازداشت هم شده و اساسا مشخص نیست که این بازداشت به چه دلیل و جرم ناکرده‌ای صورت گرفته است. چه جرمی داشته که با این وضعیت و هجوم شبانه و به صورت کاملا غیرقانونی، اینگونه او را بازداشت کرده‌اند؟ مگر قرار بوده چه شخصی را بازداشت کنند که این ناامنی را برای ساعات متوالی در شهرک ایجاد کرده و زمانی که ما در منزل نبودیم، همسرم را بازداشت کرده‌اند؟

وی، بیان داشت: برخی از وسایل غیرشخصی او را هم با خود برده‌اند و مجموع این اقدامات به گونه‌ای است که هم قوه قضائیه و هم مقامات دیگر باید پاسخگوی آن باشند. من شخص ایشان را مورد پرسش قرار می‌دهم. بالاخره مسئولیت این مسئله با ایشان است و باید پاسخ آن را بدهند. 

 

همسرم همواره برای دیدگاه‌های متفاوتی که در خانواده ما وجود داشته، احترام قائل بوده

 

محتشمی‌پور، همچنین در پایان با انحرافی دانستن نامه خواهر وی به رهبری، تصریح کرد: به شخصه این بحث را انحرافی می‌دانم. چرا که موضوعی به این مهمی، یعنی تضییع حقوق همسرم به عنوان یک زندانی، تحت‌الشعاع حواشی قرار می‌گیرد که افراد برنامه‌ریزی کننده این بازی، آن را ایجاد کرده‌اند. تاکید من بر این است که افراد، دیدگاه‌های متفاوت دارند و همسرم همواره برای دیدگاه‌های متفاوتی که در خانواده ما وجود داشته، احترام قائل بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها