طی چند روز آینده برجام احیا می‌شود

دیپلمات ارشد اروپایی اعلام کرد ایران و قدرت های جهانی به توافق بر سر احیای برجام "بسیار نزدیک" هستند و اطی روزهای آینده توافق می شود.

طی چند روز آینده برجام احیا می‌شود

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که ایران و قدرت های جهانی به توافق بر سر احیای توافق هسته ای 2015 خود "بسیار نزدیک" هستند که برنامه هسته ای تهران را در ازای لغو تحریم های سخت محدود می کند.

 در همین حال، به نظر می رسید که وزیر امور خارجه ایران در مورد موضوعی که یکی از مهمترین نقاط بن بست در مذاکرات هسته ای بوده است، انعطاف نشان می دهد و کار را با حوثی های وابسته به ایران در یمن،ابتکار آشکار صلح را برای پایان دادن به یک جنگ هفت ساله آغاز کرد.

 بورل از اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی فوروم دوحه گفت: «اکنون ما به توافق بسیار نزدیک هستیم و امیدوارم که این توافق ممکن شود».  بورل بعداً به خبرنگاران گفت که معتقد است می‌توان در عرض چند روز به توافق رسید.

 تحلیلگران می‌گویند شکست تلاش‌ها برای بازگرداندن این پیمان می‌تواند خطر یک جنگ منطقه‌ای را به همراه داشته باشد یا به تحریم‌های شدیدتر غرب علیه ایران و ادامه فشار صعودی بر قیمت‌های جهانی نفت منجر شود که به دلیل درگیری اوکراین هم اکنون بالا است.

 انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات هسته‌ای اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که روز شنبه برای دیدار با مذاکره‌کننده ارشد ایران به تهران می‌رود. چندین موضوع دشوار در انتظار وجود دارد.  ایران خواهان حذف عنوان سازمان تروریستی خارجی آمریکا (FTO) علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها