تجاوز، شکنجه و قتل زنان منتقد

پس از رفتار هولناک با ۶۰ زن معترض در مزارشریف ماشین آدمکشی طالبان بسراغ بانوان کابلی آمد

تجاوز، شکنجه و قتل زنان منتقد

 

تجاوز، شکنجه و قتل زنان منتقد 

 

در ادامه خشونت توسط طالبان، امارت اسلامی در شب حمله به منزل "تمنا پریانی" بانوان معترض دیگری را به جرم شرکت در تجمعات اعتراضی برای درخواست کار و غذا و آزادی تحصیل، دستگیر کرد

 

زنان افغانستان

در ادامه تجسس‌های خانه به خانه و بازداشت زنان معترض در افغانستان، چهارشنبه ۲۶ دیماه‌ همزمان با دستگیری "تمنا پریانی" که ویدیوی حمله به خانه او از شبکه‌های مجازی و رسانه‌های مختلف دیگر منتشر شد، امارت طالبان به منزل چند تن از دیگر بانوان اعتراضات خیابانی افغانستان، حمله و این بانوان ساکن کابل را همچون تمنا پریانی دستگیر کرده‌اند. "پروانه ابراهیم‌خیل" خبرنگار و فعال امور زنان، از جمله دستگیر شدگان است.

 

گفته شده زنان معترضی که تاکنون دستگیر نشده‌اند در وضعیت بسیار بد روحی به سر می‌برند، زیرا امارت طالبان در ادامه دستگیری افراد لیست سیاهشان، این زنان معترض را "تهدید به زندان و اعدام" کرده‌اند.

در موارد مشابه مثلا در مزارشریف پس از دستگیری زنان معترض، آنها بطور وحشیانه‌ای شکنجه شدند. جسد ۱۰ نفرشان مدتی بعد در خیابان‌های حاشیه شهر پیدا شد. تعدادی از شدت فشار روانی خودکشی کردند و تعداد زیادی هنوز ناپدیدند. جهان اما در کمال خونسردی شاهد این قتل‌عام بی‌سابقه است. کاش یکی از این صدها زنی که شبانه، چنان که در ویدیوی حمله به خانه خانم پریانی جهان دید، بطرزی وحشیانه در خانه‌هایشان را شکستند و کتکشان زدند، اینجنین فجیع مورد شکنجه‌های قرون وسطایی قرار گرفته و در نهایت به فجیعترین شکل کشته شدند، دربان مجله "شارلی ابدو" بودند. کاش رنگ چشم و گیسوانشان، چون بختشان سیاه نبود.

تهدید، فشار روانی و خشونت علیه بانوان معترض، توسط امارت که "مدعی صلح و امنیت و عفو عمومی" بود، بسیار بیشتر از قبل شده و آمار سرکوب اعتراضات زنان، دستگیری‌ و قتل‌ها به بیشترین حد چندماهه اخیر رسیده است.

 امارت طالبانی اما درکنار این جنایات، تلاش دارد تا توسط سایر دولت‌ها به رسمیت شناخته شود. سران طالبان به همین منظور دیدارهایی با مقامات امارات متحده عربی، چین، پاکستان، ازبکستان و حتی هند و برخی کشورهای عربی داشته‌اند.

این گروه به دلیل نقض حقوق بشر و حقوق زنان توسط کشورهای منطقه و جهان به رسمیت شناخته نشدند. آنها کمک های مالی زیادی از سوی نهادهای جهانی را به همین سبب از دست داده‌اند. لذا به امید کسب درآمد، قراردادهای تجاری متعددی با برخی دولت‌ها از جمله چین و ترکمنستان بسته‌اند.

 اما طالبان در چندماه اخیر نشان داده است هیچ قصدی برای به رسمیت شناختن حقوق زنان و کاهش کشتار آنان ندارند، بلکه تلاش دارند تنها با تکیه بر قراردادهای تجاری با سایر کشورها و تهدید، دستگیری، خشونت، شکنجه، ایجاد خفقان، زندان و حتی اعدام مخالفان، مردم و فعالان اجتماعی را بترساند‌. آنها قصد دارند تا با تظاهر به آرامش و امنیت در کشور به جای "به رسمیت شناختن حقوق زنان" دولت‌ها را فریب داده، زمینه رسمیت یافتن دولت نامشروعشان، توسط سایر ممالک را ایجاد کنند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها