بگذارید مردم نفس بکشند!

آیا کسانی که افغانستان را به روز سیاه نشانده اند مسئولیتی ندارند؟ متاسفانه فریاد دفاع از حقوق بشر و حیوانات در عالم بلند است، اما در عمل اقدامی از آنها نمی بینیم.

بگذارید مردم نفس بکشند!

عضو هیات رئیسه مجلس: طالبان نشان داد قدرت مدیریت ندارد؛ توقع این است که فضای تنفس برای مردم ایجاد کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با ابزار نگرانی از حجم مهاجرت افغان ها به ایران از سازمان های بین المللی خواست مسئولیت خود را در قبال مهاجران را بپذیرند.

علیرضا سلیمی با تاکید براینکه باید مهاجرت افغانی ها مدیریت شود گفت: سازمان‌های بین‌المللی به صراحت می گویند 72 درصد افغان ها فقیر هستند سوال این است که با پیش بینی اینکه تا آینده ای نزدیک 90 درصد مردم این کشور فقیر می شوند چرا برای بهبود شرایط زندگی آنها اقدامی نمی کنند، مسئولیت این مسئله با چه کسی است، آیا کسانی که افغانستان را به روز سیاه نشانده اند مسئولیتی ندارند؟ متاسفانه فریاد دفاع از حقوق بشر و حیوانات در عالم بلند است، اما در عمل اقدامی از آنها نمی بینیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان مهاجرت افغان ها به ایران نوع مدیریت طالبان را می رساند، طالبان نشان داد قدرت مدیریت ندارد وقتی کارها دست افراد متخصص نباشد این مصیبت بر مردم و ملت تحمیل می شود. توقع این است که طالبان در رابطه با ایجاد فضایی که مردم بتوانند در این کشور نفس بکشند و معیشت شان تامین شود اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: تنها چند ماهی است که طالبان بر مسند قرار گرفته اند که چنین مصیبتی بر مردم وارد شده است باید به آنها مسئولیتشان گوشزد شود، در واقع خروج مردم از این وضعیت حاکی از مدیریتی است که مبنای علمی ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سازمان های بین المللی مسئولیت خود را در قبال مردم افغان و مهاجران به ایران ایفا کنند، کشورهایی که افغانستان را به این روز سیاه انداختند نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر ایران باید به هر نحوی سونامی ورود افغان ها به کشور را مدیریت کند، ما در پاره ای از موارد مشکلات داریم از این رو این حجم مهاجرت تحمل پذیر نیست باید در این رابطه تدبیر لازم اندیشیده شود./خانه ملت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها