روحانی را استیضاح کنید

آقای ظریف اعلام کرد که سیاست‌هایشان همیشه موفقیت آمیز است و دائما ژست موفقیت را می‌گیرند اما در مسیری که طی کردند منفعلانه بودند چرا که ارتباط تجاری و اقتصادی در صادرات کشور به ویژه استان گلستان تعطیل شده است؟

حجم ویدیو: 5.47M | مدت زمان ویدیو: 00:03:38

احمد توکلی: روحانی را استیضاح کنید

جدا از حمله نمایندگان مجلس یازدهم به وزیر امور خارجه، برخی چون احمد توکلی در مصاحبه ای نقدهای جدّی به حسن روحانی داشته است.

او گفته به‌جای سؤال، نمایندگان باید استیضاح از رییس جمهور را کلید بزنند.

متأسفانه ما با تابو کردن برخی مسائل مثل طرح سؤال از رئیس جمهور یا استیضاح، از آنها فرار می کنیم.

 رئیس‌جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است. هر کشوری در دنیا به بحران ارزی می‌خورد، کاهش ارزش پول ملی‌اش بین ۲۵ تا ۵۰ درصد می‌شود امّا در ایران، وضعیت فاجعه است.

با استیضاح روحانی موافق هستم. ادامه صدارتش امکان دارد به نابودی کشور منجر شود. باید سؤال انجام شود شاید تنبه پیدا کند.

نماینده گرگان به ظریف: خواهش می‌کنم ژست موفقیت نگیرید

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: چرا مشکل گازی ایران و ترکمنستان تاکنون حل نشده است.

به گزارش فارس، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان در جریان ارائه گزارش ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: به عنوان فرزند گلستان باید بگویم که 5 ماه است که مرز ایران و ترکمنستان تعطیل است و علیرغم پیگیری‌ها و با وجود اینکه حدود 35 درصد مردم گلستان سنی و ترکمن هستند نمی‌توانند ارتباط اقتصادی و تجاری خوبی با ترکمن‌ها برقرار کنند با این وجود اقدامی از سوی وزارتخانه امور خارجه در راستای برقراری روابط دیپلماسی انجام نشده است، آنگاه شما از صادرات می‌گویید این صادرات کجاست.

وی با بیان اینکه استان گلستان کشاورز‌خیز و دومین استان کشور در پرورش مرغ است، افزود: استان گلستان به ترکمنستان صادرات مرغ ندارد این در حالی است که باید پرسید چرا مشکل گازی ایران و ترکمنستان تاکنون حل نشده است در حالی که یکی از مشکلات ما در رابطه با ترکمنستان بحث گازی است.

سنگدوینی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: شما به تسهیل‌گری شرایط اشاره کردید اما این تسهیل‌گری کجاست، اگر تسهیل‌گر بودید مردم استان گلستان در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند، همچنین در کریدور شمال – جنوب استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هیچ صادرات و وارداتی با کشورهای اوراسیا صورت نمی‌پذیرد لذا خواهش می‌کنم ژست موفقیت نگیرید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ببینید سردار سلیمانی چه کرد و مانند سردار سلیمانی‌ها باشید که این مملکت را با همه مشکلات از دست داعش ملعون نجات دادند، گفت: به عنوان فرزند کشاورز از شما خواهش می‌کنم بحث اوراسیا و مسیر ترکمنستان و کریدور شمال به جنوب را باز کنید چرا که ما مرز هوایی، زمینی و ریلی داریم، هزینه راننده‌ها در ترکمنستان دو برابر شده است لذا خواهش می‌کنم به فکر مردم باشید و این مسیر را باز کنید.

 اگر جای آقای روحانی بودم، کلید را به دست یکی از این آقایان می دادم که ببینیم چه از دستشان برمی آید

در مقابل دکتر علی بیگدلی استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاست خارجی از نحوه ی رفتار برخی نمایندگان در نشست دیروز مجلس با حضور محمدجواد ظریف انتقاد کرد.

بیگدلی با اشاره به رفتارهای تند برخی نمایندگان و مطالباتی که از ظریف مطرح می کردند، به خبرنگار انتخاب گفت: به نظر می رسد کار، بیشتر یک کار نمایشی بود در جهت اینکه بگویند به دنبال گشایش در معیشت مردم هستند. ظاهرا آقایان نمی دانند چه اتفاقی در حال وقوع است و در دنیا چه می گذرد.

وی تاکید کرد: مشخص است که باتوجه به فقدان فعالیت و کار سیاسی برخی از تازه واردها، تحولات جهان غافلند.

بیگدلی با اشاره به درخواست برخی نماینده ها برای خروج ایران از NPT،  خاطرنشان کرد: این امر بسیار خطرناکی است و قطعا برای ایران مشکل بوجود خواهد آورد. اگر از این پیمان خارج شویم، تمام ارتباط مان قطع خواهد شد و پرونده ایران به شورای امنیت ارسال خواهد شد و نهایتا زیر فصل هفت قرار خواهیم گرفت که در آن صورت همانند کره شمالی به ایران «کشور یاغی» خواهند گفت.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به اظهارات تعدادی از نمایندگان و انتقادشان نسبت به عدم بازگشت پول های ایران به کشور، گفت: واقعا تاسف خوردم. این آقایان ظاهرا نمی دانند که تمامی این پول ها باید از طریق سیستم بانکی و شبکه نقل و انتقال بانکی، به ایران بیاید که تماما مسدود است. این اظهارات حکایت از نااگاهی و عدم اطلاع برخی تازه واردها است که توان تحلیل سیاسی نیز ندارند.

وی افزود: FATF را که مربوط به نقل و انتقالات بانکی نیز است، تصویب نکردند، نتیجه اش فضای بانکی بسته فعلی است که اکنون مبادلات مالی ایران را به مرحله به قطع و بریدگی از جهان رسانده است.  متاسفانه هیچ توجهی هم نداریم به فضای بین الملل ندارند.

وی با اشاره به نشست دیروز و حضور ظریف در مجلس گفت: اگر هدف از این دعوت ها، بهانه گیری است، حداقل باید عقلایی هم باشد و نباید اظهار نظر غلط و ناصحیح و غیر سیاسی در آن وجود داشته باشد.

بیگدلی تاکید کرد: اگر جای آقای روحانی بودم، کلید را می دادم دست یکی از این آقایان که ببینیم چکار میکنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها