سیاست خارجی مملکت را سرمقاله یک روزنامه باید تعیین کند؟

هیچ مشکل داخلی و خارجی مهم نیست. مهم این است که نشان داده شود که فشارهای داخلی و سرمقاله‌های روزنامه‌ای، سیاست خارجی کشور را تعیین می‌کنند.

سیاست خارجی مملکت را سرمقاله یک روزنامه باید تعیین کند؟

ابوطالبی با انتقاد از مقاله کیهان: سیاست خارجی شأن ملی خود را از دست داده است

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور سابق با انتشار توئیتی نسبت به پیشنهاد روزنامه کیهان درباره توقیف کشتی کره جنوبی هشدار داد.

او نوشت:

رهاشدن مذاکرات هسته‌ای، تداوم تحریم‌های فلج‌کننده، بی‌سرانجامی برجام، مخالفت با مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا، روابط با عربستان و جهان عرب، روابط با ترکیه و دیگر همسایگان چون آذربایجان و…، نتایج مشعشع فشارهای داخلی و سیاست‌های سرمقاله‌ای در کشور است.

اکنون نیز مهم نیست که تهدیدهای بستن تنگه‌ی هرمز و چالش‌های کشتیرانی آزاد، چه مفاهیم ‌و خطراتی را برای امنیت ملّی ایران پدید می‌آورد! بلکه مهم این است که نشان داده شود که فشارهای داخلی و سرمقاله‌های روزنامه‌ای، سیاست خارجی کشور را تعیین می‌کنند.

این امر، یعنی سیاست خارجی، شأن ملّی‌بودن خود را از دست داده است؛ و از دست‌دادن شأنِ ملیِّ سیاست خارجی، یعنی سقوط به درون باتلاق کش‌ و قوس‌های جناحیِ سیاست داخلی؛ و این یعنی: سعایت به جای سیاست، لجاجت به جای‌ درایت، و بی‌مسئولیتیِ جناحی به جای مسئولیت پذیری ملّی!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها