تولید نفت عربستان به بالاترین حد در سالهای اخیر رسید

بنابر داده های منتشر شده توسط عربستان سعودی،تولید نفت این کشور به بالاترین میزان در سالهای اخیر رسیده است.

تولید نفت عربستان به بالاترین حد در سالهای اخیر رسید

داده های رسمی نشان می دهد که صادرات نفت خام عربستان در ژانویه به 6.996 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است که بالاترین میزان از آوریل 2020 است. داده ها نشان می دهد که صادرات نفت خام عربستان در ژانویه 0.9 درصد از 6.937 میلیون بشکه در روز در دسامبر افزایش یافته است.

تولید بزرگترین صادرکننده نفت جهان 123 هزار  بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به 10.145 میلیون بشکه در روز در ژانویه رسید که بالاترین سطح از آوریل 2020 تا کنون است.

عربستان سعودی و سایر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) داده های صادرات ماهانه را به ابتکار مشترک داده ها (JODI) ارسال می کنند که در وب سایت خود منتشر می کنند.

داده‌های JODI نشان داد که مصرف پالایشگاه‌های عربستان سعودی در ژانویه به 2.777 میلیون بشکه رسیده است که از 2.694 میلیون بشکه در دسامبر افزایش یافته است. عربستان سعودی، همراه با اوپک، در تلاش هستند تا با افزایش تقاضای جهانی برای نفت، تولید خود را هر ماه به طور پیوسته افزایش دهند، که با حمایت از بهبود پیامدهای همه‌گیری کووید-19 حمایت می‌شود. میزان فرآوری شده توسط پالایشگاه های نفت خام محلی در عربستان سعودی در ژانویه با 83 هزار بشکه افزایش به 2.777 میلیون بشکه در روز رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها