تقاضای صدیقه وسمقی از وزیر بهداشت:

اعزام اکیپهای مبارزه با ویروس کرونا را متوقف نکنید

صدیقه وسمقی قرآن‌پژوه و فعال حقوق زنان در نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت تقاضا کرد اعزام اکیپ‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا را متوقف نکنید زیرا کارهای بر زمین مانده بسیاری هست که با کمک اکیپ های آموزش دیده می توان انجام داد.

اعزام اکیپهای مبارزه با ویروس کرونا را متوقف نکنید

صدیقه وسمقی پژوهشگر قرآنی و استاد دانشگاه طی نامه‌ای برای وزیر بهداشت تاکید کرد اعزام سیصد هزار اکیپ بهداشتی به شهرها را متوقف نکنید زیرا شرایط کنونی بهترین فرصت برای آموزش اصول بهداشتی و کاهش نگرانیها برای مردم است. متن کامل نامه‌ی این فعال حقوق زنان را میخوانید:

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت

 سلام و خسته نباشید

لطفا تشکیل سیصد هزار اکیپ برای مبارزه با ویروس کرونا را متوقف نکنید. کارهای ضروری و بر زمین مانده ی بسیاری هست که با کمک اکیپ های آموزش دیده می توان انجام داد. این روزها مردم برای خرید ارزاق و مایحتاج خود نگرانند. نمی دانند که آیا کالاها و مایحتاج مورد نیاز آنان از قبیل نان، گوشت، میوه و سبزی و مانند آن به طور بهداشتی در اختیار آنان قرار می گیرد یا نه. مردم نمی دانند وضعیت کشتارگاه ها و میادین میوه و تره بار این روزها از نظر بهداشتی چگونه است. مردم با نگرانی از تاکسی و اسنپ و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. اگر این اکیپ ها آموزش کافی و فوری ببینند در شرایط اضطراری کنونی می توانند در کاهش انتقال ویروس بسیار کارآمد باشند. مثلا آنان می توانند به نانوایی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، خواربارفروشی ها و دیگر فروشگاه ها رفته، نحوه ی عرضه ی بهداشتی کالاها را آموزش داده، بر آن به طور مستمر نظارت کنند. آنان می توانند نقاط مورد تماس مردم مانند عابربانک ها، نیمکت پارک ها و وسایل بازی در پارک ها و … را مستمرا ضد عفونی کنند. آنان می توانند به رانندگان وسایل حمل و نقل آموزش دهند که چگونه وسایل خود را ضدعفونی کنند و لوازم مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهند. ممکن است در برخی شهرها و روستاها آموزش های متفاوتی نیاز باشد. مثلا در روستاها و شهرها برخی حیوانات خانگی دارند که شاید نیازمند تدابیر متفاوتی برای مصون ماندن از ویروس کرونا باشند. آنان کارهای بسیاری میتوانند انجام دهند که برای مهار ویروس لازم است. فرهنگ سازی مناسب برای امروز و فردای ما ضروری است.

  با آرزوی موفقیت برای شما و همکارانتان در سیستم بهداشت کشور

صدیقه وسمقی

۱۴ اسفند ۱۳۹۸

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها