آمریکا کرونا را شکست داد/بایدن هم واکسن زد

جو بایدن پس از تزریق واکسن کرونا گفت می خواهد به مردم کشورش نشان دهد واکسن ایمن است و همه باید با اعتماد به سیستم پزشکی آن را دریافت کنند.

آمریکا کرونا را شکست داد/بایدن هم واکسن زد

او که روز دوشنبه، ۲۱ دسامبر، در بیمارستانی در ایالت دلاوار، محل اقامت خود، نخستین نوبت واکسن کووید۱۹ تولیدی شرکت فایزر را دریافت می‌کرد، به جمع رو به افزایش سیاست‌مدارانی پیوسته که برای تشویق مردم آمریکا به واکسناسیون عمومی، در برابر رسانه‌ها واکسن دریافت می‌کنند.

پیش از آقای بایدن هم، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در برابر دوربین‌ها واکسن زده بودند.

واکسیناسیون عمومی که از دوشنبه هفته پیش در آمریکا شروع شده، با صدور مجوز اضطراری به دومین واکسن کرونا که تولیدی شرکت مدرنا است، شتاب بیشتری گرفته است.

مقام‌های آمریکا می‌گویند ظرف یک هفته گذشته عملیات برای توزیع حدود ۹ میلیون دوز واکسن فایزر و اکنون مدرنا، آغاز شده و تاکنون گمان می‌رود حدود نیم میلیون آمریکایی نخستین نوبت واکسن خود را دریافت کرده باشند.

جو بایدن که ۳۰ روز دیگر رسما وارد کاخ‌سفید خواهد شد، روز دوشنبه بعد از دریافت واکسن گفت: «من این کار را در انظار عمومی کردم تا به مردم نشان دهم که باید آماده شوند تا هر زمان که نوبت آنها رسید واکسن بزنن. هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها