مردم برای آزادی انقلاب کردند

آزادی محوری‌ترین شعار قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری پهلوی بود، رژیم تمامیت‌خواهی که حقوق ملت را نادیده می‌گرفت.

مردم برای آزادی انقلاب کردند

*بیانیه حزب پیشرو اصلاحات درباره تصویب طرح صیانت در کمیسیون مشترک* 

آزادی محوری‌ترین شعار قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری پهلوی بود، رژیم تمامیت‌خواهی که حقوق ملت را نادیده می‌گرفت. بعد از پیروزی انقلاب، آزادی و مردم به کلیدواژه‌های پرتکرار و‌ بنیادی قانون اساسی بدل شدند. حکومت نه تنها نباید آزادی‌ها را سلب کند، بلکه وظیفه دارد، آزادی‌ مردم را گسترش بدهد. 

تصویب آنی، غیرمتعارف و غیرقانونیِ طرح موسوم به صیانت، توسط کسانی که در جریان کم‌رمق‌ترین دوره انتخاباتی و با آرای حداقلی حوزه انتخابیه خود به مجلس راه یافته‌اند، اقدامی آشکار در برابر روح و متن قانون اساسی و نقض صریح آزادی‌ها و حقوق ملت است. 

هیچکس در هر جایگاهی نمی‌تواند  مردم را از حق دسترسی ازاد به اطلاعات محروم کند. در جهان امروز، بهرمندی از اینترنت پرسرعت همردیف نیازهای اولیه زندگی است. زیستن مطلوب بدون دسترسی عادلانه و آزادانه به فضای مجازی امکان‌پذیر نیست. در شرایطی که مردم در سختی‌های مضاعف معیشتی گرفتار هستند، مسدود و محدود کردن شبکه‌های اجتماعی، جفای ملی است که عواقب اجتماعی و سیاسی بسیار سنگین جبران‌ناپذیری دارد.

افزون بر اینکه تشکیل کمیسیون ماده ۸۵ برای طرح پراشکال موسوم به صیانت جای اشکال دارد، تصویب آن بدون توجه به نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس و بی‌اعتنایی به اعتراضِ میلیونی کاربران فضای مجازی، وهن نهاد قانون‌گذار است. اساسا مجلس نباید علیه قانون اساسی و حقوق ملت، قانونی تصویب کند. به این جهت، طرح صیانت از همان ابتدا باطل است.

با وجود رد صلاحیت‌های گسترده، هنوز نمایندگان اصیل و شجاعی در مجلس هستند که دل‌نگران حق و عدالت‌‌اند. اکنون بیش از هر زمانی، نوبت آزادگی است. نمایندگان واقعی ملت نباید اجازه بدهند، اقلیتی بسیار کوچک، بر یک ملت بزرگ تصمیمی حیات‌سوز بگیرد. این دشواری وظیفه اکنون برعهده نمایندگان بیداردل و شجاعی است که جز مردم به چیز دیگری فکر نمی‌‌کنند.

 ریبس جمهور محترم، باید از سوگند و وعده خود صیانت کند و با صدای بلند به‌نام مسئولیت بزرگِ حراست از قانون اساسی، اقدام عینی  انجام دهد ‌و محکم و موثر در برابر تضعیف حقوق ملت و محدودسازی اینترنت بیاستد. 

مردمِ آگاه ایران بارها نشان داده‌اند  هرگز تسلیم تندروی و بنیادگرایی نمی‌شوند. رویای محدود کردن عرصه عمومی ایران، خواب پریشان است. مردم اجازه بنیان‌گذاری عصر تاریک و تحریف انقلاب را نخواهند داد.

حزب پیشرو اصلاحات، تصویب طرح صیانت را نقض صریح قانون اساسی می‌داند و معقتد است این طرح علاوه بر احتمال ایجاد مفسده‌هایی مثل رانت و فساد اقتصادی، استقلال ملی و اشتغال مردم را به‌شدت تهدید می‌کند. از روسای قوای سه‌گانه به‌خصوص از رییس جمهور محترم تقاضا می‌کند برای دفاع از قانون به وظیفه خود عمل کنند. 

این حزب از مردم گرانقدر ایران می‌خواهد در برابر تجاوز آشکار به حقوق خودشان ایستادگی کنند و اجازه هرگونه تعرض را ندهند. حزب پیشرو اصلاحات در این مسیر ارزشمند، تمام‌قد در کنار مردم  می‌ایستد و برای دفاع از حقوق ملت، از درخواست تجمع قانونی توسط حزب اتحاد ملت حمایت می‌کند.

حزب پیشرو اصلاحات

چهارم اسفند ۱۴۰۰

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها