اقدام عجیب عربستان

خرید ملک در مدینه و مکه برای خارجی ها آزاد شد!

خرید ملک توسط اتباع خارجی در شهرهای مدینه و مکه به دلیل اهمیت دینی تا کنون ممکن نبود اما دولت عربستان طی فرمانی این اقدام را آزاد کرد.

خرید ملک در مدینه و مکه برای خارجی ها آزاد شد!

به گزارش مستقل آنلاین الشرق الاوسط نوشت:

 

اداره بازار سرمایه عربستان سعودی اعلام کرد که به موسسات بازار مالی اجازه داده است که سرمایه گذاری و حضور غیر سعودی ها را در صندوق املاک و مستغلات بپذیرند که بخشی یا تمام دارایی های خود را در ملکی واقع در محدوده شهرهای مکه و مدینه سرمایه گذاری می کند.

این مرجع بر لزوم پایبندی مؤسسات مالی به مفاد قانونی تأکید کرد که به غیرسعودی ها اجازه می دهد املاک و مستغلات صندوق های سرمایه گذاری واقع در مرزهای مکه و مدینه توسط اتباع خارجی خریداری شود و سرمایه گذاری در این 2 شهر صورت بگیرد.

 

 

CMA تاکید کرد که موسسات بازار سرمایه باید هنگام مدیریت سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک واقع در محدوده شهرهای مکه و مدینه، از رعایت قانون مالکیت و سرمایه‌گذاری املاک توسط غیرسعودی‌ها اطمینان حاصل کنند..

این مقام گفت که این تصمیم به تکیه بر بازار مالی به عنوان یک کانال تامین مالی متنوع و همچنین تقویت ارکان چشم انداز عربستان سعودی 2030 کمک می کند که هدف آن جذاب کردن بازار مالی عربستان برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و ایفای نقش محوری در توسعه اقتصاد و تنوع بخشیدن به منابع درآمد آن است.

هدف این اقدام CMA فعال کردن نقش صندوق های سرمایه گذاری به عنوان ابزاری برای تامین مالی در برنامه استراتژیک خود است.

در اخبار دیگر، مجلس شورای سعودی از مقامات هواپیمایی کشوری در پادشاهی خواست تا محیط عملیاتی رقابتی را فراهم کنند که سرمایه گذاران را جذب کند، فرآیندهای خصوصی سازی را ایجاد کند و از نوآوری های فنی حمایت کند. همچنین بر ادامه گسترش استخدام زنان تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها