زمان شاه تورم ۳۰۰ درصد بود

در همین ایام فیلمی از سخنرانی محمدرضا پهلوی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که او خودش به‌صراحت از تورم ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی کالاهای اساسی (نظیر شکر، قند، روغن، گندم و جو و...) صحبت می‌کند.

زمان شاه تورم  ۳۰۰ درصد بود

زمان شاه تورم  ۳۰۰ درصد بود

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد به کیهان گفت: دشمنان یکسره در حال ترسیم فضایی هستند که در آن همه مردم ایران از نظام و انقلاب برگشته‌اند. در این مسیر آن‌ها همیشه اعتراض‌های مرسوم را به عنوان مخالفت با اصل نظام نشان می‌دهند. مثلاً ممکن است یک صنفی یک اعتراضی نسبت به موضوعی یا قانونی داشته باشد و آن‌ها از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند که آن را مخالفت با اصل نظام نشان دهند لذا به همین دلیل است که گاه شاهدیم در اعتراضاتی از این دست با رعایت موازین قانونی نیز انجام می‌پذیرد معترضان یک پلاکاردی در دست می‌گیرند که در آن نوشته شده ما ضدانقلاب و ضد نظام نیستیم و اعتراض ما در موردی خاص و به یک موضوع صنفی بازمی‌گردد.

 
او  گفت: به‌رغم سیاه نمایی‌های دشمنان اما باز می‌بینیم که در روزهایی مانند ۲۲ بهمن حضور مردم آن‌هم در شرایط کرونایی قابل توجه است. خب ما وقتی یک مقایسه‌ای می‌کنیم بین آن چیزی که دشمنان ما در رسانه‌ها بیان می‌کنند یا فضایی که آن‌ها در رسانه‌های خود می‌سازند با آنچه در واقعیت و در کف خیابان رخ می‌دهد. این نمونه‌ای از آشکارترین شکل تحریف است.
 
نماینده مردم مشهد افزود: یکی دیگر از مصادیق تحریف به موضوع وضعیت اقتصادی در رژیم پهلوی بازمی‌گردد. برای نمونه در شبکه‌های اجتماعی این‌طور وانمود می‌کنند که در رژیم گذشته اصلاً تورمی وجود نداشته است. این در حالی است که در همین ایام فیلمی از سخنرانی محمدرضا پهلوی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که او خودش به‌صراحت از تورم ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی کالاهای اساسی (نظیر شکر، قند، روغن، گندم و جو و...) صحبت می‌کند. خب همین فیلم و رساندن آن به دست مخاطب یکی از مصادیق جهاد تبیین است.
 
پژمانفر خاطرنشان ساخت: من از صداوسیما تشکر می‌کنم که امسال کار ارزشمندی کرد برای هرچه بیشتر نشان دادن واقعیت رژیم پهلوی، مثلاً در یکی از برنامه‌هایی که من خودم دیدم مصاحبه با یک خانمی بود که در رژیم شاه به چنگ سازمان مخوف ساواک افتاده بود. این خانم می‌گفت که من در آن زمان یک دختر دبیرستانی بودم و تنها به خاطر شرکت در مجالس مذهبی من و برادرم توسط ساواک دستگیر شدیم. برادر این خانم زیر شکنجه شهید می‌شود و خود ایشان (یک دختر دبیرستانی) وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها را تحمل می‌کند که یکی از موارد آن شکستن فک این خانم بوده است. این موارد نیازمند جهاد تبیین است تا تحریف‌هایی که دشمنان انجام می‌دهند را خنثی کند.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها