خط و نشان پومپئو برای اروپا

وزیر خارجه آمریکا با اذعان به شکست در همراه ‌کردن اروپاییها علیه تهران گفت: معنا ندارد که کشورهای اروپایی از تسلیح ایران حمایت کنند.

خط و نشان پومپئو برای اروپا

به گزارش دویچه وله، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای به استیصال این کشور در قانع کردن سایر کشورها در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پس از ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی اذعان و اعلام کرد: معنا ندارد که کشورهای اروپایی بخواهد از تسلیح ایران حمایت کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم آنها (اروپایی‌ها) دقیقاً تشخیص می‌دهند که این (قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) چیست و امیدوارم که در سازمان ملل به آن رأی دهند. امیدوارم که این کار را بکنند.

وی که نخواست به عدم همراهی کشورها با قطعنامه پیشنهادی این کشور اشاره‌ای داشته باشد، در ادامه اضافه کرد: قطعنامه‌ای که ما به شورای امنیت داده‌ایم، خیلی ساده تنها به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است. این خیلی ساده است.

مایک پمپئو در پاسخ به این سوال که اگر روسیه و چین این قطعنامه را وتو کنند، گام بعدی واشنگتن چه خواهد بود، با طرح ادعایی مضحک و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شد: ما کاری می‌کنیم که همه تحریم‌ها بازگردد. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ ما این حق را داریم و آن را انجام خواهیم داد!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها