سید افضل موسوی:

ایران 60میلیون فقیر دارد

دولت سیزدهم دولتی تکنوکرات خواهد بود. اگر ۶۰ میلیون نفر از ۸۰ میلیون ایرانی فقیر هستند،‌ فاتحه ما خوانده شده است. اگر قدرت یک‌دست شود دستگاه‌ها نمی توانند مشکل را به گردن دیگری بیاندازند. با روش‌های فعلی منافع ملی تامین نمی‌شود. دولت آتی «فن»سالاری را سرلوحه قرار می‌دهد.

ایران 60میلیون فقیر دارد

سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در  گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در‌باره شرایط کنونی کشور و  انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با وجود نقدها و نظرهایی که در مخالفت با یک‌دست شدن قدرت در کشور مطرح می شود، به نظر من چنین حالتی موجب این خواهد شد که دستگاه‌ها نتوانند مشکل را به گردن دیگری بیاندازند. یعنی در این شرایط بحرانی به جای اینکه انرژی‌ها صرف حل مساله‌های موجود شود، مجلس فریاد می‌کشد و دولت هم درد می‌کشد. اگر قدرت در اختیار یک تفکر باشد، دیگر کسی این و آن را مقصر نمی‌داند و آن وقت است که همه ارگان‌ها باید پاسخگو باشند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: اگر بخواهیم درباره پیگیری منافع ملی و تلاش برای کاهش مشکلات اظهارنظر کنیم، باید تاکید کرد که با روش‌های فعلی منافع ملی تامین نمی‌شود. برای بهبود شرایط و به آرامش رساندن مردم لازم است که شایسته‌سالاری را به‌هیچ وجه فراموش نکنیم. در واقع شایسته‌سالاری موجب پیشرفت و ترقی کشور شده و اطمینان‌خاطر و همچنین اعتماد را به جامعه تزریق می‌کند. چون در چنین حالتی آدم‌هایی مسئولیت می‌گیرند که تخصص، تعهد و البته توانایی لازم را برای برداشتن موانع‌ دارند.

او همچنین تصریح کرد:‌ درباره اینکه دولت سیزدهم با چه رویکردی روی کار خواهد‌ آمد، قویا معتقدم که دولت سیزدهم دولتی تکنوکرات خواهد بود. دولتی که فکر و ذکرش انجام کارهای درست و کارشناسی شده خواهد بود تا هدف مهمی چون ترقی و تعالی را محقق کند. بلکه مردم از این همه گرفتاری رهایی پیدا کرده و با شور و نشاط بیشتری روزگار را سپری کنند.

وی توضیح داد: در واقع دولت آتی «فن»سالاری را سرلوحه قرار می‌دهد و با فنون علمی و اصولی امور را مدیریت خواهد کرد تا از این طریق مردم بتوانند روزمره‌شان را از درآمدشان تامین کنند و اینطور نباشد که چشم به بسته‌های حمایتی دولت داشته باشند.

سید افضل موسوی در پایان گفت: مجلس یازدهم از ارایه یارانه‌ حمایتی به ۶۰ میلیون نفر خبر داده است که باید گفت، اگر ۶۰ میلیون نفر از ۸۰ میلیون ایرانی فقیر هستند،‌ فاتحه ما خوانده شده است.               

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها