سناتور دموکرات مدعی شد:

ابتدا ما برجام را نقض کردیم و ما باید به آن برگردیم

سناتور کریس مورفی در جلسه‌ای در مورد روابط بین ایالات متحده و ایران در بایدن می‌گوید برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، این آمریکا است که باید گام اول را بردارد.

ابتدا ما برجام را نقض کردیم و ما باید به آن برگردیم

کریس مورفی، نماینده دموکرات ایالت کانتیکت در سنای آمریکا، روز چهارشنبه چهارم فروردین در جلسه‌ای که به میزبانی گروه «بازنگری ایران» از دانشکده مطالعات بین‌المللی دانشگاه جانز هاپکینز برگزار شد گفت: «به باور من دولت فعلی آمریکا متعهد به پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ایران است و بارها این را گفته‌اند.»

 مورفی افزود: «آن‌ها هم مثل من می‌دانند که اگر ما امیدی برای آغاز گفت‌و‌گوهایی بلندمدت‌‌تر با ایران در مورد مجموعه‌ای از فعالیت‌های آن‌ها در منطقه و سرتاسر جهان و خارج از برنامه هسته‌ای آن‌ها داشته باشیم، چارچوب برجام مناسب‌ترین چارچوب برای چنین کاری است. به این دلیل که وقتی ما در برجام باشیم، با متحدان خود در یک موضع قرار داریم.»

وی افزود: «بر کسی پوشیده نیست که من به دولت پیشنهاد کرده‌ام گام اول را بردارد. این ما بودیم که نخست آن توافق را نقض کردیم، و از این رو این ما هستیم که باید به آن توافق بازگردیم و یا به بازگشت به آن نزدیک شویم و امیدوارم شاهد اقداماتی باشیم که نشان دهنده تمایل ما برای ارائه مسیری جهت بازگشت به این توافق - و به زودی - باشیم.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها