دغدغه مردم نان و تخم مرغ شده است!

یک روزنامه در واکنش به دریافت خودروی دناپلاس به نمایندگان نوشت: مردم الان دغدغه نان و تخم‌مرغ دارند. کدام اخلاق و عقل سیاسی حکم می‌کند خودروی ۴۰۰ میلیونی بگیرید؟

دغدغه مردم نان و تخم مرغ شده است!

کدام اخلاق و عقل سیاسی حکم می‌کند خودروی ۴۰۰ میلیونی بگیرید؟

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با اشاره به اتفاقات حاشیه ساز اخیر مجلس از جمله اعطای خودرو دناپلاس به نمایندگان نوشت: اگر آن‌ها نمایندگان همین مردم‌اند، که مردم الان دغدغه نان و تخم‌ مرغ دارند. کدام اخلاق و حتی عقل سیاسی حکم می‌کند که در این اوضاع، نمایندگانشان خودروی حدود ۴۰۰ میلیونی بگیرند؟
جالب است که هر کدام از نمایندگان و مسئولان مجلس که از این عمل دفاع یا آن را توجیه می‌کنند، به «رویه» قبلی استناد می‌کنند! کدام رویه؟ مگر یک رویه نادرست تا ابد باید باقی بماند؟ آن هم الان و این موقع؟ موقعی که یک کارگر، اگر شانس داشته باشد و هنوز شغلش را از دست نداده باشد، درآمدش کفاف خرج یک هفته زندگی‌اش را نمی‌دهد… مگر نمایندگانی که در ادوار قبلی، به رغم جاری بودن همان «رویه»، آرام و در سکوت از گرفتن خودرو و حتی حقوق امتناع کردند، نماینده مردم نبودند؟

از آن بدتر، خبر تحویل ۱۵۰۰واکسن آنفلوانزا به مجلس بود. این آش جدید به حدی شور بود که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با کنایه و گلایه گفت: هنوز واکسن برای صف مقدم کادر پرخطر درمانی تخصیص نیافته، هنوز به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی نداده‌اند که ۱۵۰۰ واکسن را تحویل مجلس انقلابی دادند! تعارف را کنار بگذاریم. مگر جز این است که با این کارها و رفتارهای شگفت‌آور، مردم خواهند گفت که این‌ها حتی از یک واکسن نمی‌گذرند، آمده‌اند برای ما کار کنند؟ آیا این‌ها، جانشینان همان نسلی هستند که در جبهه‌ جان می‌دادند تا جان شهروندان در امان باشد؟!

اصل واردات تعداد ناچیز واکسن در برابر توصیه‌های مؤکد وزارت بهداشت و پزشکان برای تجویز به عموم مردم، و بعد اعلام اینکه واکسن را به گروه‌های خاصی می‌دهیم، مردم را در تقابل قرار می‌دهد. چه بسا ایثارگران که به خاطر مردم ایثار کرده‌اند، راضی نباشند که مرتب در مطبوعات و صداوسیما بگویند واکسن را ابتدا به آنها می‌دهیم و اگر اضافه بود، به بقیه مردم. آیا این کنش‌های نسنجیده، جز به ایجاد شکاف میان مردم می‌انجامد؟

این‌ها، از جمله کارهایی است که صرف انجام ندادنش می‌تواند انسجام و همبستگی ملی را تا حدی محفوظ دارد. باید به برخی مسئولان گفت: اگر انجام دادن آنچه باید انجام بدهید را بلد نیستید، انجام ندادن آنچه نباید انجام دهید را هم نیاموخته‌اید؟!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها