همچنان نامعلوم؛ حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

نمایندگان در ماه به طور خالص ۱۸میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

همچنان نامعلوم؛ حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

همچنان نامعلوم؛ حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

شاید یکی از سوالاتی که همواره ذهنتان را مشغول کرده، این است که نمایندگان، وزرا و... چه قدر حقوق می‌گیرند؟ سوالی که جوابش باید شفاف باشد؛ اما نیست و مقاومت‌های زیادی هم برای ایجاد این شفافیت وجود دارد.

برای پاسخ به این سوال به سراغ چند تن از نمایندگان مجلس فعلی و نیز نمایندگان ادوار گذشته مجلس رفته است؛ البته که برای پاسخ به این پرسش نیز مقاومت‌های زیادی شد؛.

برای مثال یکی از نمایندگان در پاسخ به این سوال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: شما نباید این سوال را از من بپرسی؛ نماینده دیگری هم در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: امور مالی مجلس باید به این پرسش پاسخ دهد و من اجازه پاسخ دادن به این سوال را ندارم! یا یکی از نمایندگان به اقتصاد آنلاین گفت: نمایندگان مجلس اصلا حقوق نمی‌گیرند.

اما برخی نمایندگان به این سوال پاسخ دادند؛ ربای مثال احسان ارکانی، با بیان اینکه برای مثال حقوق وزرا ۲۲میلیون تومان است، اظهار داشت: خالص دریافتی نمایندگان مجلس حدود ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. در ماه برخی هزینه‌های جانبی نیز به نمایندگان پرداخت می‌شود. مثلا، نمایندگان هر ماه ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان هزینه ایاب ذهاب دریافت می‌کنند. 

کیومرث سرمدی نماینده دیگری بود که این سوال را پاسخ داد؛ البته پاسخ او با پاسخ ارکانی متفاوت بود که ارکانی علت تفاوت را هزینه‌های جانبی عنوان کرد. به گفته کیومرث سرمدی، نمایندگان در ماه به طور خالص ۱۸میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. سرمدی همچنین تاکید کرد: نمایندگان هیچ گونه اضافه کاری ندارند. 

دو دریافتی دارند؛ یک دریافتی حق دفاتر است که مبلغ آن متفاوت است و دیگری حقوق. حق دفتر، هزینه اجاره دفتر، آب، برق، کارکنان و... است. کسی که در شهرستان یک دفتر داشته باشد، بین ۱۸ تا ۲۵ میلیون تومان می‌گیرد و اگر کسی دفاترش بیشتر باشد، قاعدتا مبلغ بیشتری دریافت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها