فساد جدید ترامپ

دادستان نیویورک تحقیقات خود برای کشف فساد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را آغاز کرد.

فساد جدید ترامپ

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک دیروز گفت که تجارت خانوادگی دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ارزش دارایی‌های خود را برای دریافت وام‌ها و سایر مزایای مالی به اشتباه معرفی کرده است و به شواهد جدید «مهم» مبنی بر تقلب یا گمراه‌کننده اشاره کرد. جیمز این اتهامات را در پرونده ای مطرح کرد تا ترامپ و فرزندان بزرگسالش دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ را وادار کند در تحقیقات مدنی خود در مورد معاملات مالی سازمان ترامپ شهادت دهند.

او در بیانیه ای گفت که شواهد حاکی از آن است که دونالد ترامپ و سازمان ترامپ ارزش شش ملک، از جمله یکی در وال استریت و باشگاه های گلف در اسکاتلند و شهر وستچستر در خارج از شهر نیویورک را اشتباه اعلام کرده اند. وکلای دونالد ترامپ ژ به درخواست رویترز برای اظهار نظر در خارج از ساعات کاری پاسخ ندادند.

بایگانی جیمز جزئیات آنچه را که او اظهارات نادرست "ماده ای" در صورت های مالی می خواند برجسته کرد. به گزارش مستقل آنلاین این ادعاها منعکس کننده تشدید تحقیقات مدنی جیمز در مورد اینکه آیا سازمان ترامپ به طور تقلبی ارزش دارایی های املاک و مستغلات خود را برای دریافت وام های بانکی افزایش داده و ارزش آنها را کاهش داده تا صورت حساب های مالیاتی خود را پنهان کند، است.

جیمز گفت: «تاکنون در تحقیقات خود، ما شواهد مهمی را کشف کرده‌ایم که نشان می‌دهد دونالد ترامپ و سازمان ترامپ به‌طور نادرست و متقلبانه چندین دارایی را ارزش‌گذاری کرده‌اند و این ارزش‌ها را برای منافع اقتصادی به مؤسسات مالی نادرست معرفی کرده‌اند».

او بعداً در توییتی نوشت: «دونالد ترامپ، ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ همگی از نزدیک در معاملات مورد بحث مشارکت داشته‌اند».

دونالد ترامپ و فرزندانش متهم به تخلفات جنایی نشده اند و جیمز نمی تواند اتهامات جنایی را مطرح کند زیرا تحقیقات او مدنی است. ترامپ، یک جمهوری خواه، این تحقیقات را یک "شکار جادوگر" با انگیزه سیاسی خوانده است. جیمز یک دموکرات است.

در اوایل این ماه، وکلای خانواده ترامپ از قاضی خواستند تا از دریافت شهادت جیمز جلوگیری کند، زیرا دادستان کل برای ترامپ و دو فرزندش احضاریه صادر کرد. دونالد ترامپ هنگامی که در سال 2017 رئیس جمهور شد، سازمان ترامپ را به پسران بزرگسال خود و مدیر ارشد مالی قدیمی شرکت آلن وایسلبرگ واگذار کرد. ایوانکا ترامپ قبل از خدمت در کاخ سفید به عنوان مشاور ارشد نیز برای سازمان ترامپ کار کرده بود.

تحقیقات جیمز بر روی املاکی از جمله سون اسپرینگز استیت در شهر وستچستر، نیویورک، یک ساختمان اداری در مرکز شهر منهتن، باشگاه گلف ملی ترامپ در لس آنجلس و هتل و برج بین المللی ترامپ در شیکاگو متمرکز شده است.

این موضوع به تحقیقات جنایی دفتر دادستانی منطقه منهتن که جیمز در ماه مه گذشته به آن ملحق شد و به فعالیت‌های تجاری سازمان ترامپ پیوست، مرتبط است.

ویسلبرگ و شرکت در آن تحقیقات در ماه ژوئیه به اتهاماتی که یک دادستان آن را یک کلاهبرداری مالیاتی "جامع و جسورانه" خواند که در آن به مدیران شرکت برای بیش از 15 سال مزایای "خارج از دفترچه" تعلق می‌گرفت، بی‌گناه شناخته شدند.

ماه گذشته، ترامپ از جیمز در یک دادگاه فدرال در آلبانی، پایتخت ایالت، شکایت کرد تا تحقیقات مدنی خود را متوقف کند و او را متهم کرد که تلاش می‌کند «آزار، ارعاب و انتقام علیه یک شهروند خصوصی را که او به‌عنوان یک مخالف سیاسی می‌داند»، متهم کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها