کدام احزاب رفراندوم جمهوری اسلامی را تحریم کردند؟

از مجموع ۳۱ تشکل مدنی و سیاسی حاضر در صحنه‌ی سیاسی سال ۱۳۵۸ سیزده تشکل شرکت در رفراندوم جمهوری اسلامی را تحریم کردند و بقیه رای آری دادند.

کدام احزاب رفراندوم جمهوری اسلامی را تحریم کردند؟

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است، نتیجه رفراندوم جمهوری اسلامی در این روز به اطلاع عموم رسید.

 رفراندوم جمهوری اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۱۰ فروردین ماه ۱۳۵۸ در داخل و خارج کشور آغاز شد و بنا به روایت صادق طباطبایی از روز اول انتخابات ازدحام جمعیت برای شرکت در همه پرسی به حدی بود که پیش از غروب ۱۰ فروردین ۵۸ امام خمینی (ره) دستور به تمدید زمان برگزاری انتخابات دادند.

سرانجام علی‌رغم کارشکنی‌ها و مشکلات، رفراندوم جمهوری اسلامی با استقبال بی‌نظیر مردم که اولین انتخابات کاملاً آزاد را در طول حیات ایران را تجربه می‌کردند، برگزار شد و شامگاه ۱۱ فروردین ماه پس از دو روز به پایان رسید. بر طبق منابع شمارش آرا حدود ساعت ۲ بامداد ۱۲ فروردین ماه به پایان رسید.

چند درصد در انتخابات به جمهوری اسلامی رأی دادند؟

همه پرسی نظام جمهوری اسلامی در شامگاه ۱۱ فروردین ماه به پایان رسید و بر طبق منابع حدود ساعت ۱ تا ۲ بامداد ۱۲ فروردین ماه اعلام نتایج انتخابات توسط احمد صدر حاج‌سیدجوادی وزیر وقت کشور صورت پذیرفت؛ نتایج به این صورت بود:

 واجدان شرایط شرکت در انتخابات ۲۰ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۳۹۱ نفر بودند که این تعداد ۲۰ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۵۹۵ نفر در انتخابات شرکت کردند که با توجه به تعداد شرکت کنندگان حضور ۹۷ و ۳۴ صدم درصدی را در این انتخابات شاهد بوده ایم.

اما کدام احزاب و گروه‌های سیاسی به جمهوری اسلامی رای آری دادند و کدام‌ها رای نه؟ بر اساس این جدول که یکی از فعالین سیاسی خارج از ایران منتشر کرده اکثریت احزاب و تشکل‌ها به جمهوری اسلامی رای آری دادند و تعدادی نیز انتخابات را تحریم کردند.

 رای احزاب در ۱۲ فروردین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها