علی نظری سردبیر مستقل آنلاین:

تشکیلات اصلاح طلب و اصولگرا از جامعه عقب افتادند

علی نظری نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب: عملا مسئولان تشکیلات اصلاح طلب و اصولگرا در سیر تحولات جامعه عقب افتادند یعنی جامعه از آن ها عبور کرد الان دیگر نهایتا ده درصد رای سنتی برای اصولگرایان و به همین مقدار نیز اصلاح طلبان رای دارند.

 تشکیلات اصلاح طلب و اصولگرا از جامعه عقب افتادند

 

علی نظری در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: عملا مسئولان تشکیلاتی اصلاح طلب و اصولگرا در سیر تحولات جامعه عقب افتادند یعنی جامعه از آن ها عبور کرد الان دیگر نهایتا ده درصد رای سنتی برای اصولگرایان و به همین مقدار نیز اصلاح طلبان رای دارند. 80درصد جامعه با توجه به تحولات جامعه و پدیده ی شبکه های اجتماعی کاملا در معرض تغییر اند و این رقم عهد اخوت با اصلاح طلبان و اصولگرایان نمی بندند».

جامعه همواره مسیری را رفته است که آزمونی برای سیاست‌ورزان در جامعه درون آن مسیر بصورت واقعی برگزار بوده است اما در صحنه امروز سیاست ایران برخی صحبت‌ها اگر صادقانه بیان شوند گویای جاماندن از واقعیات سیاسی جامعه و مسیر پیش رو شهروندان است. اما برخی اظهارنظر ها نیز که واقع بیانیه بنظر نمی رسند دارای پیام های سیاسی برای نقاطی از حاکمیت هستند. محمدرضا باهنر فعال سیاسی اصولگرا که جز طیف اصولگرایان سنتی دسته بندی می شود در آخرین اظهارنظرات خود حزب مشارکت را که سال ها از انحلال آن می گذرد حزبی مقابل نظام تحلیل کرده است که این صحبت به باور برخی پیامی از سوی باهنر برای حاکمیتی است که او و هم طیفانش را در مقابل اصولگرایان نسل جدید کنار گذاشته است.

علی نظری، نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره عدم واقع گرایی اصلاح طلبان و اصولگرایان نسبت به سیاست روز به سایت «خبر سراسری» گفت: «بنظر من سیاست یک صحنه سیال و متغیر از گذشته به امروز است و نمی‌توان گفت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با این مختصات فکری و مواضع خاص همیشه مورد تأیید جامعه هستند چون جامعه در حال تغییر است و جامعه در حال تغییر را پویا می‌نامند. متأسفانه نیروهای سیاسی در حالت سکون هستند و یکی از دلایلی هم که تحولات بعد از سال 98 و شعار اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمامه ماجرا به خاطر این بود که عملا مسئولان تشکیلاتی اصلاح طلب و اصولگرا در سیر تحولات جامعه عقب افتادند یعنی جامعه از آن ها عبور کرد الان دیگر نهایتا ده درصد رای سنتی برای اصولگرایان و به همین مقدار نیز اصلاح طلبان رای دارند. 80درصد جامعه با توجه به تحولات جامعه و پدیده ی شبکه های اجتماعی کاملا در معرض تغییر اند و این رقم عهد اخوت با اصلاح طلبان و اصولگرایان نمی بندند».

 

او ادامه داد: «انتخابات 1400 نمونه بارز پویایی جامعه بود و دیدید که اصلاح طلبانی که دکترین صندوق رای را برگزیدند رای تحقیر آمیز آقای همتی را به دنبال داشت البته اگر اصلاح طلبان می توانستند با استفاده از آرا خاکستری مانند سال 96پیروز شوند اما چون اصلاح طلبان پویایی جامعه را ندیدند از نیرو های خود عقب ماندند. علت عبور جامعه از اصلاح طلبان و اصولگرایان تشکل ها و گروه های سیاسی این جریانات هستند که به جای اینکه خود را با مردم تنظیم کنند تصور می کنند مردم دنباله رو آن ها هستند».

این فعال سیاسی همچنین درباره اظهار‌نظر اخیر باهنر درباره حزب مشارکت بیان کرد: «آقای باهنر زمانی‌که به حزب مشارکت بند می‌کند به دنبال چیز دیگری است و در واقع می‌خواهد مخاطب او که در جای دیگر است بشنود و می خواهد سهم خود را در حاکمیت بگیرد و نشان دهد که ما اصلاح طلبان تندرو را قبول نداریم در حالیکه دسته‌بندی اصلاح‌طلبان به کندرو و تندرو یک طرح انحرافی از سوی اتاق فکر اصولگرایان برای تفرقه بین اصلاح طلبان بود و از زمان مجلس ششم اصولگرایان حرفه‌ای مشارکت هراسی را راه انداختند و این حزب را نماد اصلاح طلبی تندرو معرفی کردند البته گروه های اصلاح طلب نیز در این دام افتادند».

نظری در پایان درباره پیام سیاسی حرف های باهنر به حاکمیت به سایت «خبر سراسری» گفت: «آقای باهنر از بیان این حرف‌ها به دنبال این است که به حاکمیت بگوید ما هم هستیم و برای آنکه مقبول حاکمیت شوند شروع می کند به اصلاح طلبان بند می کند یا قضیه 88 را پیش می‌کشد. مواضع باهنر به خاطر این است که در سپهر قدرت حضور داشته باشد و مقبولیت خود را بین جناح حاکم حفظ کند».

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها