نماینده روسیه مدعی شد پیشرفتی در مذاکرات رخ نداده است

به گزارش خبرگزاری رویترز،ریابکوف نماینده روسیه در مذاکرات اعلام کرد که پیشرفتی در مذاکرات با آمریکا رخ نداده است.

نماینده روسیه مدعی شد پیشرفتی در مذاکرات رخ نداده است

روسیه روز سه شنبه گفت که پس از دور اول مذاکرات با ایالات متحده درباره بحران اوکراین خوشبین نیست و اجازه نخواهد داد خواسته هایش برای تضمین های امنیتی از غرب در مذاکرات پر پیچ و خم گم شود.

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت باعث امیدواری است که مذاکرات روز دوشنبه در ژنو به صورت باز، اساسی و مستقیم برگزار شده است، اما روسیه به کسب دستاورد علاقه مند است.

 او گفت: "در اینجا هیچ ضرب الاجل روشنی وجود ندارد، هیچکس آنها را تعیین نمی کند - فقط موضع روسیه وجود دارد که ما به طولانی کردن بی پایان این روند راضی نخواهیم شد."

 

 روسیه با جمع آوری نیروها در نزدیکی مرز اوکراین، غرب را به سمت میز مذاکره سوق داده است، زیرا این کشور مجموعه ای از خواسته های گسترده را مطرح می کند که مانع از پیوستن اوکراین به ناتو و عقب نشینی دو دهه از گسترش اتحاد در اروپا می شود.

 واشنگتن گفته است که نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد، اگرچه مایل است با بحث در مورد استقرار موشک‌ها یا محدودیت‌های اندازه تمرین‌های نظامی، در جنبه‌های دیگر پیشنهادهای روسیه مشارکت کند.

 پسکوف گفت که وضعیت پس از دو دور دیگر از مذاکراتی که روسیه قرار است در این هفته برگزار کند - با ناتو در بروکسل در روز چهارشنبه و در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین در روز پنجشنبه، روشن تر خواهد شد.

 مذاکره‌کنندگان روسیه و ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش اختلافات خود در جلسات توجیهی پس از اولین جلسه در ژنو نشان ندادند. 

 سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که دو طرف "از برخی جهات دیدگاه های متضادی" دارند.  او به خبرنگاران گفت: برای ما کاملاً اجباری است که اطمینان حاصل کنیم که اوکراین هرگز، هرگز، هرگز عضو ناتو نخواهد شد.

 وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: «ما در عقب نشینی از پیشنهادهای امنیتی که صرفاً برای ایالات متحده شروع کننده نیستند، قاطعانه بودیم».

 ایالات متحده از مسکو خواست تا از تجمع حدود 100,000 سرباز خود در نزدیکی مرز با اوکراین که 8 سال پس از تصرف کریمه از اوکراین توسط روسیه، نگرانی های اوکراین و غرب را در مورد تهاجم احتمالی جدید برانگیخته است، عقب نشینی کند.

 ریابکوف گفت روسیه هیچ قصدی برای حمله به اوکراین ندارد، اما شرمن گفت که نمی‌داند آیا روسیه حاضر است با بازگرداندن نیروها به پادگان‌های خود تنش‌زدایی کند یا خیر.

 اوکراین برای قرن ها تحت حاکمیت مسکو بود، از جمله به عنوان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی، و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که چشم انداز پذیرش ناتو به عنوان یک عضو، یا استقرار سلاح هایی در آنجا که می تواند روسیه را مورد حمله قرار دهد، "خط قرمز" است.

 اوکراین می خواهد به ناتو بپیوندد که با وعده محافظت در برابر حمله همراه خواهد بود.  ائتلاف برنامه‌ای فوری برای پذیرش آن ندارد، اما می‌گوید روسیه نمی‌تواند بر روابط خود با سایر کشورهای مستقل حق وتو داشته باشد.

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته در دو گفت‌وگو به پوتین هشدار داد که هرگونه تجاوز جدید روسیه هزینه‌های اقتصادی شدیدی را در قالب تحریم‌های بی‌سابقه به همراه خواهد داشت.  پوتین پاسخ داد که چنین اقداماتی یک اشتباه بزرگ خواهد بود و منجر به گسست کامل در روابط خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها