پناهیان: برای همراهی با امام زمان، باید نیروهایی برای پولدار شدن و رییس شدن تربیت کنیم

مستقل آنلاین/اینکه ما فقط کار فرهنگی انجام دهیم و در انجام امور مالی، اقتصادی و سیاسی با هم اتحاد نداشته باشیم در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) دچار مشکل می‌شویم.

پناهیان: برای همراهی با امام زمان، باید نیروهایی برای پولدار شدن و رییس شدن تربیت کنیم

پناهیان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه ما است، گفت: این اقتصاد حکمتی در زمینه ظهور دارد، مهدویت صرفا کار اعتقادی نمی‌خواهد آموزش سیاست، اقتصاد و تجارت، به استقلال رساندن در امر اقتصاد از علوم لازم برای حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در همایش دومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی که در محل سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اتفاقی که بعد از ظهور ایجاد می‌شود این است که منتظرانی که به آنها ظلم شده وارثان زمین و روسای مردم می‌شوند.

استاد اخلاق بیان کرد: روال ظهور یک روال طبیعی است که اگر بنا باشد غیر آن ایجاد شود وهن قرآن و دین است، یعنی اگر یک شب امام زمان و یارانش در کنار مکه ظهور کنند بدون اینکه زمینه‌سازی شکل بگیرد و دشمنان را نابود کنند و کسانی به حضرت پیوستند که آموزشی ندیدند این همه وهن دین و رسول خدا(ص) است.

وی افزود: پس چرا این مسائل برای خود پیامبر ایجاد نشد؟ این همه مقدمات طبیعی را حضرت به کار گرفتند برای روال طبیعی بود.

پناهیان با بیان اینکه خدا امور را با سبب آن انجام می‌دهد، تاکید کرد: خدا قرآن را با اسباب حفظ آن قرار داد، معجزه الهی و تحول دل‌ها وجود دارد و منکر این نیستم این مسئله حتی در روزهای انقلاب هم رخ داده بود و برای سامان گرفتن شرایط تا چند وقت این مسئله وجود داشت.

استاد اخلاق متذکر شد: تحول‌ها با ظهور هم بیشتر می‌شود اما اینکه بدون مقدمه حضرت با اصحاب ظهور کنند و مردم هیچ کاره باشند، امکان ندارد.

وی با بیان اینکه ما اکنون در متن این اتفاقاتی هستیم که در کشورهای همسایه رخ می‌دهد و زمینه را برای ظهور مهیا می‌کنند تاکید کرد: من به دنبال ظهور سفیانی در شام بودم آن هم بعد از ۱۴۰۰ سال و بعد آنقدر به طور طبیعی این رخ داده است که همه آن را می‌دانیم و داعش همان بود که مجسمه ابوسفیان را نصب کرده بودند.

پناهیان با تاکید بر ینکه دشمنان راهی برای نفوذ در دین جز خود دین ندارند، افزود: برای ظهور سفیانی یک جریان چندین ساله وجود داشته و این مسئله برای بعد از ظهور هم وجود دارد.

استاد اخلاق اظهار کرد: بعد از ظهور ما صاحب قدرت می‌شویم این یعنی چه؟ این قدرت موجود در دنیا از بین نمی‌رود بلکه به دست مذهبی‌ها می‌افتد و یک زمانی متمول شدن فخر یاران امام زمان است و مردم با ثروت زندگی می‌کنند.

وی ایجاد عدالت را تنها یک درصد ماجرای ظهور دانست و گفت: اینکه تمام ثروت را در اختیار تو قرار دهند و یک قدم خلاف برنداری این کاری بعد از ظهور است.

پناهیان متذکر شد: بعد از ظهور به طور طبیعی صاحب قدرت می‌شوی و باید کسانی را تربیت کرد که توان رئیس شدن داشته باشند.

استاد اخلاق با بیان اینکه تنها انجام کار فرهنگی برای امام زمان کافی نیست، گفت: اینکه ما فقط کار فرهنگی انجام دهیم و در انجام امور مالی، اقتصادی و سیاسی با هم اتحاد نداشته باشیم در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) دچار مشکل می‌شویم.

وی اظهار کرد: ما باید نیروها را برای پول‌دار شدن و رئیس شدن تربیت کنیم، کسانی که ریاست طلب هستند برای ریاست زمین مناسب نیستند و کسانی که تشنه قدرت هستند هم مناسب پول‌دار شدن نیستند، پس قدرت و پول زمان امام زمان(عج) روی زمین بماند؟

پناهیان با بیان اینکه هنوز برخی افراد تنزه‌جویی دارند از اینکه مردم را برابر رای دادن به افراد آگاه کنند، متذکر شد: جوانان مهدوی مدیریت و اصول تجارت بخوانند چراکه می‌خواهند زمین را اداره کنند، شمایی که نمی‌توانی اقتصاد شهر را نجات دهید چگونه می‌خواهید اقتصاد زمین را اداره کنید.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه ما است، اظهار کرد: این اقتصاد حکمتی در زمینه ظهور دارد، مهدویت صرفا کار اعتقادی نمی‌خواهد آموزش سیاست، اقتصاد و تجارت، به استقلال رساندن در امر اقتصاد از علوم لازم برای حکومت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل را جدی بگیرید، کانون‌های مهدویت باید این مسائل را آموزش دهند، حتما نیاز نیست تعاونی اقتصادی بزنید، آموزش بدهید هرچند تعاونی زدن هم لازم است.

پناهیان تاکید کرد: مسئله، مسئله وراثت زمین است، وراثت یعنی قدرت، امروز به جوانان می‌گویی با هم متحد شوید، می‌گویند ما در مسائل اقتصادی نمی‌توانیم متحد شویم، این ضعف ما است.

استاد اخلاق با بیان اینکه به طور طبیعی باید مقدمات ظهور فراهم شود، تصریح کرد: باید در زمینه راهبردی اندیشه‌های مهدوی فعالیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه از منصوب شدن یک مسؤول وظیفه‌شناس خوشحال می‌شویم، اما این فرد وظیفه شناس را چه کسی باید تربیت کند؟ اظهار کرد: کار ما کار مقدمه‌سازی است و باید برای یاری به امام فرد مسؤول تربیت کنیم.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها