حتی نمایندگان هم نگران هستند که دولت انقلابی به دغدغه های مردم رسیدگی نکند

نمایندگان نگران هستند که به مسائل و دغدغه های مردم رسیدگی نشود بنابراین می خواهند بگویند «اگر این اتفاق نیفتد آنها از ابزارهای نظارتی شان استفاده خواهند کرد.

حتی نمایندگان هم نگران هستند که دولت انقلابی به دغدغه های مردم رسیدگی نکند

نمایندگان نگران هستند که به مسائل و دغدغه های مردم رسیدگی نشود بنابراین می خواهند بگویند «اگر این اتفاق نیفتد آنها از ابزارهای نظارتی شان استفاده خواهند کرد.

از مجلس صدای استیضاح بلند شده است، از استیضاح وزیر صمت و وزیر بهداشت گرفته تا وزیر کار؛ حالا این سؤال مطرح می شود که آیا با سونامی استیضاح ها مواجه هستیم.

ولی اسماعیلی درباره کلیدخوردن چندین طرح استیضاح در مجلس گفت: علی رغم اینکه نمایندگان با دولت همسو هستند اما چک سفیدی هم امضا نکردند، هر جا ببینیم که دولت از اهداف انقلاب و رسیدگی به مطالبات مردم زاویه گرفته از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

به گفته وی، تا الان بحث هایی که درباره استیضاح وزرا در مجلس مطرح شده، جنبه حاشیه ای داشته، یعنی هیچ کدام از این طرح ها به هیأت رئیسه تقدیم نشده است. در واقع نمایندگان فقط در قالب مصاحبه به موضوع استیضاح اشاره کردند و هیچ کدام طرح ها روال آیین نامه ای خود را طی نکرده است.

وی درباره علت مطرح شدن استیضاح چند وزیر ظرف مدت کمتر از 5 ماه از آغاز کار دولت سیزدهم بیان کرد: این می تواند به علت عدم تعامل دولت با نمایندگان باشد. تعامل سازنده و دوطرفه و برگزاری جلسات مشترک بین نمایندگان و وزرا می تواند بسیاری از موضوعات و سوالات را برطرف کند. بالاخره نمایندگان با مردم در ارتباط هستند و از نارسایی ها و مشکلات خبر دارند بنابراین می خواهند این موضوعات را به مسئولان اجرایی انعکاس دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: وقتی وزیر کار به کمیسیون آمد، این نکته را بیان کردم که خوب است روسای سازمان ها با نمایندگان جلسه بگذارند و دو طرف صحبت های همدیگر را بشنوند تا پیگیری مسائل منجر به سئوال و استیضاح نشود.

معتقدم اگر ارتباط نمایندگان با مسئولان اجرایی بیشتر از این شود کمتر شاهد سوال و استیضاح خواهیم بود.

وی استیضاح را حق قانونی نمایندگان مجلس خواند و درباره شکل گیری سونامی استیضاح وزرا در مجلس اظهار کرد: بعید می دانم سونامی استیضاح اتفاق بیفتد، نمایندگان درباره موضوعات مربوط به حوزه انتخابیه خود دغدغه دارند که می تواند در قالب جلسات مشترک با وزرا حل شوند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس درباره وقوع استیضاح وزرا تا پایان سال 1400 گفت: بعید می دانم استیضاحی قبل از عید اتفاق بیفتد. معمولا به هر دولت فرصت 6 ماهه ای داده می شود تا وزرا و مسئولان اجرایی جا بیفتند. تاکنون هر صحبتی درباره استیضاح وزرا شده جنبه هشداری داشته است. نمایندگان نگران هستند که به مسائل و دغدغه های مردم رسیدگی نشود بنابراین می خواهند بگویند «اگر این اتفاق نیفتد آنها از ابزارهای نظارتی شان استفاده خواهند کرد.»/نامه نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها