جواد امام:فاصله گذاری اجتماعی انجام شود اما فاصله‌های سیاسی را از بین ببریم

دبیر کل مجمع ایثارگران گفت: برای موفقیت در مدیریت بحران کرونا و شرایط بعد از آن نیازمندیم که اختلافات و فاصله‌ها کنار گذاشته شده و یک دست محبت آمیز به سوی کل اقشار جامعه دراز شود.

جواد امام:فاصله گذاری اجتماعی انجام شود اما فاصله‌های سیاسی را از بین ببریم

جواد امام  با اشاره به این که احزاب در موضوع کرونا آنقدر که باید فعال نبوده و کمتر در صحنه حاضر بودند، اظهار کرد: پیوند احزاب و حوزه‌های اجتماعی دچار خلاءاست و احزاب باید به سمت ارتباط بیشتر با حوزه‌های اجتماعی و بدنه جامعه حرکت کنند. البته دولت هم نتوانسته است بستری فراهم کند تا از مشارکت احزاب و جامعه مدنی استفاده کند. خیلی از افراد صاحب نظر و تجربه در احزاب و گروه‌های اجتماعی وجود دارند اما از ظرفیت آنها استفاده نشد وتنها کسانی که احساس وظیفه می‌کردند در حد مقدورات خود تلاش کردند.

امام با ابراز این عقیده که در مدیریت بحران هنوز بحث سیاسی و خودی و غیر خودی داریم خاطر نشان کرد: در این شرایط باید مشارکت عام اتفاق بیفتد و یک دست محبت آمیز به سوی کل اقشار جامعه وگروه‌های سیاسی دراز شده و اختلافات و فاصله‌ها کنار گذاشته شود، درست است که باید فاصله گذاری اجتماعی انجام شود اما اختلافات و فاصله‌های سیاسی و انسانی را باید از بین ببریم ،زیرا شرایط بعد از کرونا شرایط ویژه‌ای است .

وی تاکید کرد: برای مدیریت شرایط بعد از کرونا حاکمیت با تمام قوا و تمام نهادها  باید با افکار عمومی ارتباط بگیرند. حاکمیت و همه قوا باید از همه اقشار جامعه تقاضای کمک کنند قبل از شیوع کرونا شاهد یک انتخابات  بودیم در حالی که اکنون به حضور و مشارکت حداکثری مردم نیاز داریم. حاکمیت باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور ومحدودیت‌های مالی، با مردم صادق بوده و محدودیت‌ها را برای مردم اعلام کند تا با بازسازی اعتماد عمومی رفتار صادقانه با  مردم و تقاضای کمک از همه، مردم را برای شرایط بعد کرونا هم همراه کند.

انتهای پیام

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها