امام جمعه قم: مردم با ولنگاری راه به جایی نخواهند برد

افرادی که با ولنگاری به احکام دین از قبیل روزه‌خواری و…می‌خواستند از جامعه و مردم معنویت زدایی کنند راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه قم: مردم با ولنگاری راه به جایی نخواهند برد

امام جمعه قم: مردم با ولنگاری راه به جایی نخواهند برد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه نماز جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر اکرم (ص) بر اساس آیه ۴۳ سوره توبه عنوان کرد: همیشه در کنار جریان حق، جریان نفاق هم وجود داشته و در صدر اسلام نیز همواره از تهدیدهای داخلی در برابر اسلام بوده است.

وی ادامه داد: با گسترش اسلام در عصر پیامبر، آرام‌آرام جریان نفاق در ساختار جامعه اسلامی رسوخ و نفوذ بیشتری پیدا کرده بود بر قدرتش افزوده شده بود.

وی گفت: خداوند در آیه می‌فرماید چرا قبل از اینکه راست‌گویی راست‌گویان برای تو مشخص شود و دروغ‌گویان را بشناسی به آن‌ها اجازه ترک جهاد دادی.

سعیدی در خطبه دوم عنوان کرد: پیام راهپیمایی روز قدس امسال این بود که علی‌رغم اینکه دشمنان تلاش می‌کنند انسان را از معنویت دور کنند، مردم بر معنویت و ضدیت با فساد پافشاری دارند و این سرمایه معنوی را نگهدارنده هویت، عزت و استقلال کشورشان می‌دانند و افرادی که با ولنگاری به احکام دین از قبیل روزه‌خواری و…می‌خواستند از جامعه و مردم معنویت زدایی کنند راه به جایی نخواهند برد.

وی ادامه داد: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی برای خسته کردن مردم است به همین خاطر همه مسئولین و دستگاه‌های حاکمیتی باید برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن، بی‌وقفه تلاش کنند.

وی ادامه داد: سران و فعالان اصلی قوا باید برای رسیدگی به این ناهنجاری‌های اقتصادی قیام کرده و مسائل اقتصادی کشور را قدم‌به‌قدم دنبال کنند و دست چپاول گران، مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان را از رزق و روزی مردم کوتاه کنند و اخلال گران اقتصادی را با اشد مجازات به‌جای خودشان بنشانند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س)، افزود: رهبر معظم انقلاب در آخرین جمعه ماه رمضان (روز قدس) خطاب به جهانیان صحبت کردند و عملیات فداکارانه جوانان فلسطینی را موجب سپر دفاعی برای فلسطین و بشارت دهنده آینده متفاوت دانستند و گفتند اراده شکست‌ناپذیر در فلسطین و همه منطقه غرب آسیا جایگزین ارتش شکست‌ناپذیر صهیونیست شده است و ارتش جنایت‌کار مجبور شده است که آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری گفت: امروز از مصادیق جهاد تبیین، تبیین اندیشه‌های شهید مطهری از طرف حوزویان و دانشگاهیان است. از دولت انتظار داریم که در حد امکان دغدغه معلمان را رفع کند./حوزه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها