کدامیک برنده انتخابات فرانسه می شوند

ترامپ اروپا،چهره ضد مسلمانان یا ماکرون؟

دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در شرایطی آغاز شده که آرا نزدیک به یکدیگر است.

ترامپ اروپا،چهره ضد مسلمانان یا ماکرون؟

صندوق های رای در سرزمین اصلی فرانسه برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باز شده است که مشخص می شود رای دهندگان به امانوئل ماکرون پنج سال دیگر در مقام ریاست جمهوری مهلت می دهند یا مارین لوپن را انتخاب می کنند.

 ماکرون بالاترین شانس برای پیروزی را دارد، اما هر دوره دومی به این بستگی دارد که آیا او با پیروزی قانع کننده ای به پایان برسد یا خیر.  هم او و هم لوپن باید تقریباً 50 درصد از رأی دهندگانی را که در دور اول رأی گیری دو هفته پیش هیچ کدام از آنها را انتخاب نکردند، متقاعد کنند.

 همان طور که بسیاری از حامیان ژان لوک ملانشون از چپ رادیکال وعده داده اند، میزان رأی ممتنع و تعداد معترضان به رأی دادن با انداختن رأی سفید، می تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد.

 ادوار فیلیپ، نخست وزیر سابق، شهردار لو هاور، یکی از اولین کسانی بود که در شعبه رای گیری محلی خود رای داد.  مکرون در Le Touquet رای خواهد داد، جایی که او و همسرش بریژیت خانه دارند.  لوپن در Hénin-Beaumont، در مرکز قلعه خود در شمال فرانسه رای خواهد داد.  آن هیدالگو، شهردار پاریس و نامزد ریاست جمهوری حزب سوسیالیست که در دور اول عقب افتاد، 45 دقیقه پس از باز شدن شعب اخذ رای در پاریس رای داد.  والری پکرس، نامزد محافظه‌کار جمهوری‌خواهان، اندکی پس از آن رای داد.

 شعبه های رای گیری در ساعت 7 بعدازظهر در بیشتر مناطق اصلی فرانسه و ساعت 20 در  شهرهای بزرگ بسته می شوند.  تخمین نتیجه بر اساس شمارش تعدادی از شعبه های اخذ رای خاص که به عنوان نماینده فرانسه انتخاب شده اند، ساعت 8 شب اعلام می شود.  در حالی که این فقط یک تخمین است، معمولاً نشانه قابل اعتمادی است از اینکه چه کسی برنده شده است، مگر اینکه آرا خیلی نزدیک به یکدیگر باشند و محاسبات اشتباه از آب در بیاید.

 به دلیل اختلاف زمانی، مناطق فرادریایی فرانسه رای گیری را از شنبه آغاز کردند.

 مبارزات انتخاباتی به طور رسمی در نیمه شب جمعه پایان یافت، زمانی که همه نظرسنجی ها متوقف شد و از زمانی که نامزدها موظف به حفظ نامزدی خود شدند.

 برنامه ماکرون شامل سقف قیمت سوخت، شاخص‌سازی حقوق بازنشستگی و افزایش تدریجی سن بازنشستگی به 65 سال است. او همچنین برای اروپای قوی تر مبارزه میکند.

 لوپن وعده داده است که سن بازنشستگی را از 62 به 60 سال برای کسانی که قبل از 20 سالگی شروع به کار کرده اند، کاهش مالیات بر ارزش افزوده سوخت از 20٪ به 5.5٪، و قانون جدیدی برای اولویت دادن به اتباع فرانسوی برای مسکن، مشاغل و مزایا.  و همچنین اخراج مهاجران غیرقانونی را اولویت های خود عنوان کرده است.

 مکرون و لوپن در دور دوم دو هفته پیش با کسب کمتر از 9.8 میلیون رای - 27.85٪ از شرکت کنندگان - و او 8.13 میلیون رای - 23.15٪ از شرکت کنندگان را به دست آوردند.  ملانشون با 7.7 میلیون رای در جایگاه سوم قرار گرفت و 420 هزار رای کمتر از لوپن داشت.  نامزدهای جریان اصلی راست و چپ هر دو با پکرسه در جایگاه پنجم و هیدالگو در جایگاه دهم عقب بودند.  هر دو در نظرسنجی زیر 5 درصد بودند، به این معنی که هزینه های مبارزات انتخاباتی آنها بازپرداخت نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها