طرح صیانت در برزیل اجرایی شد!

دادگاه عالی دستور داد به دلیل عدم همکاری تلگرام با دولت، این اپلیکشین در سراسر کشور مسدود شود.

طرح صیانت در برزیل اجرایی شد!

این تصمیم دادگاه ضربه‌ای به ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور که بیش از ۱ میلیون دنبال کننده در این پلتفرم دارد، محسوب می‌شود. آقای بولسونارو از تلگرام به عنوان ابزاری کلیدی برای بالا بردن شانس انتخاب مجدد خود در انتخابات ماه اکتبر استفاده می‌کند.

قاضی الکساندر ده مورانس در حکم خود در خصوص مسدود کردن تلگرام می‌گوید که بارها مقام‌های برزیل درخواست داده‌اند پروفایل آلن دوس سانتوش، وبلاگ نویس متحد بولسونارو مسدود شود اما این شرکت تمام این درخواست‌ها را نادیده گرفته است. آقای دوس سانتوش متهم است که مطالبی کذب و دروغ در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است.

دادگستری برزیل همچنین می‌گوید تلگرام برخلاف دیگر رقبای خود، از معرفی یک نماینده قانونی در برزیل سر باز زده است. بسیاری از حامیان بولسونارو از زمانی که رقیب این اپلیکیشن پیام‌رسان، واتس‌اپ، سیاست‌های خود را در زمینه اشتراک‌گذاری پیام تغییر داد، به تلگرام روی آوردند. رئیس جمهوری اغلب ده مورانس و دادگاه عالی برزیل را به احکامی که بر خلاف آزادی بیان است متهم می‌کند.

دادستان برزیل ده مورائس در حکم خود گفت: «پلتفرم تلگرام همواره نسبت به دستورات قضایی بی‌اعتنایی کرده است و ما چاره‌ای جز مسدود کردن این اپلیکیشن نداریم.» او همچنین اضافه کرد که بستن تلگرام پیشنهاد پلیس فدرال بوده است.

بر اساس این حکم به اپل، گوگل و اپراتورهای تلفن برزیلی ۵ روز فرصت داده شده تا اپلیکیشن تلگرام را از پلتفرم‌های خود حذف کنند. این در حالیست که بولسونارهمواره طرفدارانش را به پیوستن به تلگرام تشویق کرده است. او پیشتر مخالفت خود را با تحقیقات در خصوص تلگرام ابراز کرده و این کار را «بزدلی» خوانده بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها