رای منفی به طرح شفافیت؛ اختیار تعیین اطلاعات قابل انتشار به قالیباف داده شد

اختیار تعیین اطلاعات قابل انتشار به رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه داده شد.

رای منفی به طرح شفافیت؛ اختیار تعیین اطلاعات قابل انتشار به قالیباف داده شد

رای منفی به طرح شفافیت؛ اختیار تعیین اطلاعات قابل انتشار به قالیباف داده شد

ایزدخواه نماینده مجلس در صفحه اینستاگرام خود از رای منفی به طرح شفافیت قوای سه‌گانه خبر داد.

او در صفحه خود نوشت: این رای شتابزده را نشانه تخطی هیات رئیسه مجلس از تعهد قانونی خود می‌دانم. چرا که طرح شفافیت آرای نمایندگان را با دو سال معطلی و کلی کار کارشناسی و در حالی که چند ماه است در دستور کار صحن قرار دارد نادیده گرفته و یک طرح کلی و مبهم را جایگزین کردند.

ایزادخواه در ادامه نوشت: از جمله ۲۹ مخالف دیگر مالک شریعتی روح الله نجابت، علی خضریان، نصراله پژمانفر، حسین زاده بحرینی، متفکر آراد، مهدی عسگری کریمی قدوسی، غلامحسین رضوانی، همه این افراد از طراحان و مدافعان جدی شفافیت آرای نمایندگان هستند.

وی همچنین اشاره کرد: اصل طرح شفافیت قوای سه‌گانه به انتشار داده‌ها، اطلاعات عمومی و تصمیمات متخذه دستگاه‌ها اشاره دارد. تصمیماتی که ابلاغ می‌شود و همیشه شفاف است! برای داده ها هم قانون انتشار اطلاعات و طرح جدید مدیریت داده ها را دارید. اطلاعات عمومی هم یعنی فهرست مدیران و نشانی و تلفن دفتر که روی سایت‌ها هست!!

ایزدخواه در پایان گفت: این طرح، اختیار تعیین اطلاعات قابل انتشار را به رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه داده و اختیار تعیین محرمانه اطلاعات را یه بدون تعیین شاخص دقیقی، به شورای امنیت ملی سپرده است. بدین شکل مجلس نمایندگان بی‌اثر می‌شود و اطلاعات مهم برای مردم، همچنان غیر شفاف خواهد ماند./انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها