خطر جدید برای جهان

ترامپ فرانسه جانشین ماکرون می شود؟

تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است ، حزب راست میانه جبهه ملی تحت فشار هر دو جناح ، در جستجوی نامزدی مناسب است.

ترامپ فرانسه جانشین ماکرون می شود؟

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت:

شش ماه قبل تا انتخابات ریاست جمهوری در پاریس مانده است و جناح راست اصلی فرانسه وضعیت خود را متزلزل می بیند. زیرا هنوز به نامزد ایده آل دست پیدا نکرده است.

در یک جناح مارین لوپن راست افراطی و اریک زمور ، کارشناس تلویزیون دو قطبی هستند که هر 2 به سیاست های ضد مهاجرتی مشهور هستند. در این بین زمور به ایده جنجالی خود که ممنوع کردن اسامی اسلامی است مشهور شده.

از سوی دیگر ، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور میانه روای است که در آستانه پایان دوره پنج ساله مشخص شده با همه گیری کووید ، برای ماندن در قدرت باید نظر رای دهندگان راست میانه را جلب کند.

در حالی که زمور ، ملقب به ترامپ فرانسوی ، بر امواج رادیکالیسم در فرانسه سوار شده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمالا او در نهایت مقابل مکرون قرار می گیرد.

در سالهای گذشته ، راست میانه در رقابت های ریاست جمهوری اتحاد هرچند شکننده را به نمایش گذاشت. در سال 2017 ، پس از یک رقابت مقدماتی شدید ، حزب پشت فرانسوا فیون گرد هم آمد ، تا زمانی که رسوایی های تاریخی موجب رسوایی او شد.

مکرون با شعار "نه راست و نه چپ" سرکار آمد ، رای هر دو حزب اصلی را جمع آوری کرد و جایگزینی سیاسی را که باعث شده بود حزب سوسیالیست (PS) یا حزب راست میانه قدرت را در دست بگیرد ، از بین برد.

و حالا پنج سال بعد ، کاندیدای جبهه ملی، شهردار پاریس ، آن هیدالگو ، در نظرسنجی ها عقب افتاده است این اتفاق در حالی رخ می دهد که جبهه ملی درگیر اختلافات داخلی است و باید تا ماه آوریل نامزد مورد نظر خود را معرفی کند. نظرسنجی از 80 هزار عضو LR به 4 دسامبر موکول شد و به برنده چهار ماه فرصت داده شده تا رای دهندگان را جمع کند.

ژان ایو کامو از بنیاد جناح چپ ژان ژور اخیرا گفته است: "دهه هاست که در فرانسه جناح راست شعار وحدت سر می دهد اما در پشت این ادعاها اختلافات قدیمی نهفته است. در Les Républicains(جبهه ملی)افرادی حتی مرتجع حضور دارند ، اما با LR همراه هستند زیرا این حزب تشکلی قدیمی و فراگیر و تمایلات راست گرایانه است.

وی افزود: نامزدی احتمالی زمور این تفاوت ایدئولوژی بسیار متفاوت را در LR نشان داده و آن را آشکارتر کرده است. او نشان داده است که ادعای وحدت او ساختگی است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند مهاجرت موضوعی است که برای فرانسوی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه شود ، اما لوپن و زمور تنها کسانی نیستند که در این زمینه تمایلات و شعارهای راست گرایانه دارند. میشل بارنیه دیپلمات مشهور فرانسوی وعده داده است که "شوک الکتریکی قدرت" شامل توقف مهاجرت را اعمال کند.

در حال حاضر 40 نامزد از هر طیف سیاسی در رقابت ریاست جمهوری وجود دارند-اگرچه همه آنها تا آوریل باقی نخواهند ماند-اما پیش از مبارزات انتخاباتی و در چند هفته گذشته تقریباً عرصه در اختیار راست گرایان قرار گرفته است.

بحث ها درباره اظهارات تحریک آمیز زمور که بسیاری معتقدند او بسیار شبیه به ترامپ است پیرامون اسلام و مهاجرت  فضای سیاسی فرانسه را تحت تاثیر قرار داده است.

 او مکررا  به فمینیستها ، همجنسگرایان ، سیاهپوستان و اعراب حمله می کند و اساس برنامه های او حول تقابل با این گروه ها شکل گرفته است. نظرسنجی ها نشان می دهد ماکرون با رأی آشکار در دور اول رای گیری پیشتاز است پس از او لوپن و زمور با احتلاف 10 امتیاز عقب هستند.

 او خودش را یک خارجی «جذب شده» در جامعه فرانسوی می‌داند و معتقد است که مهاجران مسلمان در جامعه فرانسه جذب نمی‌شوند بلکه برعکس، می‌خواهند فرانسه را «استعمار» کنند و با آتش‌افروزی در کشور آن را شبیه لبنان سازند.

زمور با پایان دادن به حق تابعیت فرانسوی از طریق تولد در خاک فرانسه و محدود کردن برخی از مزایای دولتی برای شهروندان فرانسوی موافق است. او با ترویج نظریه توطئه «جابجایی بزرگ»، ادعا می‌کند که مهاجران در اروپا رفته رفته جایگزین اروپاییان سفیدپوست می‌شوند.

مور دو بار به دلیل نفرت‌پراکنی نژادی و مذهبی محکوم شده است. او در سال ۲۰۱۰ گفته بود که «بیشتر فروشندگان مواد مخدر سیاه و عرب هستند» و در سال ۲۰۱۹ نیز مسلمانان فرانسه را با «استعمارگران» مقایسه کرد. او همچنین خواستار اخراج دو میلیون خارجی از جمله دانشجویان آفریقایی از فرانسه شده است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها