نا امیدی چینی ها از توافق

وانگ کون دیپلمات ارشد چین مدعی شد ایجاد پیشرفت در مذاکرات بعید است.

نا امیدی چینی ها از توافق

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری شینهوا نوشت:

 وین، 3 دسامبر (شین‌هوا) -- یک نماینده ارشد چین روز جمعه در وین گفت که پیشرفت در مذاکرات مذاکرات هسته‌ای ایران در این هفته نباید دست کم گرفته شود، اگرچه "یک پیشرفت بسیار دور و بعید است".

 از دوشنبه تا جمعه، گروه 1+4 (چین، بریتانیا، فرانسه و روسیه به اضافه آلمان)، اتحادیه اروپا و ایران مذاکرات عمیقی را با هدف احیای توافق هسته‌ای 2015 ایران برگزار کردند.

 وانگ کون، نماینده چین در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: چین امیدوار است که رایزنی هر یک از طرف‌ها با دولت‌های خود در طول تعویق مذاکرات تا هفته آینده، انگیزه سیاسی جدیدی را به مذاکرات تزریق کند.

 وانگ توضیح داد که این گفتگوها به طرف های دیگر کمک کرد تا درک خود را از موضع تیم مذاکره کننده دولت جدید ایران افزایش دهند.

 وی گفت که چین امیدوار است که همه طرف های ذینفع در طول تعویق مذاکرات به کار خود برای ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات ادامه دهند.

 وانگ گفت، چین به حمایت قاطعانه از ازسرگیری روند مذاکرات بین ایالات متحده و ایران ادامه خواهد داد و نقش منحصر به فرد و سازنده ای را در همکاری با همه طرف ها برای دستیابی به نتایج در زمان اولیه ایفا خواهد کرد.

 در جریان مذاکرات پنج روزه، ایران پیش نویس پیشنهادهایی را برای توافق هسته ای 2015 ارائه کرد که ایالات متحده در سال 2018 از آن خارج شد.

با این حال، دیپلمات‌های ارشد بریتانیا، فرانسه و آلمان روز جمعه پس از تحلیل دقیق و دقیق تغییرات پیشنهادی ایران در متن مذاکره شده در شش دور قبلی، ابراز ناامیدی و نگرانی کردند.

 وانگ پس از این نشست گفت که گفت و گو باید ادامه یابد تا با تمرکز بر متن و پیشنهادات در مورد آن، اجماع مورد بررسی و گسترش قرار گیرد، حتی اگر هنوز تفاوت هایی وجود دارد.

 آخرین دور مذاکرات بر سر بازگرداندن قرارداد 2015 در ژوئن برگزار شد. دولت ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ در ماه می 2018 از توافق 2015 خارج شد و به طور یکجانبه تحریم ها را مجدداً علیه ایران اعمال کرد.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها