احضار سفرای روس و انگلیس به وزارتخارجه

در پی انتشار تصویر سفیر روسیه و سفیر جدید انگلیس در ایران در صفحه شخصی سفیر روس، وزارتخارجه هر دو سفیر را جهت ادای توضیحات احضار کرد.

احضار سفرای روس و انگلیس به وزارتخارجه

احضار سفیر روسیه به وزارت‌خارجه

سفیر فدراسیون روسیه در تهران برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امورخارجه دعوت شد.

سفیر روسیه در این‌ ملاقات تصریح‌ نمود که قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.

سفیر انگلیس نیز به وزارت‌خارجه فراخوانده شد

به دنبال انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس، امروز دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه، با غیر قابل قبول دانستن این اقدام که باعث جریحه دار شدن احساسات و غرور ملی مردم ایران شده، تاکید کرد مردم بزرگ ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که هر گونه تحرکات زاییده تفکرات استکبارمآبانه را قویا مردود شمرده و در برابر آن ایستادگی می کنند.

سفیر انگلیس: ضمن احترام به ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می کنم هیچگونه قصد و نیت سوئی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا در صدد بوده اند تنها اتحاد روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

 

نکته تشبیه‌سازی سفیر روسیه اینجاست که:

این کنفرانس در تهران و بین سه رهبر متفقین یعنی استالین (شوروی) روزولت (آمریکا) و چرچیل (بریتانیا) تشکیل شد در حالیکه محمدرضاشاه، حاکم وقت ایران نه تنها از این اجلاس مطلع نشده بود بلکه از حضور در این کنفرانس که در خاک کشور برگزار می‌شد هم منع شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها