محمدحسین جعفریان، کارشناس مسائل افغانستان:

حمایت از طالبان اشتباه است

جعفریان گفت: حمایت از طالبان اشتباه است، اگر نظرتان این‌ است که ارتباط با طالبان منافع‌ملی ایران را تامین می‌کند به صراحت بگوئید؛ که البته اشتباه فکر می‌کنید. من دلائل بسیاری دارم که به نفع ایران نخواهد بود.

حمایت از طالبان اشتباه است
 
جعفریان، کارشناس مسائل افغانستان خطاب به حامیان داخلی طالبان گفت: اگر نظرتان این‌ است که ارتباط با طالبان منافع‌ملی ایران را تامین می‌کند به صراحت بگوئید؛ که البته اشتباه فکر می‌کنید. من دلائل بسیاری دارم که به نفع ایران نخواهد بود.
 ممکن‌ست بازداشت شوم و لایوهایم قطع شود. پس خداحافظی می‌کنم با شما بینندگان این لایو!
 
به گزارش پامیرنیوز محمدحسین جعفریان، کارشناس مسائل افغانستان و رایزن فرهنگی سابق سفارت ایران در کابل، شب پیش در لایو اینستاگرامش گفت که ۳۷ سال است که به افغانستان رفت و آمد دارد و در دوره هایی آنجا زندگی کرده (نزدیک یک دهه).
او گفت: من قید همه‌چیز را زدم اما مرگ یک‌بار و شیون یک‌بار. ممکن‌ست بازداشت شوم و لایوهایم قطع شود. پس خداحافظی می‌کنم با شما بینندگان این لایو!
 
 
چکیده سخنان جعفریان را می‌خوانیم:
شما فهم سیاسی ندارید و دارید به نسل‌کشی فارس‌زبانان در افغانستان کمک می‌کنید.
اول مخالف احمدشاه‌مسعود بودید و بعد پشیمان شدید و او را بالابردید و گفتید شیر پنجشیر و حالا دوباره دارید اعتبار خانواده‌اش را به گ.. می‌کشید
خانواده‌ی‌ احمدشاه‌مسعود بیست‌سال با حمایت سردار سلیمانی در ایران زندگی کردند و حالا پسرش را متهم به ارتباط با صهیونیزم می‌کنید.‌ پس یک‌ پرونده هم باید برای قاسم‌سلیمانی ترتیب دهید.
پسرش بارها از من خواست واسطه شوم تا پیغام درخواست حمایتش را به شما برسانم اما محل نگذاشتید و او هم به ناچار از آمریکا درخواست کمک کرد
با ده‌هزار توئیت و یک عکس مربوط به دو سال پیش پروژه تخریب او را انجام دادید. ما خر نیستیم و می‌فهمیم
قلب قسمت‌های فارس‌زبان در حال تخلیه و جایگزینی با پشتون‌زبانان است و شما نمی‌بینید
در حال انجام یک اشتباه‌تاریخی و آسیب به دو ملت و دو کشور هستید
 
 
 مگر من آدم نیستم؟ من آنجا در افغانستان بیست‌سال کار کردم. تا مرز چین پیاده رفتم. دوبار جانباز شدم. با احمدشاه‌مسعود زندگی کردم. با رهبر راجع به مسائل آنجا جلسه‌ی خصوصی داشتم. چرا از من نظر نمی‌خواهید؟
چقدر می‌خواهید دروغ بگوئید؟ شرم کنید. فضای مجازی عقوبت واقعی دارد. خجالت بکشید.
به شهید بهشتی شما اتهام می‌زدید. شهید آوینی را هم اگر روی مین نمی‌رفت شما یک‌سال بعد می‌کشتید.‌ برای قاسم سلیمانی هم شما پرونده می‌سازید. چون او برای خانواده‌ی مسعود در ایران خانه اجاره‌ کرده‌بود.
اگر نظرتان این‌ست که ارتباط با طالبان منافع‌ملی ایران را تامین می‌کند به صراحت بگوئید؛ که البته اشتباه فکر می‌کنید. من دلائل بسیاری دارم که به نفع ایران نخواهد بود.
چرا برای پاسخ به دوگانگی رفتارتان در افغانستان، پسر مسعود را بی‌اعتبار و همسرش را گریان می‌کنید؟ چرا هیچ مواضع مشخصی ندارید؟
تاجیک‌ها در حال انتقال به آفریقا هستند و زمین‌های آنها به پشتون‌ها واگذار می‌شود.‌ این نابودی یک زبان و یک نسل است.
سران طالبان با هواپیمای آمریکائی به کابل آمدند و با رادیو اسرائیل مصاحبه کردند و از حزب‌الله برائت کردند و پیام تبریکش را بی‌پاسخ گذاشتند. چرا این‌چیزها را نمی‌فهمید؟
شما در حال ارتکاب یک اشتباه تاریخی هستید
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها