فرح پهلوی در خاطرات خود بیش از ۱۰ بار می‌گوید

اسلام عامل عقب‌ماندگی است

فرح پهلوی در خاطرات خود بیش از ۱۰ بار می‌گوید اسلام عامل عقب‌ماندگی است و تا اسلام در ایران است ما روی پیشرفت را نخواهیم دید؛ جوجه کمونیست‌ها و ماتریالیست‌ها هم می‌گفتند دین افیون توده‌ها است.

 اسلام عامل عقب‌ماندگی است

فرح پهلوی در خاطرات خود بیش از ۱۰ بار می‌گوید اسلام عامل عقب‌ماندگی است 

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در محل حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: لرستان در حادثه دردناک هفتم تیر دو شهید حجت‌الاسلام سید فخرالدین رحیمی و حجت‌الاسلام صادقی را تقدیم انقلاب کرد.

این مجلس مانور و اعلام بیعت مردم با آرمان بلند شهیدان است

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه این مجلس، مجلسی معمولی نیست بلکه مانور و اعلام بیعت مردم با آرمان بلند شهیدان است، تصریح کرد: ایران امروز کشوری پرآوازه است، هر جای دنیا که پای می‌گذارید در آنجا نام ایران اسلامی است، افتخار ایران این است که امروز سربلند و با نشاط در عرصه‌های بین‌المللی حاضر است، نشانه آن هم شیطنت‌های ممتد دشمن است؛ اتحادیه اروپا که به نوعی همکاری‌های فراوان با امریکا دارند تمام دغدغه آنان ایران اسلامی شده است.

خاتمی با اشاره به اینکه در گذشته ایران را کشوری جهان سومی می‌دیدند و کسانی که در ایران سفارت می‌کردند حقوق فوق‌العاده دریافت می‌کردند به این بهانه که در یک کشور عقب‌مانده سفارت می‌کردند، بیان کرد: ایران را تحقیر کرده بودند؛ شاه به اسم مردم، ایران را تحقیر می‌کرد.

وی با بیان اینکه راز و رمز این ناباوری چیست؟ چه چیزی ایران را پرآوازه کرده است؟ ادامه داد: پولدارترین و نظامی‌ترین کشور جهان نیستیم که پرآوازه شدیم! البته نیروهای مسلح ما قویترین و مقتدرترین نیروهای مسلح منطقه هستند اما در جهان نظامی‌ترین نیستیم؛ اما آنچه ما را در دنیا پرآوازه کرده اسلام و حاکمیت دین است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دو تز در دنیا حکومت می‌کرده که یکی تز لیبرال دموکراسی غرب امریکا، اروپا و انگلیس بود که از این تز پیروی می‌کنند، تز دوم سوسیال دموکراسی شرق که شوروی سابق و روسیه فعلی تابع این تز هستند.

مردم سالاری دینی ابتکار اختصاصی جمهوری اسلامی ایران است

خاتمی با اشاره به اینکه امام راحل عظیم‌الشان تز سوم را به دنیا عرضه کرد که آن تز مردم‌سالاری دینی بود که تزی کاملا جدید و این ابتکار اختصاص جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اینکه یک انقلاب به اسم اسلام شکل بگیرد و ۴۳ سال به عمرش ادامه دهد این پدیده‌ ابتکاری بی‌سابقه‌ای با نام اسلام و دین است؛ در شرایطی که طاغوت در پی حذف اسلام بود یعنی آخرین نقشه شاه با تحریک هویدای بهایی این بود که اسلام را از رسمیت در این کشور بیندازد؛ تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ ننگین شاهنشاهی در این راستا بود؛ به نام اسلام سرکار بودند اما با اسلام به شدت مساله داشتند.

وی ادامه داد: فرح پهلوی در خاطرات خود بیش از ۱۰ بار می‌گوید اسلام عامل عقب‌ماندگی است و تا اسلام در ایران است ما روی پیشرفت را نخواهیم دید؛ جوجه کمونیست‌ها و ماتریالیست‌ها هم می‌گفتند دین افیون توده‌ها است و در چنین شرایطی امام (ره) وارد صحنه شد و فرمود تمام مقصد ما مکتب ماست.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امام خمینی (ره) با نام اسلام وارد صحنه شد و یک انقلاب بزرگ را در قرن اخیر جان و سامان داد و بیش از 40 سال است این انقلاب زنده است و تا انقلاب جهانی حضرت مهدی |(عج) و تا آن روز که پرچم از طریق ولی‌فقیه به صاحب‌الامر (عج) سپرده شود هستیم.

خاتمی با بیان اینکه اسلام ما را پرآوازه کرده است و آنچه که باید دو دستی نگهش داریم اسلام است، افزود: از اول انقلاب با اسلام بد بودند.

وی با تاکید براینکه تا زمانی که پای اسلام ایستادیم این فضولی و بهانه‌جویی‌ها وجود دارد، بیان کرد: هویت انقلاب ما دشمن‌زدایی می‌کند و هویت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است و هویت انقلاب ما «مرگ بر آمریکا است»؛ پای انقلاب و مشکلات آن ایستادیم و چنگ درچنگ آنان انداخته، می‌اندازیم و خواهیم انداخت و آنچنان که بر شاه پیروز شدیم بر این طاغوت‌ها نیز پیروز خواهیم شد.

از اول انقلاب درگیری با انقلاب اسلامی کار دنیای استکبار بوده است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از اول انقلاب درگیری با انقلاب اسلامی کار دنیای استکبار بوده و تا هویت این نظام، نظام اسلامی است آنها دست برنخواهند داشت، عنوان کرد: نابودی نظام اسلامی یعنی نابودی حاکمیت دین، شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در این راستا است، می‌خواستند کاری کنند که نظام ساقط شود.

خاتمی گفت: تمام این شیطنت‌ها برای آن است که نظام اسلامی نباشد و ششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری، شهادت شهدای محراب و هشت سال جنگ تحمیلی در این راستا بود، ادامه داد: برنامه‌ای که به صدام داده بودند این بود که در مدت کوتاهی کار ایران تمام شود و قصه صدام در این جنگ براندازی نظام اسلامی بود.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸، برای براندازی نظام ولایی بود، تمام شرارت‌ها را کردند، اما در این عرصه آفرین بر این مردم، هر چه از مردم برای مقابله با این شرارت‌ها تشکر و سپاسگزاری کنیم کم است، هیچ قدرتی جز مردم نتوانست سفره فتنه را جمع کند در ۹ دی مردم وارد صحنه شدند و ورود باشکوهی داشتند و یک شعار، شعار گسترده است و آن هم «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» بود و این شعار از درون جان می‌جوشید.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۴ خرداد از پنج خطر گفتند، خطراتی که در پیش است، بیان کرد: انقلاب بیش از ۴۳ سال مانده و خواهد ماند؛ ما امانتداریم؛ امانت دار شهیدان و شهدای هفت تیر هستیم.

جریان نهضت آزادی جریانی بود که حاکمیت دین را برنمی‌تابید

خاتمی با اشاره به اینکه این پنج توطئه را جدی بگیریم، برخی بر آن هستند که از انقلاب هویت زدایی کنند، هویت این انقلاب هویت اسلامی است، افزود: امام راحل فرمود تمام مقصد ما مکتب ماست، بعضی‌ از روز اول قبول نداشتند که اسلام حاکم باشد، حسن نزیه که عضو نهضت آزادی بود گفت که پیاده کردن اسلام در این شرایط نه ممکن است نه مفید و نه معقول است، این جماعت از روز اول حاکمیت اسلام را قبول نداشتند؛ جریان نهضت آزادی جریانی بود که حاکمیت دین را برنمی‌تابید لذا تحمل نکردند و بعد از ۹ ماه کنار رفتند و امام عزیز نیز استقبال کردند که اینها کنار بروند، تفکر و ژن اینها تفکری نبود که حاکمیت دین را بپذیرند، تربیت شده‌های فرهنگ غرب بودند.

وی بیان کرد: برخی از نوچه‌های این افراد که نان فکری آنها را خوردند حرف‌های نادرست آنها را نشخوار می‌کنند و همچنان دم از سکولاریسم (جدایی دین از سیاست) می‌رنند و رهبر معظم انقلاب بارها هشدار دادند مردم مراقب باشید از انقلاب هویت زدایی نکنند همه چیز ما اسلام، حاکمیت دین و احکام قرآن است؛ هویت انقلابمان مبارزه با استکبار است.

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی حتی تا قبل از این اواخر و قبل از اینکه کنار بروند مرتب می‌گفتند که با آمریکا صلح کنیم.

شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار مکتبی است

خاتمی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند دست از مبارزه با امریکا برداریم درحالیکه آمریکا پا گذاشته روی حنجره ما و با یک ذره عقب‌نشینی فشارها را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار مکتبی است؛ امام با بغض استکبار و با «مرگ بر آمریکا» به دیدار خدا رفت، مقام معظم رهبری تاکید دارند که مراقب باشید از انقلاب هویت‌زدایی نکنند، آنها که دم از سازش با آمریکا می‌زنند، ضد امام و ضد مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دومین خطر، خطر تحریف امام است، مقام معظم رهبری فرمودند که نگذارید که امام را تحریف کنند، مطالب امام، مطالب روشنی است، افزود: امام راحل تاکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، مثل اینکه بعضی‌ها خیلی سختشان است که این جمله امام را تکرار کنند، این از بینات زندگی امام است و امام خمینی تا آخر عمرش جانب‌دار ولایت فقیه بود، بعضی‌ها از روز اول ولایت فقیه را قبول نداشتند و برای اینکه به قدرت برسند دم از ولایت می‌زدند.

پشتیبانی از ولایت فقیه از آرمان‌های قطعی امام راحل است

وی با بیان اینکه در فتنه ۷۷ کوی دانشگاه در پی براندازی نظام بودند، افزود: امام از ولایت فقیه جدایی‌ناپذیر هست و پشتیبانی از ولایت فقیه از آرمان‌های قطعی امام راحل است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به چند واژه، بیان کرد: واژه بصیرت، فتنه، نفوذ و جهاد تبیین، برخی‌ها معتقدند این کلمات را بر زبان نیاورند چون این واژه‌ها بوی اطاعت از ولایت را دارد؛ کسانی که روزی روزگاری دم از امام می‌زنند و گفتند منکر ولایت مطلقه فقیه کافر است، اینجا بود که امام بیانیه دادند چه خبر است چرا غلو می‌کنید؟ آن وقت همین‌هایی که می‌گفتند که منکر ولایت مطلقه فقیه کافر است در فتنه ۸۸ ضد ولایت فقیه شدند و اینا واقفی‌های مدرن هستند. مگر می‌شود دم از امام راحل زد و ولایت فقیه را قبول نداشت بدتر از آن در مقابل ولایت ایستاد و هنوز به هنوز است از فتنه‌گران حمایت کنند؟ محال است محال. مقام معظم رهبری فرمودند که نگذارید امام را تحریف کنند.

خاتمی سومین خطررا ارتجاع بیان کرد و گفت: ارتجاع خطری است که قرآن پیش بینی کرده است؛ ارتجاع یعنی عقب‌گرد، یعنی بعضی‌ها شل‌حجابی و بدحجابی و بی‌حجابی را روشن فکری می‌دانند و در نقطه مقابل، چادری‌ها و افراد پایبند به عفاف و حجاب را اُمل می‌دانند.

بی‌دینی روشن فکری نیست، بدترین ارتجاع است

وی بیان کرد: افرادی که فضای معطر عفاف و پاکی را پاس نمیدارند عقب‌مانده هستند؛ بی‌دینی روشن فکری نیست، بدترین ارتجاع است.

امام جمعه موقت تهران خطر دیگر را خطر دروغ و خطر جنگ روانی دشمن عنوان کرد و با بیان اینکه دروغ پراکنی کار دشمن در فضای مجازی است و کارشان این است که انقلاب را رد کنند و می‌گویند مردم نسبت به انقلاب تردید دارند، شما بد عمل کردید، مردم به شما رأی ندادند، بیان کرد: انگار مردم فقط این چند نفری هستند که به شما رأی داده اند، کدام مردم نسبت به انقلاب تردید دارند؟ مراسم روز ۲۲ بهمن را چه کسانی می آیند؟ مراسم روز قدس را چه کسانی می آیند؟ مراسم تشییع جنازه سردار دل‌ها را چه کسانی می‌آیند؟

خاتمی با بیان اینکه مردم همان چهار تا پنج نفری هستند که اطراف شما هستند و به شما دلداری می‌دهند؟ گفت: شما بد عمل کردید و مردم هم به شما رأی ندادند، با این لجن پراکنی‌ها مردم به شما رأی نمی‌دهند، خوب عمل کنید، اکثر این سال‌ها قدرت دست خودتان بوده، کارهایی را که شما باید انجام می‌دادید و دولت‌ قبل باید انجام می‌داد را انجام ندادید، الان مشکلات درست شده است؛ این کارهایی که الان رئیس جمهور انجام می‌دهند، سه سال قبل باید انجام می‌شد، چرا انجام ندادید؟

قوه قضائیه باید پاسخگو باشد بر فعل و ترک فعل‌ها

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: قوه قضائیه باید پاسخگو باشد بر فعل و ترک فعل‌ها.

وی با بیان اینکه می‌گویند جمهوریت بعد از امام کمرنگ شده است، افزود: جمهوریت یعنی چی؟ جمهوریت یعنی رأی مردم، مردم بیش از ۴۰ بار پای صندوق رأی آمده اند، اکثر آن در دوره مقام معظم رهبری بوده است؟ چرا دروغ می‌گوئید؟ چرا نشر اکاذیب می‌کنید؟

خاتمی تاکید کرد: جمهوریت به فضل خدا هیچ کمرنگ نشده، می‌گویند روحانیت از چشم افتاده، روحانیت کی هست؟ روحانیت آیت‌الله صافی است که تمام قم در تشییع جنازه این عالم بزرگوار حضور پیدا کرد، اگر یک روزی من به سمت اشرافیت رفتم و از طلبگی خارج شدم من از چشم می‌افتم و این نشان از بصیرت مردم دارند، مردم روحانی واقعی و عالم واقعی دین را می‌شناسند.

روحانیت از چشم نیفتاده و عالمی که بد عمل می‌کند از چشم افتاده است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام راحل یاد مردم دادند جلوی عالمی که بد عمل کرده بایستند، افزود: روحانیت از چشم نیفتاده و عالمی که بد عمل می‌کند از چشم افتاده است و عالمان دینی همچنان در قلب مردم هستند.

وی به پنجمین خطر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که نگذارید کسانی این چنین وانمود کنند که انقلاب به بن بست رسیده است؛ اول انقلاب نیز همین نهضت آزادی‌ها می‌گفتند انقلاب به بن‌بست رسیده و امام فرمودند انقلاب به بن‌بست نمی‌رسد شما به بن بست رسیدید.

پای این انقلاب محکم، با دلی آرام و قلبی مطمئن تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم

خاتمی بیان کرد: نظام اسلامی به بن بست نمی‌رسد، در جلسه هیات رئیسه که ۵ شنبه تشکیل شد به آقای رئیس جمهور گفتم این گرانی‌های افسار گسیخته تا کی ادامه دار است و وی گفتند با صداقت اعلام کردند تردید نباشد تمام می‌شود، تردید نداشته باشید از این گردنه به فضل خدا گذر خواهیم کرد و اقتصاد بیماری که ۵۰ سال بیمار است را با صبر مردم به سامان خواهیم رساند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: با گران شدن بنزین چه خبر شد اما امروز قیمت کالاها افزایش یافت و مردم صبر کردند؛ این درحالی بود که دشمن با هر شیوه‌ای خواست مردم را به خیابان‌ها بیاورند و دلیل آن این است که مردم می‌دانند دولت برای خدمتگزاری آمده است.

وی با بیان اینکه جنس این انقلاب جنس انقلاب امام زمانی و امام حسینی است، عنوان کرد: پای این انقلاب محکم، با دلی آرام و قلبی مطمئن تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها