وال‌استریت‌ژورنال:

کاخ سفید هم تحریم جدید را مغایر احیای برجام می‌داند

روزنامه آمریکایی می‌گوید دولت جو بایدن تحریم جدید اعمال‌شده علیه ایران را با برجام مغایر می‌داند و اعلام کرده درصورت توافق این تحریم را لغو خواهد کرد. کاخ سفید از اروپایی‌ها خواسته این پیام را به ایرانی‌ها منتقل کنند

کاخ سفید هم تحریم جدید را مغایر احیای برجام می‌داند

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دولت آمریکا تحریم‌هایی که روز پنجشنبه علیه ایران اعمال شدند را با احیای برجام مغایر می‌داند.

 یک خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال که  اخبار مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را گزارش می‌کند به نقل از منابعی مدعی شده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های اعمال‌شده در روز پنجشنبه علیه ایران را با احیای برجام مغایر می‌داند.

 

لاورنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی در توییتر نوشت: «از برخی منابع متوجه شدم که دولت بایدن معتقد است تحریم‌هایی که امروز اعمال شده‌اند با برجام احیاشده مغایر هستند و در صورت حصول توافق، رفع خواهند شد. علاوه بر این متوجه شده‌ام که از اروپایی‌ها خواسته شده این پیام را به ایرانی‌ها انتقال دهند.»

 

او در ادامه نوشته است: «حدود ۱۵۰ مورد تحریم قبلی که از سوی دولت بایدن اعمال شد همگی با توافق سازگار دانسته می‌شدند و گفته شد که  در صورت احیای برجام آنها برداشته نخواهند شد.»

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد شبکه‌‌ای را که به ایران برای دور زدن تحریم‌ها و فروش محصولات پتروشیمی این کشور کمک می‌کنند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا شبکه‌ای از تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی ایران و همچنین شرکت‌های صوری مستقر در جمهوری خلق چین و امارات عربی متحده که حامی شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران هستند را در فهرست تحریم قرار داد. این دو شرکت در فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از این کشور نقش اساسی دارند.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «این شبکه با حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتری‌هایی در جمهوری خلق چین و سایر نقاط آسیای شرقی به انجام تراکنش‌های بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند.»

 

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا، علی‌رغم اعمال این تحریم مدعی شده که واشنگتن دنبال بازگشت به برجام است. برایان نلسون، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ایالات متحده آمریکا، مسیر دیپلماسی معنادار برای بازگشت دوجانبه به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک را دنبال می‌کند.»

 

وی در ادامه مدعی شد: «بدون توافق، ما به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.»

منبع فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها