پوتین هفته آینده به تهران سفر می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از سفر رئیس جمهور روسیه به تهران در هفته آینده خبر داد.

پوتین هفته آینده به تهران سفر می‌کند

میدل ایست نیوز نوشت: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران با بیان اینکه رییس جمهور روسیه هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد، گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری های اقتصادی ایران و روسیه اولویت رایزنی‌های روسای جمهور دو کشور خواهد بود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به سفرش همراه با رئیس کل بانک مرکزی به روسیه و قرار دادهای پولی و بانکی دو طرفه گفت: رئیس جمهوری روسیه هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

پور ابراهیمی با بیان اینکه جدیت روس‌ها نسبت به گذشته در زمینه همکاری های اقتصادی با ایران بالاتر است، گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری های اقتصادی ایران و روسیه اولویت رایزنی‌های روسای جمهوری دو کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بعد از سفر اخیر رئیس جمهوری به روسیه فضای مثبتی نسبت به همکاری‌های اقتصادی با ایران در روسیه ایجاد شده است، اظهار داشت: توافقات بسیار خوبی در آن سفر امضا شد، رئیس جمهوری دولت سیزدهم فصل جدید از مراودات اقتصادی بین ایران و روسیه را رقم زد و روس‌ها را مطمئن کرد که دولت جمهوری اسلامی در همکاری‌های اقتصادی با روسیه جدی است.

وی ادامه داد: تحریم روس‌ها  توسط آمریکا و اروپا روسیه موجب شد که روسیه بیش از پیش نیازمند همکاری‌های اقتصادی با ایران شود.

رؤسای جمهور ایران و روسیه 30 ژوئن در حاشیه نشست کشورهای حوزه دریای خزر در عشق آباد با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها